škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

15000 Bakımı sonrası...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Kuzubaşoğlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: murat337;601286
Arkadaşım senin aracın arızasının ustanın dediği gibi 15,000 bakımıyla bir ilgisi yok. aynı durum benimde başıma geldi hararet göstergesi birden yükselmeye başladı hemen aracı durdurup servisi aradım çekici gelip aracı götürdü. servis aynı gün devirdaim pompasının değiştiğini söyledi. o parçalarda kronik sorun olduğunu güncellenmiş parça taktıklarını söyledi. böyle bir durumda karşılaşıp geçiştiren veya sadece adaptasyon yaptık diyen servis olursa bu bilgi aklınızda olsun aracınız garantiden çıkmadan yaptırın.

Kasım ayının sonlarında aynı şekilde benimde aracımın devir daim pompası değişti. 2015 1.4 tdı rapidlerde kronikmiş. Garanti kapsamında değiştirdiler ve şuanda sorun yok çok şükür.


Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar benim araç şu anda 14900 km'de. bu ayın 22'sine altur'dan 15000 km bakımı için randevu aldım. PErşembe gününe kadar 15000km'yi geçerim. Bu yüzden servisin kıllık yapması ihtimali varmıdır?


Çevrimdışı samilduman

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
1.4 tdi rapidlerin kronik sorun, sonuç ise pompanın garantiden değişmesi, herkesin bir gözü motor sıcaklığı ibresinde olmalı, kilometre ile ilgili bir sorun çıkaran hiç duymadım bende 17000 de yaptırmıştım ilk bakımımı...


Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar 20.000km'de olan aracım 2 hafta önce hafta sonu gezintiye çıktığımızda durduk yere harareti 90'ı geçti, gaza bastıkça haraket ibresi resmen devir saati gibi gözle görülebilen bir hızla yükseliyordu. 110-120 aralığındayken orta şerite geçtim ve rolantede gittim, hararet düştü. Araştırdığımda facebook'taki gruptaki herkes devir daim pompaso arızası olduğunu söylemişti.  P.tesi günü işe otobüsle gittim, öğlen saatlerinde geri gelip trafik yokluğunda servise (altur) götürdüm aracı. Servis danışmanı arkadaş önce randevu alıp öyle gelmemi söyledi. Ben 'araç motoruna birşey olduğunda kullanıcı hatası demeyi biliyorsunuz' diyerek biraz tepki gösterince, bir de hararet ibresinin videosunu çekmiştim onu gösterdim, aracı servise kabul ettiler. Ertesi gün devir daim pompası değişmiş bir şekilde aracı teslim aldım.
Gelelim soruma: Bu araç devir daim arızasını kısa vadede tekrar verir mi? Bu sorun kronikmiş ve eğer değişmesine rağmen tekrar aynı şekilde ansızın bozulma ihtimali varsa vay halimize?


Çevrimdışı dttmr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ordic;601573
arkadaşlar benim araç şu anda 14900 km'de. bu ayın 22'sine altur'dan 15000 km bakımı için randevu aldım. PErşembe gününe kadar 15000km'yi geçerim. Bu yüzden servisin kıllık yapması ihtimali varmıdır?


Birkaç yüz km sorun olmaz , rahat olun .


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
:confused:merhabalar. aracımın (1,4 tdi dsg) 15.000 bakımını Trabzon CKR otomotivde yaptırdım. 705 tl ye. 15.000 bakımda değişmesi gereken standart parçalar değişti. sogutma sıvısı ile ilgili sistem güncellemesi yapıldı.  6 saatlik bir süre sonunda aracımı testlim aldım.
yalnız aklıma bir kaç şey takıldı.
1. eskiden ses çıkarmayan klima şimdi ıslık gibi ses çıkarmaya başladı.
2. yakıt tüketimi 1 lt ye yakın arttı.
3. soğutma sıvısı kısmını ustalar nerdeyse ağzına kadar doldurmuş.(fotosunu atarım)
4. kontak açılıp marşa basmadan kapatılınca değişik bir ses gelmeye başladı.( motor soğukken oluyor)
 5 gündür kullanıyorum ve şu an da sert kullanımda bile 5,5 lt yakan araç şimdi 6,5 litreyi gördü. klima sesi aynı. sizden istirhamım 15,000 bakım sonrasında aynı sıkıntılı duruma düşen var mı acaba.
https://hizliresim.com/V0Z7vP
https://www.youtube.com/watch?v=O89-mMjHK6I&feature=youtu.be
bir başka konuda ( periyodik kampanya)  aynı sayfayı açmıştım bu ana konuyu yeni farkettim  kusura bakmayın.


Çevrimdışı nedemeklazım

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Ben 30.000 bakımını da yaptırdım yakın zaman önce bu söylediklerinizden hiçbiri olmadı. Sadece soğutma sıvısı max seviyesinin üzerinde, yukarıdan bir 3-4 parmak aşağıda o kadar. Diğer sorunların hiçbiri olmadı.


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
İlginiz için teşekkür ederim. Videoda görünen ses halen aklımı kurcalıyor
Bu arada kontağı kapatınca gelen ses bir başka araçlarda da oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=a-lcvRBV2xY

https://www.youtube.com/watch?v=HpmFW7Dtoh4
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2017, 00:39:32 Gönderen: m.cepoglu »


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Soğutma suyunu neredeyse kapağa kadar doldurmuş. Adamlar hiç genleşme payı bırakmamışlar. "Max" çizgisine kadar boşaltman lazım.


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim soğutma sıvısını istenilen seviyeye nasıl getirebilirim ustaya gitmeden. Şehir dışında olduğumdan yakınımda başvurabileceğim bir kişi yok maalesef. İlginiz için teşekkür ederim.


Çevrimdışı ordic

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: m.cepoglu;616841
Teşekkür ederim soğutma sıvısını istenilen seviyeye nasıl getirebilirim ustaya gitmeden. Şehir dışında olduğumdan yakınımda başvurabileceğim bir kişi yok maalesef. İlginiz için teşekkür ederim.


kapağını açıp büyük boy enjektör yardımı ile fazla suyu alabilirsin.
NOT:aklıma ilk gelen yöntem belki daha pratik bir yolu da vardır.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çok dikkat etmedim fakat sanırım ustalar radyatörün boşaltılması gerektiğinde alt kısmında bir tapa ya da vana gibi bir şey ile açıp boşaltıyorlardı. Radyatörün alt kısmına ya da gelen-giden hortumlara bakmak lazım.


Çevrimdışı ilhana

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Benim aracımda da aynı durum var, genleşme tankındaki su hep MAX ın hemen üzerinde ama sizinki kadar değil, sizin aracınıza çok fazla eklemişler sanki. 2 farklı Servise sormuştum bu konuyu ikiside MAX seviyesinde olmasının bir problem olmadığı söylemişti.

Suyu boşaltmak için en kolay yöntemlerden biriside birleşik kaplar teorisinde olduğu gibi hortum kullanmaktır.

1-Temiz bir hortumu genleşme tankına sokun, MIN çizgisine kadar insin.
2-Hortumun diğer ucunu yere yaklaştırdığınızda suyun boşalmaya başladığını göreceksiniz.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: m.cepoglu;616802
:confused:merhabalar. aracımın (1,4 tdi dsg) 15.000 bakımını Trabzon CKR otomotivde yaptırdım. 705 tl ye. 15.000 bakımda değişmesi gereken standart parçalar değişti. sogutma sıvısı ile ilgili sistem güncellemesi yapıldı.  6 saatlik bir süre sonunda aracımı testlim aldım.
yalnız aklıma bir kaç şey takıldı.
1. eskiden ses çıkarmayan klima şimdi ıslık gibi ses çıkarmaya başladı.
2. yakıt tüketimi 1 lt ye yakın arttı.
3. soğutma sıvısı kısmını ustalar nerdeyse ağzına kadar doldurmuş.(fotosunu atarım)
4. kontak açılıp marşa basmadan kapatılınca değişik bir ses gelmeye başladı.( motor soğukken oluyor)
 5 gündür kullanıyorum ve şu an da sert kullanımda bile 5,5 lt yakan araç şimdi 6,5 litreyi gördü. klima sesi aynı. sizden istirhamım 15,000 bakım sonrasında aynı sıkıntılı duruma düşen var mı acaba.
https://hizliresim.com/V0Z7vP
https://www.youtube.com/watch?v=O89-mMjHK6I&feature=youtu.be
bir başka konuda ( periyodik kampanya)  aynı sayfayı açmıştım bu ana konuyu yeni farkettim  kusura bakmayın.


20 Mayıs tarihinde 2016 model 1.2 TSI DSG 90 HP Spaceback'im için Adana Aykan Servisinde 15.000 bakımı yapıldı. Maliyeti 690 tl tuttu.

Benim aracımda, aldığımdan beri klimada değil ama kalörifer ısısını artırdığımda içinde kağıt kalmış da üflemeden dolayı dalgalanıyormuş gibi hafif bir ses yapıyor.

Bazen şanzımanda tuhaf gıcırtılar duyuyorum, DSG hakkında söylenen onca şeye kulağımı tıkıyorum ama yine de bir yerde görmezden gelmek zor oluyor. 2. vitesten 3. vitese geçtikten sonra özellikle rampada bazı sesler duyuyorum. Gaz verince gidiyor. Muhtemelen bu birazda DSG nin tasarruf adına hemen vites değiştirme sevdasından oluyor.

1. Yakıt tüketimim benim de eskisi gibi değil açıkçası, ilk zamanlar şehirler arası muntazam bir kullanım ile 100 km'de 4.2 lt görüyor iken şimdilerde 5.2 civarlarında. Hoş buna hava şartları da etki ediyor muhtemelen. Ama ilk verileri yakalayamıyorum.

2. Soğutma sıvısı için genleşme alanı kalmamış, bir hortum vasıtası ile boşaltılmalı. By-pass bile yapamayacak durumda.

3. TSI araçlarda daha uzun süren ama sizinki gibi olmayan, kontağı kapadıktan sonra mevcut olan bir uğultu var ve yaklaşık 45 saniye kadar sürüyor. Bunu duymak için sessiz bir ortamda olmak gerek. Serviste ben bunu duyuramadım doğal olarak.
 
4. Güzel bir asfalt zeminde yola çıktığımda ne olduğunu bir türlü bilemediğim bir ses duyuyorum ve nasıl anlatacağımı da bilemiyorum. Belki de ben fazla pinpirikliyim. (öyle ki bir gıcırtıyı bulmak için arabanın bagajında bile yolculuk yaptığım zamanlar oldu :) )