škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 3 (2011?)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Octavia 3 (2010?)
http://www.octinfo.com/index.php?p=octavia3_intro_en
 
İngilizce metin:
At this moment I have no any information about the next generation Octavia. I'm sure it's already on the drawing table. As soon as I find anything, I'll publish here. Skoda announced lately that a new image is needed for its models, so the Octavia 3 will be a completely different car than its predecessors.
 
Türkçe çevirisi:
Şu an yeni nesil Octavia hakkında hiç bilgi yok. Eminim ki şu an çizim masasındadır. Bir şey bulduğum zaman, burada yayımlayacağım. Skoda son olarak modelleri için yeni bir görüntüye (imaja) ihtiyaç duyduğunu açıkladı, bu yüzden Octavia 3 öncekilerine göre tamamen farklı bir araç olacaktır.
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2011, 15:15:46 Gönderen: isikayhan »
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
2010'da çıkacak olsa birşeyler sızardı bence. Yeni makyaj yedi, 2-3 senesi daha var bence  :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;55842
2010'da çıkacak olsa birşeyler sızardı bence. Yeni makyaj yedi, 2-3 senesi daha var bence :)
+1985 2012 de golf değişecek. yeni octi de aynı platformu kullanacağı için aynı zamanlarda gelecektir.


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;55899
+1985 2012 de golf değişecek. yeni octi de aynı platformu kullanacağı için aynı zamanlarda gelecektir.

golf zaten yeni değişti, eski zaman aralığına bakarsak bir sonraki değişiklik en erken 2015'te olur gibi gözüküyor:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
 
1 Golf Mk1/Rabbit (A1/Typ 17, 1974-1984)
2 Golf Mk2 (A2/Typ 19E, 1985-1992)
3 Golf Mk3 (A3/Typ 1H, 1992-1998)
4 Golf Mk4 (A4/Typ 1J, 1998-2005)
5 Golf Mk5 (A5/Typ 1K, 2003-2009)
6 Golf Mk6 (A6/Typ 5K, 2009-)
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: isikayhan;55998
golf zaten yeni değişti, eski zaman aralığına bakarsak bir sonraki değişiklik en erken 2015'te olur gibi gözüküyor:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
 
1 Golf Mk1/Rabbit (A1/Typ 17, 1974-1984)
2 Golf Mk2 (A2/Typ 19E, 1985-1992)
3 Golf Mk3 (A3/Typ 1H, 1992-1998)
4 Golf Mk4 (A4/Typ 1J, 1998-2005)
5 Golf Mk5 (A5/Typ 1K, 2003-2009)
6 Golf Mk6 (A6/Typ 5K, 2009-)

golf V üretimi 2008 de durdu.2003 - 2009 arası satıldı. 2008 - 2012 yada 2013 de mk7 geleceği süre.
 
 ayrıca arada makyaj geçirdi sadece kasa değişmedi. mk7 komple 0dan yeni platform olacak ve bu platform diğer moellerde kullanılacak. bu yüzden 2015 ise fazla uçuk bir süre.


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;56065
golf V üretimi 2008 de durdu.2003 - 2009 arası satıldı. 2008 - 2012 yada 2013 de mk7 geleceği süre.
 
ayrıca arada makyaj geçirdi sadece kasa değişmedi. mk7 komple 0dan yeni platform olacak ve bu platform diğer moellerde kullanılacak. bu yüzden 2015 ise fazla uçuk bir süre.

ingilizce wikipedia'da gözükmüyor ama almanca olanda; golf mk6 ve jetta mk6'nın bir öncekine göre farklı platformda üretildiği yazılmış:
 
http://de.wikipedia.org/wiki/Plattform_(Automobil)#Volkswagen.2C_Audi.2C_Seat.2C_.C5.A0koda.2C_Bentley
 
Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley
 
PQ21 (1974): VW Polo (1. Gen.), VW Derby (1. Gen.), Audi 50 (baugleich Polo)
PQ22 (1981): VW Polo (2. Gen.), VW Derby (2. Gen.) (Technisch nur geringe Änderungen zur 1. Generation)
PQ23 (1994): VW Polo (3. Gen.), VW Lupo, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Seat Arosa (baugleich Lupo)
PQ24 (2002): VW Polo (4. Gen.), VW Fox, Audi A2, Škoda Fabia I, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Škoda Roomster
PQ25 (2008): Seat Ibiza (4. Gen), VW Polo (5. Gen.), Audi A1 (ab 2010)
PQ31/A1 (1974): VW Golf (1. Gen.), VW Jetta (1. Gen.)
PQ32/A2 (1983): VW Golf (2. Gen.), VW Jetta (2. Gen.)
PQ33/A3 (1991): VW Golf (3. Gen.), VW Vento (= Jetta 3. Gen.), Seat Toledo (1. Gen.)
PQ34/A4 (1997): VW Golf (4. Gen.), VW Bora (= Jetta 4. Gen.), VW New Beetle, Škoda Octavia (1. Gen.), Seat Leon (1. Gen.), Seat Toledo (2. Gen.), Audi A3 (1. Gen.), Audi TT (1. Gen.)
PQ35/A5 (2003): VW Golf (5. Gen.), VW Jetta (5. Gen.), Škoda Octavia (2. Gen.), Seat Leon (2. Gen.), Seat Toledo (3. Gen.), Audi A3 (2. Gen.), VW Touran, VW Caddy Life, VW Golf Plus, Seat Altea, Seat Altea XL, Audi TT (2. Gen.)
PQ35/A6 (2008): VW Golf (6. Gen.), VW Scirocco (3. Gen.)
PQ35 LC (2009) VW Jetta (6. Gen)
PL45 (1996): VW Passat (3B/3BG), Audi A4
PL45+ (1996): Škoda Superb (1. Gen), VW Passat (3B) chinesisches Modell (Verlängerte PL45 Plattform) - (beide Modelle nur als Limousine erhältlich)
PQ46 (2005), modifizierte Golf-V-Plattform: VW Passat (3C), VW Eos, Škoda Superb (2. Gen.)
PL61: VW Phaeton, Bentley Continental GT, Bentley Continental Flying Spur
PL63: Audi A8 (Variante der PL61 mit Aluminiumteilen)
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2009, 20:45:11 Gönderen: isikayhan »
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
bı yılki kasanın ön kısım begenı toplarken arka kısım pek + kazandırmadı octaviaya.
birde golf ve jetta tabanlı bir aracımız var (a5) bunlar kasa yenıledı ama yakında passat  yenılenecek bence ya passatı bekleyecekler yada önce çıkıp bekleme yapmayacak.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı
PQ35/A5 (2003): VW Golf (5. Gen.), VW Jetta (5. Gen.), Škoda Octavia (2. Gen.), Seat Leon (2. Gen.), Seat Toledo (3. Gen.), Audi A3 (2. Gen.), VW Touran, VW Caddy Life, VW Golf Plus, Seat Altea, Seat Altea XL, Audi TT (2. Gen.)
PQ35/A6 (2008): VW Golf (6. Gen.), VW Scirocco (3. Gen.)
PQ35 LC (2009) VW Jetta (6. Gen)


Die VW-interne Bezeichnung dieser Plattform lautet PQ34. Die Abkürzung bedeutet:
  • P = Plattform
  • Q = Einbaulage Motor, Q = Quer (von "links nach rechts"), L = Längs (von "vorne nach hinten")
  • 3 = Fahrzeugtyp A-Klasse ("Golfklasse")
  • 4 = 4. Generation (vgl. Golf IV)
bu açıklamaya göre alıntıladığınız metinde pq35/a6 platformu pq35 in farklı versiyonları olarak görünüyor.pq5 yazısındaki 5 mkV i temsil ediyor. buda şu demek kasa şase yada mekanik değişmedi sadece makyajlandı. buradan da 2015 gibi bir tarihte mk7 lerin eskimeye başlayacağınıda çok net söylebilirim.
 
ayrıca eklediğiniz bilgi içinde teşekkürler.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2009, 22:05:53 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Octavia 3 ile ilgili Skoda'nın baş tasarımcılarından biri tarfından yapılmış açıklamanın özeti: Skoda Superb SW'nun (ve Yeti'nin) dış tasarım ekibinin başındaki kişi Karl Neuhold'e göre bir sonraki Octavia ileriye doğru atılmış büyük bir adım olacak. Yeni Octavia'nın stili; şu anki araça göre sadece basit bir evrim değil, tasarımda yeni yöne doğru bir ilerleme olacak.
 
 
Skoda styling to be 'more daring'
 
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle.ASpx?AR=244112
 
The styling of Skodas is set to become considerably more daring in the future, according to one of the company’s chief designers.
 
Having carved out a brand identity of good value, honest cars under the ownership of Volkswagen, the Czech firm is now looking to add more flair to each model, according to Karl Neuhold, the man behind the new Superb estate.
 
“We are going towards something more avant-garde, something special, these cars will make you feel well-dressed” he told Autocar. “We are a proud brand, and although there will still be the traditional values such as spaciousness, we are going to add more fun.”
 
Models like the new next Octavia will push forward this new design direction, with styling that is not a simple evolution of the current car.
 
“The next Octavia will be a big step forwards,’” said Neuhold.
 
Although nothing is in the pipeline the company at present, the idea of a Skoda sports car has not been ruled out.
 
“First we must do the homework, then when we are established we can look at niche products," he said.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Resmi olmayan bilgilere göre üçüncü nesil Ocatvia Joyster konseptinden çizgiler taşıyacak ve Superb'e daha çok benzeyecekmiş. Araç radikal değişiklerlerle daha agresif bir dizayn ve dinamik bir görüntüyü sehip olacakmış
Golf IV ile aynı platformu taşıyacak araçta ESP, ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR ve ESBS güvenlik özelliklerne sahip olacakmış.
 
Automarket sitesinden Andrei Avarvarii'nin haberlerde yazanlar doğrultusunda muhtemelen Photoshop ile yaptığı farazi Octavia 3 çalışması (küçültmüş hali):
 

 
Alıntı resmin daha büyük (orjinal) hali için:
http://static.automarket.ro/img/db/article/021/941/585537l.jpg
 
 
kaynak:
http://www.automarket.ro/stiri/exclusiv-asa-va-arata-noua-generatie-skoda-octavia-21941.html
Google Translate ile İngilizcesi:
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ro&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.automarket.ro%2Fstiri%2Fexclusiv-asa-va-arata-noua-generatie-skoda-octavia-21941.html
 
http://indianautosblog.com/2009/06/rendering-next-generation-skoda-octavia
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Skoda Octavia 3 (2013?)
 
Üçüncü nesil Octavia 2013'te, gelecekte 2011'de çıkacak olan Audi A3 ve 2012 çıkacak olan VW Golf 7 üzerine kurulu.
 
Araç 6 cm daha geniş ve 4 cm daha uzun dingil mesafeli olacak.
 
Skoda'nın muhafazakar çizgisi ihmal edilmeden daha oturaklı ve sportif bir tasarıma sahip olacak.
 
Durduma ve Başlatma (Stop & Start) düğümesi olacak, hybrid sürüm planlanmamış.
 
RS versiyonu 270 HP'ye ulaşacak, Scout versiyonu 4 çeker sisteme (AWD) sahip olacak.
 
Opsiyonel olarak park asistanı ve adaptif hız sabitleyici (ACC) seçilebilecek.
 
Şu anki ikinci nesil Octavia'yı, daha önce birinci nesli "Tour" yaptığı gibi yeniden isimlendirip devam ettirebilir.
 
Skoda, Dacia Logan ile rekabet edecek bir model de çıkarmayı düşünüyor.
 
 
Kaynak:
L'Automobile Magazine
http://www.automobile-magazine.fr/actualites/scoops/skoda/skoda_octavia_3
 
Resimler (Sanırım bunlar photoshop ile yapılmış resimler):
http://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/skoda/les_skoda_du_futur/
 

 

 

 
Aynı haberde bulunan fakat Octavia haricindeki araçlara ait resimler:
 

 

 

 

 

 
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Çok başarılı tasarım olmuş gerçekten.


Bu arada bir tek ben miyim acaba octhree yi görünce direkt volvo diyen ? :D


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
sondaki fabia'lar hariç bunlar gerçek gibi gözükmedi bana
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Octavia 3, 2013 yılındaki Frankfurt IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) tanıtılacakmış. Diğer bilgiler daha önceki haberlerde yazanlara benzer nitelikte.
 
Kaynak: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/skoda-octavia-neues-vernunftsauto-fuer-2013-der-neue-octavia-kommt-zur-iaa-2013-1747574.html
 
Der neue Octavia kommt zur IAA 2013

Während der Skoda Octavia gerade einmal in die zweite Hälfte seines Lebenszyklus geht, brüten Designer und Techniker bereits am Nachfolger. Der Octavia der dritten Generation debütiert auf der IAA 2013 mit zahlreichen Neuerungen.

Längst hat Skoda die von VW, Opel und Ford geprägten Stammtische der Otto-Normalautofahrer erobert. Statt "Wie, du fährst einen Tschechen?"-Sprüchen wird zum cleveren Kauf gratuliert. Zum rasant gestiegenen Image trug vor allem der erste, 1996 erschienene Octavia unter VW-Regie bei. Dieses Auto wird noch immer als günstiges Modell "Tour" angeboten. Die Zutaten für das Skoda-Erfolgsrezept: solide VW-Technik, hoher Nutzwert, fairer Preis. Eine Formel, die auch für die dritte Skoda Octavia-Generation gilt, die auf der IAA 2013 vorgestellt wird.
Ein Skoda Octavia Cabrio oder Coupé wird es nicht geben
Der nächste Skoda Octavia wird erneut auf der VW Golf-Plattform basieren, in diesem Fall auf der des VW Golf VII. Damit verbreitert sich die Spur um sechs Zentimeter, der Radstand wächst um vier. Dem völlig neu entwickelten Modell werden keine zusätzlichen Karosserievarianten zur Seite gestellt. Skoda beschränkt sich wie bisher neben Limousine und Combi auf die Offroad-Variante Scout (der Skoda Octavia Scout im Fahrbericht ) und ein sportliches RS-Modell. Die Entwicklung eines Coupés oder Cabrios ist zu kostspielig und passt überdies nicht zur Skoda-Philosophie.
Das Heck des Skoda Octavia wird coupéhafter
Um die Limousine aufzupeppen, soll das Heck des neuen Skoda Octavia allerdings coupéhafter werden. Auch im Detail bleibt man pragmatisch. Die technisch aufwendige, zweigeteilte Heckklappe bleibt dem Skoda Superb vorbehalten. Der Skoda Octavia kommt erneut mit großer Heckklappe und angedeutetem Stufenheck. Optisch orientiert er sich dagegen schon an seinem großen Bruder, wie mit der markant gezeichneten Haube und dem am Superb-Design orientierten Grill. Die Scheinwerfer, die sich steiler in den Kotflügel hineinziehen, lassen das Auto sportlicher wirken. Auf eine zusätzliche LED-Leiste für das Tagfahrlicht wie bei Audi verzichtet Skoda. Das ab 2012 gesetzlich vorgeschriebene Tagfahrlicht wird wie beim VW Golf VII in die Scheinwerfer integriert. LED-Technik steckt dagegen in den Heckleuchten, die sich stark am neuen Skoda Superb Combi (der Skoda Superb im Test ) orientieren.
Ein Octavia mit Hybrid ist nicht geplant, ein RSR-Modell aber angedacht
Ansonsten wird es edler. Die an der B-Säule bislang durchgehend lackierten Türen werden durch schwarzen Kunststoff rund um das Glas ersetzt. Mit der Top-Ausstattung Elegance rollt der Skoda Octavia zudem mit mehr Chromzierrat an Grill und Türen zu den Kunden. Motorenseitig beschränkt man sich auf Effizienzsteigerungen. Innovationen aus dem Konzern tauchen bekanntermaßen zuerst bei VW und erst mit Abstand bei Skoda auf. Nach derzeitigem Stand der Planungen will Skoda neben dem aufgeladenen Vierzylinder 1.4 TSI und dem 1,6-Liter-Turbodiesel mit moderner Common-Rail-Technik den kleinen 1.2 TSI ins Programm nehmen und ein Greenline-Modell mit unter 100 g/km CO2 auflegen. Ein Hybridmodell ist nicht geplant, aber der Skoda Octavia bekommt zusätzliche Umwelt- und Sicherheitstechnik wie Start-Stopp-System, Einparkassistent und Abstandsregeltempomat. Überdies wird darüber nachgedacht, einen Octavia RSR mit dem Zweiliter-Turbomotor aus dem VW Scirocco R (der VW Scirocco R im Fahrbericht) mit 270 PS aufzulegen.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral