škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Termostat değişimi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
1) Soğutma sıvısını olaydan önce yeni kontrol ettiğimden seviyeyi biliyorum, eksilme yok. Motor soğukken ve sıcakken de eksilme görmedim. Kaçak gözlemlemedim.
2) Radyatör fanı aracı kenara çekip indiğimde çalışıyordu.
3) Termostat hiç açmasa bu sefer gösterge değeri okunabilir miydi bilmiyorum. Çünkü değeri anlık düşüşü takip edecek şekilde gördüm.
4) Fan dönüşünde rulman sesi duymadım. Zorlanma görmedim.Devir yetmiyor diyeceğim ama normal zamandan fark görmedim. Arada bir dpf temizliğinde de devreye giriyor sıkıntı yok sanırım.
5) En kötü senaryo elemanı. Çalışmasa yolda kalmıştım.

Yanlışsan düzeltin lütfen: Sıcaklık belirli seviyeye gelmeden pompa çalışmıyor değil mi? Termostattan okunan bilgiyle, sıcaklık değeri arttıkça radyatör ve motor arasında suyu çevirmek için devirdaim devreye giriyor. Önden gelen hava akımına rağmen soğutma yetmediğinde fan da devreye giriyor. Soğuma ideal sıcaklık değerine gelince işlem tamamlanmış oluyor. Bu çevrim sürekli tekrarlanıyor.

Motor ustası değilim tabi illa bilmediğim ince detay vardır. Soğutmanın hava yapması neden olur ve nasıl anlaşılır, nasıl çözülür inceledim. Sanırım öyle bir durum yok. Umarım başka Octavia sahiplerinin de başına gelmez.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Devirdaim pompasında içeri girip  çıkan kısımda kronik sorunlu olduğundan mecburen devirdaim pompası  değişimi yapıldı (Antalya eski sanayide Oto Emin). Triger kayışta çatlaklar başlamış. El atılmışken onlar  da değişti. Bakım zamanı gelen yağ, polen, hava filtreleri ve motor  yağı da (Castrol Edge 5w30) değiştirildi.


Çevrimdışı tahiroguz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650241
Devirdaim pompasında içeri girip  çıkan kısımda kronik sorunlu olduğundan mecburen devirdaim pompası  değişimi yapıldı (Antalya eski sanayide Oto Emin). Triger kayışta çatlaklar başlamış. El atılmışken onlar  da değişti. Bakım zamanı gelen yağ, polen, hava filtreleri ve motor  yağı da (Castrol Edge 5w30) değiştirildi.


İyi akşamlar.Aynı hararet sorununu bazen bende yaşıyorum ve termostat arızası olabilir dediler aracımda 2013 model olduğu için triger kayışı da değişebilir dediler siz bu işler için sakıncası yoksa ne kadar ücret ödediniz öğrenebilirmiyim.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tahiroguz;650256
İyi akşamlar.Aynı hararet sorununu bazen bende yaşıyorum ve termostat arızası olabilir dediler aracımda 2013 model olduğu için triger kayışı da değişebilir dediler siz bu işler için sakıncası yoksa ne kadar ücret ödediniz öğrenebilirmiyim.

Arkadaşların dediği gibi arıza tespiti önemli. Bana da müşür veya termostat denildi. İnternette aynı motor ve model yılına sahip VW grubu araçlarda, problemin termostatla değil devirdaim pompası değişimi ile çözüldüğü yazılmış. Benim termostatın çalıştığına eminiz. Anlık ısı artışlarını gözleyebiliyordum. Fan ise ne zaman devreye girdiğini sesinden belli ediyordu. Sıkıntı suyu çevirmediği için hararet başlıyordu. Yalnız bu noktada ara ara sıcaklığın düştüğünü bazen geri yükseldiğini gözlemledim. Pompa devreye girdiğinde sorun yok. Çıktığında tekrar devreye giremediğinde sorunlar başlıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda bazen devreye giriyor, bazen girmiyordu. Çok yüksek ısıda stop etmedim, klimayı sıcağa ayarladım.

Triger kayışın ömrünü max 4 yıl (normal kullanım 3 yıl) veya 100.000 km olarak belirtiyorlar. Aracınızın km benimki gibi düşükse (40.000km) ve triger hiç değişmediyse (ki bu km'de normalde değişim olmaz), kesinlikle yeni set yapmanız şart çünkü malzeme ömrünü doldurduğundan, kopma riski var. Koparsa malum. 2014 model aracımda Dayco kayış çıktı. Şimdi ki takılan Gates marka. İşçilik dahil 1200 lira. Oto Emin'in yanında Suat Oto Servis var onda da fiyat aynı. Triger set internette 700 liralardan başlıyor. İşçiliği pahalı olan bir bakım.


Çevrimdışı tahiroguz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650269
Arkadaşların dediği gibi arıza tespiti önemli. Bana da müşür veya termostat denildi. İnternette aynı motor ve model yılına sahip VW grubu araçlarda, problemin termostatla değil devirdaim pompası değişimi ile çözüldüğü yazılmış. Benim termostatın çalıştığına eminiz. Anlık ısı artışlarını gözleyebiliyordum. Fan ise ne zaman devreye girdiğini sesinden belli ediyordu. Sıkıntı suyu çevirmediği için hararet başlıyordu. Yalnız bu noktada ara ara sıcaklığın düştüğünü bazen geri yükseldiğini gözlemledim. Pompa devreye girdiğinde sorun yok. Çıktığında tekrar devreye giremediğinde sorunlar başlıyordu. Stop edip tekrar çalıştırdığımda bazen devreye giriyor, bazen girmiyordu. Çok yüksek ısıda stop etmedim, klimayı sıcağa ayarladım.

Triger kayışın ömrünü max 4 yıl (normal kullanım 3 yıl) veya 100.000 km olarak belirtiyorlar. Aracınızın km benimki gibi düşükse (40.000km) ve triger hiç değişmediyse (ki bu km'de normalde değişim olmaz), kesinlikle yeni set yapmanız şart çünkü malzeme ömrünü doldurduğundan, kopma riski var. Koparsa malum. 2014 model aracımda Dayco kayış çıktı. Şimdi ki takılan Gates marka. İşçilik dahil 1200 lira. Oto Emin'in yanında Suat Oto Servis var onda da fiyat aynı. Triger set internette 700 liralardan başlıyor. İşçiliği pahalı olan bir bakım.


Teşekkür eder kazasız günler dilerim.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650084
Aynı sorunu bugün 2 defa ben de yaşadım. Motor aşırı ısındı, aracı durdurun diye uyarı verdi. Durdum, motor stop etmedim. Devir göstergesinin altındaki sıcaklık 130'lara dayanmıştı bir anda. Motor zorlanmadı. Su eksik değil, yağ sıcaklığı 104 derecedeydi. İlk hatada önce stop edip tekrar çalıştırdım. Göstergedeki ibre biraz hızlı bir şekilde 90'lara geri çekildi. Akşam dönüş yolunda, rampada az gittikten sonra yine aynı uyarı çıktı. Tekrar stop etmeden durdum. Bu sefer öncekiden daha hızlı şekilde sıcaklık düşüşü gösterdi. Bu arada motorun görebildiğim kısımlarını kontrol ettim. Akan, sızan, püsküren bir sıvı yok. Müşür arızası olabilir mi emin olamadım.

Tekrar yapma ihtimali anladığım kadarıyla yüksek. Şu an termostat veya devirdaim pompası değişimi bana kaça mal olur gerçekten merak ettim; zira 2016'da 800 lira olan şey şu an 1500'leri görmüştür sanırım...

Bugün aynı sorunu bende yaşadım. Ben sadece  triger için 1750 tl fiyat dediler yarın yine bir konuşacağım


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;650337
Bugün aynı sorunu bende yaşadım. Ben sadece  triger için 1750 tl fiyat dediler yarın yine bir konuşacağım


Aracınızın modeline göre arıza kronik devirdaim pompası arızası ise kaçarı yok pompa değişecek. Termostata hiç ellenmiyor. Bir an önce yaptırın derim. Fiyatı da makul seviyelere çekilmeli. 1750 çok para.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650339
Aracınızın modeline göre arıza kronik devirdaim pompası arızası ise kaçarı yok pompa değişecek. Termostata hiç ellenmiyor. Bir an önce yaptırın derim. Fiyatı da makul seviyelere çekilmeli. 1750 çok para.


evet sıkıntılı gibi Yarın bakacağım 1750 tl sadece  triger için devirdaimi öğrenemedim. size ne kadar demişti servis.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;650340
evet sıkıntılı gibi Yarın bakacağım 1750 tl sadece  triger için devirdaimi öğrenemedim. size ne kadar demişti servis.

1200 işçilik dahil. Triger setin içinde çıkan devirdaim pompalı setler mevcut.


Çevrimdışı Eymen10

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar benimde 2014 model 1.6 tdı octavia aracım motor aşırı ısındı uyarısı verdi ben de tamircime neden kaynaklandığını sordum
bu araçlarda audi skoda wv devirdaimlerinde motor çabuk ısınsın diye devirdaimin su kasnağının üzerini otamatik  kapayan saç var zaman içerisinde bu sistem bozulup saç üzerinde kilitli kalıyor ve devirdaim pompası işlevini yapmadığı için motor suyu dolaşım yapamıyor ve su aşırı ısınıyor
devirdaim ve triger seti değişimi yapılması gerekiyor