Engin bey merhabalar ben led ampülleri denemiş biri değilim ama düz mantık düşününce 1500 lümen yerine 3-4 bin lümenli bir ışık kaynağı koyarsak aydınlatmanın çok daha iyi olacağı sonucuna varıyorum. Ancak şöyle bir durum da söz konusu olabilir mi acaba sizin deneyimleriniz doğrultusunda? "Kelvin değeri"... biliyorsunuz led ampüllerin ve çin işi xenonların çoğu 6.000 kelvin renk değerinde ışık veriyorlar eğer sizin de kullandığınız bu değere yakın bir led idiyse kısa aydınlatmanız ne yağmurda ne çamurda kısacası ıslak olan hiçbir yolda aydınlatma sağlamayacaktır. 6000 kelvin renk değeri skalada mavi renge kaçan beyazdır. Su en çok mavi rengi yutar. bu yüzden bu ampüllerden çıkan ışığın büyük kısmı yol üzerindeki su tarafından soğurulur. ve önünüzü aydınlatamazsınız.. bu sebeple zor bulunan sarımsı beyaz yani 4300-4700K değerleri arasında bir led devresi almak istiyorum.. Bu bilgiler tamamıyla yalanlanabilir olup sadece internetteki araştırmalarıma dayanmaktadır.
bırakın yağmuru, kuru havada bile aydınlatma zayıf...
tabii ki kelvin değerini 4000 civarlarında kullandım, ama ambalaj üzerinde yazan 3-4 bin lümen değerine de aldanmayın...istediğini yazıyor üretici...
eskiden roadstar teyplerin ses gücü çıkışı için yazılan 900, 1000 watt gibi...
parlaklık başka, aydınlatma başka...
bir de şu var; arabanızın merceği orijinalde halogen ise, içindeki yansıtma tasarımı o ampul için geçerlidir, ona göre odaklar ve yansıtır,
xenon merceğe de halogen ampul takarsanız aynı sorunu görebilirsiniz...
üretici, o merceği ne için tasarlamışsa, ondan başkasında performans alınamaz,
h1 fara h3 ampul takılabiliyor ama takıldığında aydınlatmaya bir bakın bakalım. o far nereyi aydınlatıyor?