Uzun zaman sonra beni heyecanlandıran bir motosiklet olduğu için konuyu açmak istedim.
Motor sevdalısı arkadaşlar için de güzel bir haber olur belki.
Ülkemizde 250cc racing görünümlü motor klasmanının bir nevi VW'i, Honda CBR. Geniş servis ağı, kısmen ucuz parçası, uygun tüketimi, yeni başlayanlar için kullanım kolaylığı ve 2.eldeki üstünlüğü gibi nedenlerle yıllar içinde bu klasmanda liderliğe oturmuş bir model.
Ancak bu liderliği alan hemen her marka gibi ülkemizde şımardı ve sunduğu özelliklere karşı istenen satış fiyatı, biz nasılsa satıyoruz tavrı ve günün gerisinde kalan tasarım ve teknolojik unsurları ile son zamanlarda yerini Yamaha R25'e bırakmıştı.
Honda yarışın gerisinde kaldığını anlayınca çok yeni CBR 250RR ile güzel bir cevap verdi. Önce görünüme bakalım :
Görünüm ilk başta şahane gelse de motor meraklıları Honda tasarımcılarının tembellik ettiklerini hemen anlayabilir. Makinayı ilk gördüğümde ben Yamaha R25'e Honda logosu yapıştırmışlar sandım. Dikkatli inceleyince Yamaha R25 - Kawasaki H2 ve hatta Bajaj Pulsar RS200 den oldukça fazla esinlenildiğini gördüm.
Evet tasarım güzel ama ben daha özgün olmasını beklerdim. Bunun yanında en çok hoşuma giden nokta Honda nın yıllarca sürdürdüğü soba borusu görünümlü egzozu çift çıkış daha gzl br egzoz ile değiştirmiş olması. Gerçi Honda bu belli olmaz, satışa sunacağı modellere gene eski egzozu takabilir
Motorun beni kendine çeken kısmı görünümü değil teknik özellikleri idi. R25 e cevap olarak Honda'da çift silindire geri dönüş yapmış. Ağırlığı yaklaşık 160kg olan bu makina 12Bin devirde 38hp ve 23nm üretiyor. Görünüşe bakıp 600CC gücü bekleyenleri hayal kırıklığına uğratacak olsa da bu sınıf için aslında güçlü bir model. Hatta şöyle diyebilirim: CBR250rr artık bir başlangıç motoru olmaktan biraz daha uzak. Daha tecrübeli sürücüler için üretilmiş bir makina.
Asıl vurucu yanı ise hem ön hem de arkada ABS kullanılması ve kullanım koşullarına göre motorun gücünü ayarlamanızı sağlayan sürüş modu seçeneklerinin koyulmuş olması. Sanırım 250cc sınıfında sürüş modu bir ilk.
Tüm bu özellikler ve Honda'nın nasılsa satıyoruz bakışı ile şişirdiği fiyatlara baktığımızda CBR 250RR ın bu sınıfta en yüksek fiyat etiketine sahip olacağı düşünülüyor. En yakın rakibi R25 in 16Bin Tl ye varan fiyatı nedeniyle CBR'ın 18-20Bin bandında olacağı motor forumlarında söyleniyor.
20bin TL bandında daha üst seviyelerde motorlar olduğu ve hem R25 hem de dier rakiplerle pazar payı için yarışabilmesi için daha mantıklı bir fiyata satılması gerektiğini düşünsem de, bizdeki yanlış tüketici toplum anlayışı nedeniyle bu motorun fiyatının 20Bin ler seviyesinde olsa da peynir ekmek gibi satılacağından neredeyse emin gibiyim.