škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hangisi? octavia 1.2tsi, 1.6tdi mi?

AyPars · 80 · 12262

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
50 lt benzinle 110 km süratle yaklaşık 1000 km uzun yol 1.2 tsi dsg ile yapılabiliyor. Ben araç daha 90 km de iken Konya yolculuğu yaptım. Yıllarca dizel kullandım.  50 km hıza kadar dizeli duyarsınız. Sonra ses olmaz.

Şehir içi de 600 km ancak yapıyor.  Araç 4000 km de şu an.

Hızlanma, sürekli yüksek süratler aracı kesinlikle kasmiyor. Yokuşta zorlanma asla yok.  Basarsanız yakarsınız sonuç olarak.

Uzun süreli araca binecekseniz kesinlikle dizel alın.

Benim gibi 2 senede araç değiştirirseniz kesinlikle benzin.

Hayırlısı olsun

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Roky62 Hocam, Siz torka takılmışsınız.
Bakın size torku aynı olan, aynı aracın iki motorunu örnek veriyorum;
1,4 TSI 250nm tork 150bg= 0-100 Hızlanma:   8,4
1,6 TDI 250nm tork 120bg= 0-100 Hızlanma: 10,8
Benzinli motor aynı torkta olamasına karşın önemli ölçüde perf. farkı yaratıyor.
Tork, motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) kuvvetidir
Tork verisi tek başına hiçbir şey ifade etmez, lakin 0-100 Hızlanma verisi bir sonuç verisidir. Aracın perf. hakkında kesin bilgidir.
Benzinli motorların torku neden düşüktür, çünkü motorları (devir/saat) daha yüksek hızlarda çalışarak perf. üretirler. Dizel kadar yüksek torka gereksinim duymazlar.
Bu iki motoru rampada karşılaştırsak, yine benzinli motor dizeli geride bırakır. Benzinli motor vitesi ayarlayıp 7000-8000 devire getirir, benzinli bir aracın bu devirlerde nasıl gittiğini kullananlar iyi bilir. Oysa dizel motorun kadranında en yüksek devir 6000 dir.
"dizel buji sayesinde yanmaz" demişsiniz. Yaklaşık 100 yıldır motorlar aynı prensipte çalışıyor, içten yanmalı motorlar olarak tanımlanıyorlar.
Her iki motorda buji ateşlemesi ile yanar, dizelin farkı; daha yavaş yandığı için daha yüksek basınç alında tutuşturulur. Sarsıntı ve gürültünün sebebi budur. Benzin yanar, dizel patlar diye bir şey yok. Her ikisi de yanar, farklı olan sıkıştırılma oranları.


Çevrimdışı OsmanŞENGÖZ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
1,6 TDI DSG
bu motor&şanzıman  kullanıcılarından hep memnuniyet mesajları gördüm.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: engin_z_engin;586369
"dizel buji sayesinde yanmaz" demişsiniz. Yaklaşık 100 yıldır motorlar aynı prensipte çalışıyor, içten yanmalı motorlar olarak tanımlanıyorlar.
Her iki motorda buji ateşlemesi ile yanar, dizelin farkı; daha yavaş yandığı için daha yüksek basınç alında tutuşturulur. Sarsıntı ve gürültünün sebebi budur. Benzin yanar, dizel patlar diye bir şey yok. Her ikisi de yanar, farklı olan sıkıştırılma oranları.

Engin kardeşim sadece iki motorda buji ile ateşleme yapar demekle motorlar hakkında hiç bir şey bilmediğini ispatlamış oluyorsun.:):) Dizel motorlarda ateşleme bujisi yoktur kızdırma bujisi vardır.
Dizel motorların çalışma prensibi kızdırma bujisinde kızdırılan mazot enjektörler ile yanma odasına püskürtülür yüksek basınçla sıkıştırılan yakıt patlayarak alev alır buji ile değil. Tork'a takmışsın demişsin de beygir gücüde tek başına bir anlam ifade etmez Atmosferik 1.6 benzinli 125 hp 157 nm tork'a sahip bir motor ile 105 hp 1.2 175 nm TSI bir motor kıyaslandığında beygir gücü düşük ama torku yüksek olan 1.2 TSI daha performaslıdır değil mi? Burada görünen 125 hp tek başına pek bir şey ifade etmez 105 hp olandan beygir gücü yüksektir ama torku düşük olduğundan performansı torku yüksek olana göre daha düşüktür. Ayrıca bu ateşleme buji olayını da bir örnekle açıklayayım daha iyi anlayacaksın benzinli bir motorla ıslak zeminde su birikintisinden hızla geçtiğinde ve buji ıslandığında aracın stop edecektir ama dizel bir motor hava aldığı sürece tamamen suyun altında dahi çalışacak stop etmeyecektir bunun sebebi de dizel aracın ateşleme için bujiye ihtiyacı olmadığıdır.

Dizel motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.

Gaz sıkıştırıldığında, sıcaklığı yükselir, dizel motorda, gazın bu özelliğinden dolayı yakıt, kendiliğinden ateşlenir. Hava, dizel motorun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 500-700 °C'a ulaşır. Piston hareketinin en tepe noktasında, dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu vasıtasıyla oluşan bu itme krank miline iletilip, krank milinden de dönme momenti elde edilir.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2016, 13:25:16 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
Abiler, arkadaşlar muhabbet uzamadan şunlar söylenebilirmi acaba

Dizel motor alacak kişi motoruna dikat edecek bakımları olsun kullanımı olsun dikkat edecek ki motor uzun ömürlü olsun.
Mesela 2. el dizel araç alan kişi 150.000km de olan aracı çekinerek alır acaba motor ne durumda diye ,

örnek vereyim benim önceki araç puntoydu 2. elden alıyordum araç 80.000 deydi yetkili servise götürdüm bu aracı alıyorum motoruna bakarmısınız dedim ordaki usta benzinlimi dizelmi diye sordu uzaktan bende benzinli dedim bakalım aslında bakmaya bile gerek yok benzinli motora birşey olmaz diyerek kaputu açtı

karşılaştırma :
Dİzel(benzinliye göre ) daha az yakar - daha seslidir - km bakımları biraz daha pahalıdır - ivmelenme konusunda benzinliye göre biraz daha eksiktir  - silindir hacmi sebebiyle yıllık vergisi daha fazladır
(meraklısı ivmelenme konusuna önem verir )
- son olarak benzinli araca göre yaklaşık 10.000 tl daha pahalıya alırsınız (yurtdışı kimi ülkelerde benzinli araç dizele göre  daha pahalıya satılıyor )

Benzinli(dizele göre ) daha fazla yakar - sessizdir - motor sesi basınca hırlama sesi gibi hoş bir ses verir - bakımları daha ucuzdur  - ivmelenme konusunda daha atiktir.

son tavsiyem olsun 1.4 150 ps kullanıcısı olarak tavsiye ederim gücü seven basmayı seven bu motora bayılacak :gut:


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Engin kardeşim neden kopyala yapıştır olsun 1985 den beri araç kullanırım Yeti 7'ci aracımdır ve ilk dizeldir daha önceki 6 aracım 1.6 atmosferik benzinli modellerdi son 10 yıldır 3 adet Toyota Corolla kullanıcısıydım. Bu arada teknik lise mz ve 31 yıl teknik eleman olarak otomotiv makina sanayi plastik ve saç kalıp sektöründe çalışmış biri olarak kopyala yapıştır yapmaya gerek yok.Bu motorlar ile Yeti'yi kıyasladığımda Dizel olmasının verdiği yüksek tork değerinden oldukça  memnunum aracın güvenliği konfor yol tutuşu yakıt ekonomisini söylememe gerek yok zaten.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
bu kadar bilgi kirliliğinin olduğu ve insanların yanlış yönlendirildiği bir konu daha görmemiştim bu forumda. onu da gördük sağolun.

bence konu silinsin.



Çevrimdışı ozkanyanik

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Zafer Bey motorlar konusunda bilgili olduğunuz anlaşılıyor.
Ancak birşey dikkatimi çekti, konu başlığında 1.2 TSI mı 1.6 TDI mı diye sorulmuş. Sizin bu konudaki görüşünüz 1.6 TDI. Ve bu görüşünüzü, dizel motorun üstün olduğu iddiasına bağlamışsınız. Ancak bir yorumunuzda 1.6 TSI olsa dizel motora tercih ederim demişsiniz.

Burdan şunu çıkarıyorum. Yapılan karşılaştırma tamamen elma - armut karşılaştırması olmuş. Bir tarafta 1.2 bir tarafta 1.6 motor olunca dizeli, ama ikisi de 1.6 olsa benzinli motoru tercih ediyorsunuz. Yani size göre "dizelin üstünlüğü" nü bir kenara bırakıyorsunuz.

Eğer 1.2 TSI motor 1.6 TDI ile "kıyaslanabiliyor" ve "karşılaştırılabiliyorsa" zaten benzinli motor baştan bu yarışı kazanmış derim.

Tam doğru karşılaştırma 1.2 TSI vs. 1.2 TDI yada 1.6 TSI ve 1.6 TDI arasında olmalıydı sanırım.


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;586434
Engin kardeşim neden kopyala yapıştır olsun 1985 den beri araç kullanırım Yeti 7'ci aracımdır ve ilk dizeldir daha önceki 6 aracım 1.6 atmosferik benzinli modellerdi son 10 yıldır 3 adet Toyota Corolla kullanıcısıydım. Bu arada teknik lise mz ve 31 yıl teknik eleman olarak otomotiv makina sanayi plastik ve saç kalıp sektöründe çalışmış biri olarak kopyala yapıştır yapmaya gerek yok.Bu motorlar ile Yeti'yi kıyasladığımda Dizel olmasının verdiği yüksek tork değerinden oldukça  memnunum aracın güvenliği konfor yol tutuşu yakıt ekonomisini söylememe gerek yok zaten.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Yazınızın tamamını ima etmedim. bir kısmı için söyledim. Size tavsiyem 1.2 TSI test edin. Kuzenimde de 1.6 TDI Yeti var geçen benim 1.2 TSI test etti, dik yokuşlara vurdu, bayılması için özel çaba gösterdi. Test sonucunda kısa süreli bir şok geçirdi. Kendine geldiğin de 1.2 hacimli motor nasıl olur da bu yokuşları böyle rahat çıkabiliyor dedi.


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;586439
bu kadar bilgi kirliliğinin olduğu ve insanların yanlış yönlendirildiği bir konu daha görmemiştim bu forumda. onu da gördük sağolun.

bence konu silinsin.


Hocam neden bilgi kirliliği olsun, siz yazılanları tam okumuyorsunuz veya okuduğunuzu anlamamak gibi bir probleminiz var.
Araçları kullanan bizlerin yaşadığı deneyimleri, yaptığımız testlerin sonuçlarını paylaşmak, tartışmak veya eleştirmek neden bilgi kirliliği olsun, forumun amacı budur. Hiç birimiz araç uzmanı olduğumuzu idea etmiyoruz.
Siz kesin bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız, forum sitelerinde değilde, araçların resmi sitelerine bakın lütfen.


Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
ilk mesajı atan arkadaş içinden çıkılmaz bir duruma gelmiştir şimdi :)



Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozkanyanik;586462
Zafer Bey motorlar konusunda bilgili olduğunuz anlaşılıyor.
Ancak birşey dikkatimi çekti, konu başlığında 1.2 TSI mı 1.6 TDI mı diye sorulmuş. Sizin bu konudaki görüşünüz 1.6 TDI. Ve bu görüşünüzü, dizel motorun üstün olduğu iddiasına bağlamışsınız. Ancak bir yorumunuzda 1.6 TSI olsa dizel motora tercih ederim demişsiniz.

Burdan şunu çıkarıyorum. Yapılan karşılaştırma tamamen elma - armut karşılaştırması olmuş. Bir tarafta 1.2 bir tarafta 1.6 motor olunca dizeli, ama ikisi de 1.6 olsa benzinli motoru tercih ediyorsunuz. Yani size göre "dizelin üstünlüğü" nü bir kenara bırakıyorsunuz.

Eğer 1.2 TSI motor 1.6 TDI ile "kıyaslanabiliyor" ve "karşılaştırılabiliyorsa" zaten benzinli motor baştan bu yarışı kazanmış derim.

Tam doğru karşılaştırma 1.2 TSI vs. 1.2 TDI yada 1.6 TSI ve 1.6 TDI arasında olmalıydı sanırım.


Özkan bey benim dizel motorların üstün olduğu yönünde bir iddiam yok sadece dizel motor yapısı gereği ile daha kaliteli ve sağlam parçalardan oluşur daha dayanıklı ve uzun km yapabilir dedim ve diyorum. Performans konusunda aynı hacimde turbocharger ile Benzinli bir motor daha performanslı ve güçlü olabilir. Bu yüzden 1.6 TSI benzinli bir motoru 1.6 TDI motora performans anlamında tercih ederim. Bazı arkadaşların 1.2 TSI motoru performans olarak 1.6 TDI dan daha iyi olduğunu vs belirtince bazı örnekler verdim yoksa bu motorlar hiç bir anlamda kıyaslanamazlar. Burada benim kastım 1.2 TSI motorun 1.6 Atmosferik bir motordan daha performanslı olduğunu da örneklerle verdim. Dediğim gibi 6 adet 1.6 Atmosferik Benzinli model aracım oldu bunlarla kıyasladığımda 1.6 TDI çok çok üstün işin içine aynı hacimde  turbo girdiğinde durum değişir. Bende benzinli araçları severim bu kez yılda 7.000 km yapmama rağmen dizel tercih ettim çok da memnunum başka bir konuda da yazmıştım 1.2 - 1.4 değilde 1.6 TSI düz vites bir Yeti benim son aracım olurdu.
Bu arada konuyu açan arkadaşa bütçesi uygunsa tabi ki 1.2 TSI yerine1.6 TDI tavsiye ettim bu tavsiyemi yineliyorum.