škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 1.2 TSI motor 2010'da (DSG seçeneği ile)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;56643
Golf GTI DSG'nin vites kutusunda mekatronik diye bir zımbırtı vardır,banko sorun çıkartıyor net net ve tamiri mümkün değil,değişim gerekiyor,3 lira parça :hanz:vites kutusu kaç lira zaten :hanz: incir ormanı dikiyor. DSG'de 7 vites olanlar korkunç sorunlu.250 Nm üstünü taşımıyor kesinlikle.6 olanlar 280-300 Nm'e kadar dayanıyor ama :hanz:birde üstüne TSI tamam işte,senden çok usta kullanacak arabayı demektir :hanz::hanz::hanz::hanz:

Transporter 400 nm tork ve DSG var :hanz::hanz:


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
dsg ile ilgili geçen hafta gördüğüm bir yazı:
 
http://www.arabam.com/haber.aspx?haberID=288128
 
Scirocco DSG'si neden sorun çıkarıyor?

14 Aralık 2009 12:15:00 15 Haziran 2009'da Volkswagen Scirocco Sportline Tiptronic otomobil satın almış bulunuyorum. Bu aracın eski versiyonunu 1982-85 tarihlerinde kullandığımdan satın alma kararımı nostaljik duygular içinde verdim.

Ancak araç beklentilerimi karşılamak bir yana, sürekli serviste, bu yüzden pek kullanamadım! Araç 1000 km olmadan otomatik şanzıman arızası verdi, şanzıman Almanya'dan uçak ile kargo vasıtasıyla getirilerek komple değiştirildi. Araç 8800 km seviyesindeyken, bu seferde motor arızası verdi. Serviste aracın önce bobini değişti ancak sorun giderilmedi. Daha sonra bana bilinci silindir kompresyonunun olmadığını, ne olduğunu anlamak için motorun komple indirilmesi gerektiği herhangi parça değişimi olabileceği gibi blok hatasından da kaynaklanabileceği, bu durumda motorun komple yenilenmesinin (değişimi) yapılacağı bilgisi verildi. Araç şu anda tahminen en az 10 gün serviste kalacak ve sorunun ne olduğu tespit edilmeye çalışılacak. Scirocco'lar da bu tip arızlara sık sık rastlanıyor mu? Eğer böyle kronik sorunlar varsa, distribütör firma bunu müşterileri ile paylaşmalı zorunda değil mi? Aynı sorunlar Almanya'da yaşansa nasıl bir yaklaşım olurdu acaba? Geçici olarak araç tahsis etmek yerine neden aracı yenilemiyorlar?
Korhan Ölçen

Sahibi olduğunuz 2009 model VW Scirocco 1.4 TSl 160 HP DSG 7 ileri vites kutulu aracınızın satın alma sonrasında oluşan olumsuzlukların gerçek bir talihsizlik olduğunu belirtmeliyim. Özellikle 7 ileri DSG vites kutuları ile yaşanmış birçok örnek sonuçda var. 7 ileri olan DSG vites sistemleri ile ilgili en çok şikâyet edilen konu ise 3 bin km'den sonra oluşan vuruntulu çalışma sorunudur. VW yetkililerinin bu konuda yapmış olduğu açıklamalar, bu sistemin yapısının böyle olduğu ve bu seslere alışarak kullanılması gerektiği yönünde. Ayrıca birçok bölgeden gelen bazı zararlı sesler ve sorunlar da dile getirilmiş ve Doğuş grubu ve VW Almanya yetkilileri kontrollerine sunulmuş ve bunun sonucunda bazı düzenleme ve güncellemeler yapılmıştır. Ama yine de bu şanzımanlann yakın vites oranları ile hem daha iyi bir hızlanma hem de makul yakıt tüketimi gibi iki önemli özelliği bir arada sunabildiğini hatırlatmalıyım. Zaten bu düzeneğin daha çok küçük ve kompakt otomobillere göre hazırlandığını, yüksek güç ve 250 Nm'den fazla tork üreten motorlara uygun olmadığı da defalarca söylendi. O yüzden sadece 10 Nm daha düşük, yani 240 Nm tork üreten bir araçta bu düzeneğin sorun yaratabileceğini VW mühendisleri neden düşünmedi, bilmiyorum. Elimdeki veriler benim bu konuda onlar kadar bilgi sahibi olmadığımı gösteriyor ama gelen şikayetler, bu sorunun hiç de yabana atılır olmadığını gösteriyor. Sonuçta bu araçların satış sonrası garanti kapsamında belli hizmetleri kusursuzca veriliyor. Zaten tüm seri üretim araçlarda hatasızlık paylan % 70 dolaylarında, sizin de satın aldığınız kuruluşa ve garanti sözleşmesine kayıtsız şartsız güvenmek dışında yapacağınız fazla bir şey yok. Ayrıca VW Grubu'nun mühendislik ve üretim başarısı da ortada. Motor konusunda ise bugüne kadar kronik büyük bir soruna rastlanmadı. Sizin motor konusundaki sorununuzun şanzımandan farklı olarak, bir talihsizlik olduğunu düşünüyorum, aracınız garanti kapsamında olduğu için de fazla dert etmenize gerek yok. Söz konusu yenilemeler ikinci elde avantaj bile olabilir.


Doğuş Otomotiv-VW Binek Arac'ın konuyla ilgili cevabı:
Derginize başvuran değerli müşterimiz Korhan Ölçen'e ait 34 GM 3002 plakalı, Volkswagen Scirocco Sportline Derin Siyah, 1.4 tiptronic, aracın incelemesi uzmanlarımızca yapılmıştır. Müşterimizi mağdur etmemek adına, motor sorununun tamirle giderilmesi yanında kendisinin beklentisi en üst şekilde karşılanmaya çalışılmış olup üreticiye de konu hakkında bilgi verilmesi için gereken süreç başlamıştır.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;56435
Bugün adam getirdi gördük. 6 silindirli 85 model E30 getirdi. motor saat gibi, ses zevki doruklarda, arkadan itiş!!! Verdi yanı cayır cayır yürüdü makine. 85 model! Ben çalıştırdım, inanılmaz bi makineydi, hasta oldum, hele tepesindeki 3+3 manifoldu yok mu, bakması bile zevk büyük motora.
 
1.4 TSI Superbe koy bakalım şaftı arkaya çek yerinden oynayacak mı?
 
Hacim, kağıt üzerinde hesaplanamayacak bazı şeyleri beraberinde getiriyor.

 
Senin bu olayı yaşamandan tam 1 gün önce ben de benzer bir durum yaşadım.
 
Benim en yakın arkadaşımın ailesi arkadaşımın kullanması için 97 model, türünün son örneği olan E36 kasa 3.20 Coupe satın aldı. (yıllar süren hasretin ardından, çok şükür...) Cumartesi bu aracı bazı işlerini hallettirmek için sanayiye götürdük. Dolayısıyla hem bizim bu araçla hem de ordaki diğer BMW'lerle falan haşır neşir olduk.
 
Aracı denemeler, biraz seyahat, aracın tekniğinin zamanının nasıl ileri olduğunu görmeler falan...  Motor zaten bambaşka... Sıralı 6 silindir... Motor bölmesine sığmamış, içerde ön konsol ile birleşmiş.:hanz: Sesi karakteristik BMW sesi... Her neyse; akşam eve geldim, foruma giriyorum. Kesmedi gitti yahu.:hanz:
 
Hani biz gene normal otomobillerin en hislileri, sürüş zevki en yüksek olanlarına biniyoruz. (VW grubu, Opel vb.) Ama gene de 97 model bir 3.20 insanın aklını bayağı karıştırıyor. Açıkçası piyasada tam benim tarzıma da uygun tertemiz E36 sedanlar mevcut. Şöyle temiz bir 4 kapı 3.18is'e kim karşı koyabilir ?:favo1:
 
=====================================
 
Biraz konu dışı kaldı, kusura bakmayın. BMW ben ilk okulda çarpım tablosu ezberlerken otomobil üretmiş, ona bakıyoruz biz de şimdi.:hanz:
 
=====================================
 
 
Konuya gelince;
 
 
Bu teknolojisi destekliyorum. (sanki holding sahibi falanım ha; ama kibar insanlarsınız, "yerim desteğini" demezsiniz:D)
 
Bana göre önemli olan, bu motorları "gücü" ölçüsünde değerlendirmek. Süperb'e 1.4 TSI yerleştirilmesini uygun görmeyen arkadaşlar 1.8 TSI'den falan bahsediyor. O tamam da; 1.4 TSI yerin 1.6 MPI hatta çok daha güçlü olan 1.6 FSI koyulsa daha mı iyi hizmet verecek ? 1.4 TSI hiç olmazsa bir giriş seviyesi sunuyor.
 
Octavia'daki 105'lik 1.2 TSI de aynı şekilde değerlendirilmeli. Mesela 102'lik 1.6 MPI'ye alternetif sunmak. Performans olarak geri kalmayacağı kesin. Tüketim olarak ise devrim yaratacaktır. (1.4 TSI'lerin yakıt ekonomisi konusunda haklı ününü aynı dergileri sürekli takip edenler rahatça fark edecektir. 1.6 MPI'nin 8.3 litre yaktığı şartlarda 1.4 TSI güzel güzel 7.6 sularında yakıyor.)
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2009, 23:50:04 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Skoda Auto uluslararası sitesinde de Octavia için 1.2 TSI haberi çıkmış:
 
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_08_12TSIOctavia.aspx

New engine 1.2 TSI for Octavia  
 
1/25/2010
 
Škoda Octavia is going to get a new engine - the existing line of petrol units will be extended with the turbocharged four-cylinder 1.2 TSI/77 kW with direct injection that has been used in the Yeti.
With its performance and maximum torque of 175 Nm at 1,550 – 4,100 revs/min-1, this extremely responsive new engine is an ideal solution for both city and motorway driving. Optionally, the unit can be combined with a six-speed manual transmission or a seven-speed automatic DSG.
Pursuing the downsizing trend, i.e., lower volume & excellent power, this modern engine makes it possible to combine economical operation and environmental friendliness with impressive driveability. With a combined consumption of 5.7 l/100 km, the Octavia 1.2 TSI complies with the EU5 and is now the most economical petrol model of the Octavia line. Furthermore, its low emission record (134g CO2/km) helps significantly in reducing Škoda's average emissions profile. The vehicle will be available from February 2010.
“We are really proud of our smallest engine in terms of volume, because it provides an ideal combination of state-of-the-art technology, economical operation and environmentally-friendly driving. It is an advanced unit that offers excellent driveability under every circumstances,” said Dr. Eckhard Scholz, Škoda Auto BOD Member responsible for technical development.
The new engine continues Škoda's tradition of over 110 years of excellence in engine manufacturing. The Mladá Boleslav plant started producing this unit in 2009. Planning to reach 1,000 units/day this year, the facility employs 600 people in engine manufacturing and produces as many as 2,800 engines in total every day. Besides the 1.2 TSI, the plant produces two versions of the 1.2 HTP (two different power levels) and performs the finish assembly of the 1.4 MPI and the diesel units 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Fiyat listelerinde bir şey dikkatimi çekti; yeni 1.6 TDI CR motolu araçlar, 1.9 TDI PD'li olanlardan daha pahallı :)
 
Tabii Türkiye'de uygulanan ÖTV oranları nedeniyle böyle bir şeyin olması mümkün değil :(
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/golf/golf/zahlen___fakten/daten.detail.0.1.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk6#Engines
 
VW Golf'te düz viteste:
1.6 MPI için son hız 188 km/h, 0-100 km/h hızlanması 11.3s
1.2 TSI için son hız 190 km/h, 0-100 km/h hızlanması 10.6s
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


octaviaman

  • Ziyaretçi
Octavia binicisi bir insan olarak 1.6mpi motoru,her zaman 1.2xxx her ne haltsa motora tercih ederim.mpi keyifle kullandigim bir motordu.ne yuzumu kara cikardi,ne de kucuk dusurdu.1.2tsiye avrupali binecek diye binmek zorunda degilim.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
1.2 TSI'nin 1.6 MPI'den geri kalacak pek bir yönü olmayacaktır. Hatta yakıt tüketimi bakımından çok acık bir fark atacağı kesin. (1.4 TSI'nin 1.6 MPI ve 1.6 FSI'ye attığı fark ortada iken 1.2 TSI'den çok daha fazlasını beklemek doğal olsa gerek)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;68287
1.2 TSI'nin 1.6 MPI'den geri kalacak pek bir yönü olmayacaktır. Hatta yakıt tüketimi bakımından çok acık bir fark atacağı kesin. (1.4 TSI'nin 1.6 MPI ve 1.6 FSI'ye attığı fark ortada iken 1.2 TSI'den çok daha fazlasını beklemek doğal olsa gerek)
sadece tüketimde değil sürüş zevkindede fark atacağı garanti.



Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Yav şu dergiden temin etmek lazım , çok güzel haberler oluyor içinde.:)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
alıntı:
 
http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_5/f_/key_//tm.htm#msglink_39271616
 
http://www.autogas-boerse.de/aktuelles/archiv/ami-2010-vialle-das-lpdi-system.html
 
Vialle 1.2 TSI motorlara da lpg uygulamaya başladı.Yukarda verdiğim linkte görebilirsiniz.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30169
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com