škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 1.2 TSI motor 2010'da (DSG seçeneği ile)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Siyah renge hastayim zaten ama Izmir'de olmuyor maalesef, ustune yumurta kirsan pisecek hale geliyor arac.

Motor hacmi konusuna gelince, nacizane kendi (tekrar ediyorum kendi) dusuncelerimi paylasacagim, okumamak serbest :).

Dunyada kabul gormus bazi defacto kurallar var. Ornegin her 10kg'ye 1 beygir, her 7 kg'e 1 NM tork gibi. Bu veriler aracta gerceklenince aracin 0-100 degerleri 9-10 saniye arasinda oluyor, aracin hizlanmasi kabul edilebilir seviyede oldugu gibi, kullanmasi da zevkli oluyor, bunlar hislerimize yonelik olan veriler. Tuketim ise apayri bir bilim, cunku tuketim dogrudan aracin agirligi, hava kesiti, hava yogunlugu, lastikler, asfaltin tipi, kullanilan yakitin sekli, beslemenin sekli gibi seylere dogrudan ilintili ve bunlarin en basinda gelen sey agirlik. Bir arac 1400 kilo ise, benzinin enerji verimi dusunuldugunde (sanirim %25 civari), bu araci 0'dan belli bir hiza getirmek icin gereken yakit miktari belli. Burada eger araci 0'dan belli hiza getirmek icin zamani kisaltmak istiyorsak yapilacak sey, ya daha cok enerji uretmek icin daha cok yakit tuketmek, veya ayni miktar yakit ile yanma verimini arttirmak. Turbo beslemeli araclarda beklenti ikinci kisimda, yani daha cok oksijen ile yakiti birlestirerek yanma verimini arttirmak, cunku benzin ayni benzin, yakitin tipi degismiyor. Yanma verimini arttirmak icinde kullanilan sey bildigimiz basincli hava, yani birim yakit basina dusen oksijen miktarini arttiriyoruz, ancak bu da motor ustunde kullanilan bazi bilesenlerin daha dayanikli olmalarini gerektiriyor, bu da aracin agirligini yaklasik 20kg kadar arttiriyor, ama bu 1400 ile karsilastirildiginda ihmal edilebilir bir durum. Sonuc olarak, ustunde turbosu olmayan arac, ayni agirligi belli bir hiza belli bir zamanda getirebilmek icin, turbosu olandan daha cok yakiyor. Tork grafiginden oluyor, bununla alakasi yok dediginizi duyar gibiyim, evet dogru, ama tork grafigi tamamen yakitin yanma veriminin degisimi ile alakali, ona biz kumanda ediyoruz, yani basinci, devri ve zamanlamayi ayarlayarak, torku istedigimiz banda tasiyoruz. Dusuk devirlere yuksek torku verincede aracin kalkmasi ve hizlanmasi istedigimiz sinirlara cok rahat ulasiyor.

Dizelin az yakmasinin sebebi ise turbo degil, tamamen yakitin yanma verimi. Dizel yakit cok daha verimli benzine gore, ve yakitin yaklasik %50'si enerjiye donusuyor, ondan cok daha az yakiyor dizel araclar. Turbosuz dizel araclar ise esek olusu gibi, cunku devir bantlari dusuk, tork ile beygir gucunun esitlendigi noktalar 5500 devirler civari ama o sarsinti ve gucu kaldiracak motor blogu cok uretilebilir fiyatlarda olmadigi icin, bizi 0-4500 arasina mahkum ediyorlar, oyle olunca da tork dusuk, beygir dusuk oluyor, bunu toparlamak icinde turbo koyuyorlar araclara, daha makul seviyelerde tork oluyor ama beygir gucu hala dusuk.

Velhasil 1.4 karburatorlu, 2.0 enjeksyonlu, 2.0 turbo dizel, 1.4 turbo benzinli kullanmis bir insan olarak, ekonomi acisindan en cok 1.4 karburatorlu aracimdan memnundum cunku 720 kg'lik bir broadway'di :). Tork olarak en cok 2.0 turbo dizel aracimdan memnundum cunku 320 NM tork vardi, 3. viteste patinaj yapardi arac :).

Ikisi birlestirildiginde, yani hem tuketim hemde tork olarak, su anki aracimdan cok memnunum. Istedigimde tork var, istedigimde de ekonomi yapabiliyorum.

1.2 TSI olsaydi ? Bence arac kasayi yine kaldirirdi, ancak hizlanma verileri sizin alisik oldugunuz sekillerde gerceklesince, yakit tuketiminiz artardi. Bu tip motorlarin kasayi kaldiramamasi tabiri tamamen hizlanma beklentisinin gerceklesmemesi ile alakali. Bence o motorda cok guzel hizlanir, ama tuketiminiz kesinlikle artacaktir.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Benim araba anlayışım son 1 yılda bu yönde değişti. Tork bandı yeterince aşağıda olan, dolayısıyla sürüş zevki veren araçlara bakıyorum artık. TSI da bunların başında geliyor. Tabi TSI 122 mi, yoksa TSI 105 mi? Yeterli ise 105 derim ama denemek lazım, dediğiniz gibi 1400 kg'da yeterli gelir mi? Buna verilecek cevaplar göreceli olduğu için merak eden kesinlikle almadan denemeli. Mesela 102'lik MPI Octavia bana kullandığım araca (sephia) göre çok hantal geliyor. Ben gaza değdim mi alt devir falan farketmiyor atlıyor araba.

Max torkunu 4000 ve üzerinde veren 120 küsür beygirlik 1.6 atmosferik motorlara hiç bakmıyorum. Tork dediğin 2000 devirde ayağının altında olacak.
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2011, 15:04:56 Gönderen: turker »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
102 bg 148 Nm torklu 8V MPI motoru Audi, Octavia, Passat vb. ağır araçlarda yıllarca sattılar, işin ilginci hala satılıyor, satacak da  :)
 
Makyajsız A5 kasalar da bir süre sonra ülkemize Octavia Tour olarak gelecek aynı motorla  :)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: lrfan;239942
102 bg 148 Nm torklu 8V MPI motoru Audi, Octavia, Passat vb. ağır araçlarda yıllarca sattılar, işin ilginci hala satılıyor, satacak da  :)
 
Makyajsız A5 kasalar da bir süre sonra ülkemize Octavia Tour olarak gelecek aynı motorla  :)

VW'nin eleştirmek istediğiniz yönü nedir diye dünya çapında anket yapsalar herhalde MPI 102HP başı çeker. Adam gibi bir 1.6 16V yapacak durumu yok muydu VW'nin sanki? Opel'in twinport'u VW'de olsaydı her şey daha güzel olurdu...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1.6 16V 105 bg motorları çok sonradan koydular ama Fabia ve Roomster'a, o motorlar da keza bendeki 1.4 de MPI özellikte, ama 16 V.
 
Serkan Ustamın demesi, "taş gibi sağlam motor, 1-2 kronik sıkıntısı olur o da kolay hallediliyor"  :)