škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

7 ileri DSG sorunu hala var mı?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Silverneo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Daha önceleri bayağı sıkıntı yaşayanlar olmuştu. En belirgin sorun dur kalk trafikte çok kullananlarda bir zaman sonra 1. Ve 2. vites geçişlerinde sarsıntı hissedilmesiydi. Bu durumdan dolayı VAG DQ200 olarak tabir edilen bu şanzımanlarda sentetik yağı mineral yağ ile değiştirmişti.
Superb aracı 2015 de alan ve halihazırda 25-30000 km yapmış arkadaşlar varsa herhangi bir sorunları var mı? Dsg sorunlu veya değil polemiğine girmeden cevap verirseniz sevinirim. Aracında kalkışlarda 1. veya 2. geçişlerinde titreme yaşayanlar var mı?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Cncskn52

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 136
    • Profili Görüntüle
Evet bahsettiğiniz sorun oluyor bu yeni tiplerde galiba mekatronik sorunu cozulmeye calisilmis sanirim. Surekli olmuyor bu titreme ancak tümsekten gecerken vs birden sirkeleme tarzinda geciyor 2. Vitese


Çevrimdışı Silverneo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cncskn52;588460
Evet bahsettiğiniz sorun oluyor bu yeni tiplerde galiba mekatronik sorunu cozulmeye calisilmis sanirim. Surekli olmuyor bu titreme ancak tümsekten gecerken vs birden sirkeleme tarzinda geciyor 2. Vitese



O bence normal, 1 den 2 ye hafif vuruntu yapabilir. Benim kastettiğim zıplama tarzı daha uzun süren birşey.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı tolga86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
benimki 3den 2 ye ve 2 den 1 e geçerken sanki araba boğulma sesi yapıyo tıkı tıkı diye motordan ses geliyo tabi araba rampalarda yada yük altındaysa 17 000 binde araç sıfırdan beri var


Çevrimdışı mstfknt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Sırf bu muhabbetlerden korktum ve dsg almadım (tabi küçük şehirde olmam da etkili oldu )


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Selam bu sorunlar sanirim eskiye nazaran 2013 den itibaren azaldi. Ama korkmayin bence dsg nin keyfini cikarin. Ben de 2011 den beri 5. Dsg araç var. Sadece 2011 ve 2012 olanda kavrama degisti. Arkadasimin hem kavrama hem mekatronik hem de komple sanziman değişti farkli zamanlarda golf 6 da. Hic bir odeme yapmadi. Servise duzenli gittiğiniz taktirde sorun olacagini sanmıyorum. Bir de biraz dikkatli kullanmak lazim. Yag değişiminin sebebi isinma problemi idi bildiğim kadarıyla. Syg.


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Dsg şanzumanda araç durmuşken gaza basınca TIK diye bir ses geliyor aracın  dısundan daha önce bunu yaşayan varmi


Çevrimdışı Silverneo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Araç durunca boşa alma, d ye geçirme ve diğer viteslerde geçişlerde hafif tık sesi normal. Ayrıca parke taşı ve kasislerde alttan yine dişli tıkırtıları gelmesi de normal. Birden ikiye geçerken özellikle vuruntu şeklinde zıplama olmuyorsa sıkıntı yoktur şanzımanlarda. Öyle bir durumda da kavram değiştiriyorlar. Daha öncelerde mekatronik arızası oluyordu,  o da sentetik yerine mineral yağ kullanılmasıyla çözülmüş. Dsg nin eski problemleri kalmamış gibi birşey denilebilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Anladim aracım durmuşken gaza basınca tık diye ses veriyordu sağ ön taraftan  korkuyordum bu durumdan


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rache;589730
Anladim aracım durmuşken gaza basınca tık diye ses veriyordu sağ ön taraftan  korkuyordum bu durumdan


Vites kolu N de iken gelmiyor ise sadece P de yapıyorsa kilit mekanizmasından geliyordur.


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Geçen gün Aykan'a gittim. Servis bölümünde trafik kazası nedeniyle şanzımanı zarar gören bi sürü araba vardı. DSG konum olarak sol tekere yakın bi yerde, ben daha içte tarafta korunaklı olduğunu zannediyordum.
Kaza yapan yeni Superb vardı bi tane, şanzımanı komple değişmiş ya da onarılmıştı. Kaskoya 20.000₺ fatura kesmişler.


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Turboordek

  • Ucucu Madde
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Aracim su an 12000km de. 2016 model 1.4 act dsg. Yaklasik 8000 km den itibaren cok nadiren, yogun dur kalk trafikte ses yapmaya basladi. Kalkis sirasinda sol taraftan metalin metale surtme sesine benzeyen bu sesi ilk once balatalarla ilgili diye dusundum (hill hold gec birakiyor ya da tam birakamiyor diye) ancak cok nadiren 2 den 3 e gecerken de duyunca sanzuman ile alakali oldugundan suphelendim. Bayramdan once Dogus servise goturdum. Surekli ses yapmadigi icin de yaptigi zaman video cektim. Servis danismani sorunu ve videodaki sesi dinleyince kavrama problemi oldugunu soyledi. Bayramdan sonra garantiden degisecek.
Dsg ile ilgili problemler onceki mesajlarda da dendigi gibi cok azaldi ancak bazen boyle problemler cikabiliyor. Daha once 2013 octavia kullaniyordum. 35000 km civarinda sattim ve hic problemle karsilasmadim. Cok az sayida yasanan arizalar bunlar.
Bir de muhtemel bu kavrama probleminden dolayi ortalama yakit tuketimim hep 8.0 lt civarinda oldu. Diger kullanicilarin tuketimleri ve sartlarina bakinca benim tuketimimin en fazla 7 lt olmasini beklerdim.