Roky62 Hocam, Siz torka takılmışsınız.
Bakın size torku aynı olan, aynı aracın iki motorunu örnek veriyorum;
1,4 TSI 250nm tork 150bg= 0-100 Hızlanma: 8,4
1,6 TDI 250nm tork 120bg= 0-100 Hızlanma: 10,8
Benzinli motor aynı torkta olamasına karşın önemli ölçüde perf. farkı yaratıyor.
Tork, motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) kuvvetidir
Tork verisi tek başına hiçbir şey ifade etmez, lakin 0-100 Hızlanma verisi bir sonuç verisidir. Aracın perf. hakkında kesin bilgidir.
Benzinli motorların torku neden düşüktür, çünkü motorları (devir/saat) daha yüksek hızlarda çalışarak perf. üretirler. Dizel kadar yüksek torka gereksinim duymazlar.
Bu iki motoru rampada karşılaştırsak, yine benzinli motor dizeli geride bırakır. Benzinli motor vitesi ayarlayıp 7000-8000 devire getirir, benzinli bir aracın bu devirlerde nasıl gittiğini kullananlar iyi bilir. Oysa dizel motorun kadranında en yüksek devir 6000 dir.
"dizel buji sayesinde yanmaz" demişsiniz. Yaklaşık 100 yıldır motorlar aynı prensipte çalışıyor, içten yanmalı motorlar olarak tanımlanıyorlar.
Her iki motorda buji ateşlemesi ile yanar, dizelin farkı; daha yavaş yandığı için daha yüksek basınç alında tutuşturulur. Sarsıntı ve gürültünün sebebi budur. Benzin yanar, dizel patlar diye bir şey yok. Her ikisi de yanar, farklı olan sıkıştırılma oranları.