škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erdi.inanmis;585848
Selam Arkadaşlar,
Dün skoda rapid aracımı kayadibi bayisinden daha önce kendilerine konuyu yüz yüze  aktardığım doğuş maslak skoda bayisine çekici ile götürdüm. Konu ile ilgili olarak Doğuş Maslak oto sağ olsun sorunun başından beri çok ilgilendiler. Dönüş yolunda beni evime bile bizzat bıraktılar. Yüce oto ile özel olarak konuşacaklarını ve bu sorunu en makul şekilde çözmek için ellerinden geleni yapacaklarını ilettiler. Bugün yüce otodan müşteri ilişkilerinden üst düzey yetkili biriyle yaptığım görüşmede bana özel bir  teklif ile benim için makul denilebilecek bir rakam yani mekatronik parçanın maliyetinin %80 indirimli olacak şekilde orjinali ile değiştirecekleri konusunda anlaştık. Konunun 1 haftalık süreçde bende yarattığı pisikolojik tahribatı düşünerek ve bunun 2 yıl sürecek bir davaya gitmesini de değerlendirerek dediğim gibi anlaşma sağladık. Konunun çözümünde ellerinden gelen desteği sağlamalarından dolayı Maslak Doğuş skoda servise teşekkür ederim. Kayadibi için düşüncelerimde en ufak bir düzelme maalesef olmadı.
Herkese konu ile ilgili yardımlarından dolayı teşekkür ederim.


skoda bana da böyle yapacaksa ben yarın satarım aracı.

bunun nesi iyi teklif garantideki aracın parçasına siz niye para ödüyorsunuz.

aracın herhangi bir yerini bir yere çarpmadınız değil mi?


Çevrimdışı civan76

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek. Kabul etmeseydiniz keşke sizin suçunuz olsa yüzde 80 filan yapmaz o şeref yoksunları.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Kısa vadede çözüm için makul görünen bir çözüm.
Ancak yapılan kesinlikle uygun değil.
Bence kayıtlar çekici tutanağı, fatura dahil hepsini birleştirip.
Ayıplı mal değişimi, maddi, manevi tazminat talebiyle mahkemeye gidin.
Süreç uzun olabilir ama kazanırsınız, yaptıkları yanlarına kar kalmamalı..
Kazanınca hem maddi, zararınızı karşılar, hem de aracı yenilersiniz.
Bindiğiniz de yanınıza kar kalır..


Çevrimdışı drscapula

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 900
    • Profili Görüntüle
    • http://www.birkerede.com
çözülmesi güzel ama mekatronik arızasında kullanıcı hatası ne yapmışsınız onuda söyleselerdi.
garantisi devam eden bir araç için bu uygulama hiç iyi olmamış bence :(
geçmiş olsun


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civan76;585857
Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek. Kabul etmeseydiniz keşke sizin suçunuz olsa yüzde 80 filan yapmaz o şeref yoksunları.


Günümüz Türkiye şartlarında Tüketici mahkemelerin en az 2-3 yıl sürmesi ve attığım taşın vurduğum kuşa değmiyor olması sebebiyle kısa yoldan daha fazla sinirsel tahribata uğramamak için kabul ettim. Sonuç itibari ile bilirkişinin kime göre neye göre karar alabileceğini bilmemek bunu öğrenmek için dahi 2000 TL gibi bir masrafın olacağını görmek gerekiyor.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
valla adınıza üzüldüm. önce keriz yerine koyar gibi garanti kapsamında olması gereken mekanik aksamı size yıkmaya çalışmışlar, sonra yine keriz yerine koyar gibi "hadi hepsini ödeme de bari %20'sini ver ödeşelim" demişler...

iyi ki dsg'nin kıyısından dönmüşüm de almamışım. ki alsam ben de +3 yıl garanti uzattıracaktım ama bu konu sayesinde bırakın artı garantiyi, yasal garantinin bile bi halta yaramadığını öğrenmiş oldum.

Allah sabırlar versin, ne diyeyim...


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drscapula;585869
çözülmesi güzel ama mekatronik arızasında kullanıcı hatası ne yapmışsınız onuda söyleselerdi.
garantisi devam eden bir araç için bu uygulama hiç iyi olmamış bence :(
geçmiş olsun


Mesajımın başında aracın otoparkdan çekici ile çekildiğinde otopark zemininde avuç içi kadar yağ damladığını söylemiştim. Bilmeyenler için Mekatroniğin bulunduğu bölgeyi tarif etmek gerekirse ön solda tekerlek ile karter hizasında bir bölgede dikey bir şekilde sabitlenmiş. Bu bölgenin olası dış etkenlerden koruması için  altında sert plastik korumaları mevcut. Bu korumalarda en ufak bir çizik ,darbe,hasarın esamesi yok. İlk günkü gibi tertemiz. Bu ünitenin içinde 1.90 lt yağ bulunuyor. Bu ünite ilgili yere vida ve sızdırmazlık contaları ile sabitlenmiş. Tam olarak neden olduğunu benim ve servisin bilmediği bir şekilde iki vidanın arasında kalan kısımda sızdırmazlık contasının attığını-çıktığını  bu bölgeden yağın sızdığını servisin çektiği resimlerden anlaşılıyor. Dolaysıyla zamanla yağsız kalan mekatronik ünitesi arıza veriyor. Servis bu yağ sızıntısının kullanıcı tarafından dış etkenlerden olabileceğini ve bu bölgeye hasar verdiğimi ben ise o bölgeye herhangi bir hasar vermediğimi, normal sürüş sırasında hasar vermenin mümkün olmadığını sadece bilerek kasten nokta atışı şeklinde bu contaların atmaya zorlanabileceğini dolaysıyla benim bir kusurumun olmadığını  belirttim. Tam bu noktada anlaşmazlık oldu maalesef. Zaten servis müdürüde bu tarz bir sorunu  şimdiye kadar hiç görmediğini kendiside söyledi. Durum bundan ibaret. Bu bilgileride daha düne kadar bana kimse aktarmadı.Kendi çabalarımla sorunu açığa çıkarabildim.Yoksa daha önce mekatroniğin neden bozulduğu ile ilgili net bir bilgi vermemişlerdi. İş emri elime zar zor geçince değişik bayilerdeki ustalardan bilgi topladım. Daha önce basit bir şekilde sadece kullanıcı hatası demekle yetinmişlerdi. Detayları sonradan kendi çabamla öğrendim.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erdi.inanmis;585877
Mesajımın başında aracın otoparkdan çekici ile çekildiğinde otopark zemininde avuç içi kadar yağ damladığını söylemiştim. Bilmeyenler için Mekatroniğin bulunduğu bölgeyi tarif etmek gerekirse ön solda tekerlek ile karter hizasında bir bölgede dikey bir şekilde sabitlenmiş. Bu bölgenin olası dış etkenlerden koruması için  altında sert plastik korumaları mevcut. Bu korumalarda en ufak bir çizik ,darbe,hasarın esamesi yok. İlk günkü gibi tertemiz. Bu ünitenin içinde 1.90 lt yağ bulunuyor. Bu ünite ilgili yere vida ve sızdırmazlık contaları ile sabitlenmiş. Tam olarak neden olduğunu benim ve servisin bilmediği bir şekilde iki vidanın arasında kalan kısımda sızdırmazlık contasının attığını-çıktığını  bu bölgeden yağın sızdığını servisin çektiği resimlerden anlaşılıyor. Dolaysıyla zamanla yağsız kalan mekatronik ünitesi arıza veriyor. Servis bu yağ sızıntısının kullanıcı tarafından dış etkenlerden olabileceğini ve bu bölgeye hasar verdiğimi ben ise o bölgeye herhangi bir hasar vermediğimi, normal sürüş sırasında hasar vermenin mümkün olmadığını sadece bilerek kasten nokta atışı şeklinde bu contaların atmaya zorlanabileceğini dolaysıyla benim bir kusurumun olmadığını  belirttim. Tam bu noktada anlaşmazlık oldu maalesef. Zaten servis müdürüde bu tarz bir sorunu  şimdiye kadar hiç görmediğini kendiside söyledi. Durum bundan ibaret. Bu bilgileride daha düne kadar bana kimse aktarmadı.Kendi çabalarımla sorunu açığa çıkarabildim.Yoksa daha önce mekatroniğin neden bozulduğu ile ilgili net bir bilgi vermemişlerdi. İş emri elime zar zor geçince değişik bayilerdeki ustalardan bilgi topladım. Daha önce basit bir şekilde sadece kullanıcı hatası demekle yetinmişlerdi. Detayları sonradan kendi çabamla öğrendim.


Bu anlattığınıza göre iş değişti. Servis darbeden şüphelenmiş. Acaba darbe almadan böyle bir şey mümkün mü, bunu en iyi fabrika bilir. Yazmak lazım.


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;585879
Bu anlattığınıza göre iş değişti. Servis darbeden şüphelenmiş. Acaba darbe almadan böyle bir şey mümkün mü, bunu en iyi fabrika bilir. Yazmak lazım.


Çek cumhuriyetindeki fabrikaya yazmıştım. Muhtemelen aralarında iç yazışmalarda bu konuyu konuşmuşlardır. Ondan sonra bana dönüş yaptılar diye düşünüyorum.


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Her ne olursa olsun hem benim için hem servis için çok talihsiz bir vaka. Anlamlandırılması çok güç bir durum. Bilirkişinin bile kolay kolay teşhiş koyabileceğini açıkçası düşünmüyorum. Sonuç itibari ile benim için bu konu bugünkü anlaşma ile kapandı. Kaza bela vermeden uzun seneler sürmek nasip olur inşallah.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Aslında bu olayda kafamdaki soru işaretini sonradan yazdınız,konu dış etken çarpma sürtme vs...ben dsg veya çift kavrama sistemine(edc) 200 bin km sorunsuz bindiğim halde karşıyım,müşteri yeteri kadar bilgilendirlmiyor bu konu zaten çok tartışıldı.şimdiye kadar edindiğim tecrübeyle gerek vw grubu gerek  renault bu tip şanzımanın arkasında manuellere göre daha fazla duruyor.şöyle ki 98 bindeki rapid 1.6 tdi aracımın debriyajından ses gelmekte ve servis 2400 tl baskı balata ve rulman değişimi yapılması gerektiğini söylüyor.ki bana göre sorun sadece bilyelerde ancak açılmışken değiştirelim diyolar.bu ses veya herhangi bir sorun dsg de olsaydı çoktan ücretsiz değişirlerdi.sonuç olarak sizin yaşadığınız sorunda servisin bu kadar ısrarcı olması hatta diğer servisin belli oranda değişimi kabul etmesi biraz mantığa aykırı.yani ortada somut bir delil var gibi


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;585887
Aslında bu olayda kafamdaki soru işaretini sonradan yazdınız,konu dış etken çarpma sürtme vs...ben dsg veya çift kavrama sistemine(edc) 200 bin km sorunsuz bindiğim halde karşıyım,müşteri yeteri kadar bilgilendirlmiyor bu konu zaten çok tartışıldı.şimdiye kadar edindiğim tecrübeyle gerek vw grubu gerek  renault bu tip şanzımanın arkasında manuellere göre daha fazla duruyor.şöyle ki 98 bindeki rapid 1.6 tdi aracımın debriyajından ses gelmekte ve servis 2400 tl baskı balata ve rulman değişimi yapılması gerektiğini söylüyor.ki bana göre sorun sadece bilyelerde ancak açılmışken değiştirelim diyolar.bu ses veya herhangi bir sorun dsg de olsaydı çoktan ücretsiz değişirlerdi.sonuç olarak sizin yaşadığınız sorunda servisin bu kadar ısrarcı olması hatta diğer servisin belli oranda değişimi kabul etmesi biraz mantığa aykırı.yani ortada somut bir delil var gibi


Düne kadar benimde kafamda  bir sürü soru vardı. Dediğim gibi servisden konu ile ilgili net bir bilgi almak çok zor oldu. Kesinlikle aracım herhangi bir şekilde çarpma,vurma gibi dış etkenlere maruz kalmadı. Zaten bunu korumalarda en ufak bir çizik -hasar darbe dahi olmadığından anlayabiliyoruz. Benim diretmem de bu noktada. Benim kontrolüm dışında olan contanın atması ile yağ sızması nasıl kullanıcı hatası olabilir noktasında idi.Kırık olur,çatak olur anlarım ama bildiğin plastik conta sızdırıyor.  
Sonuç olarak bu konu benim için artık kapandı. Daha fazla bu konuya vakit ayıramayacağım.