Arkada oturanı düşünürsen B sınıfı araçta kesinlikle rahat edemezsin.
arkadaki rahat etsin diye senelerce direksiyona sarılarak gittim. Sonuç , bitmez tükenmez bel , diz ve topuk ağrısı.
İdeal sürüş pozisyonu;
- direksiyonu elinle kontrol etmek kolay olmalı. Yani direksiyonu çevirmek için kolunu fazlaca kaldırmak ya da indirmek zorunda olmamalısın
- Pedallara ne çok uzak ne da çok yakın olacaksın. Tek harekette gazdan frene geçebilmelisin. Çok yakın olursan hem dizin ağrır hem de acil durumlarda ayağın sıkışır frene kolay erişemeyebilirsin. Uzak olursan debriyaja tam basamazsın zamanla şanzumanı olumsuz etkiler. Ayrıca acil durumlarda frene tam anlamı ile tazyik veremezsin. Ben dizim hafif kırık şekilde kullanıyorum.
- Görüş açısı olarak da değişiyor, şehir içinde aracın önünü görmek için biraz yakınlaşıyorum ama uzun yolda azıcık geriye kaykılmak zorunda kalıyorum. İki türlü de aracın en ön uç noktasını göremiyorum. Sonuçta ticari araç değil, en ön noktayı görmek için yükselmem lazım.
İri cüsseliler B sınıfı araç nasıl kulanıyor bilmiyorum ama, özellikle kalabalık sürüşlerde kesinlikle iş değil. Kilolu bir arkadaş var, bazen uzun yolda beraber gidersek, yanıma oturmasa keşke diye dua ediyorum. 5. vitese atamıyorum kesinlikle, 4 de bağırta bağırta gidiyorum. B sınıfı araç iş değil, bundan sonra C yi atlayıp direkt D ye zıplayacağım.