Bugün adam getirdi gördük. 6 silindirli 85 model E30 getirdi. motor saat gibi, ses zevki doruklarda, arkadan itiş!!! Verdi yanı cayır cayır yürüdü makine. 85 model! Ben çalıştırdım, inanılmaz bi makineydi, hasta oldum, hele tepesindeki 3+3 manifoldu yok mu, bakması bile zevk büyük motora.
1.4 TSI Superbe koy bakalım şaftı arkaya çek yerinden oynayacak mı?
Hacim, kağıt üzerinde hesaplanamayacak bazı şeyleri beraberinde getiriyor.
Senin bu olayı yaşamandan tam 1 gün önce ben de benzer bir durum yaşadım.
Benim en yakın arkadaşımın ailesi arkadaşımın kullanması için 97 model, türünün son örneği olan E36 kasa 3.20 Coupe satın aldı. (yıllar süren hasretin ardından, çok şükür...) Cumartesi bu aracı bazı işlerini hallettirmek için sanayiye götürdük. Dolayısıyla hem bizim bu araçla hem de ordaki diğer BMW'lerle falan haşır neşir olduk.
Aracı denemeler, biraz seyahat, aracın tekniğinin zamanının nasıl ileri olduğunu görmeler falan... Motor zaten bambaşka... Sıralı 6 silindir... Motor bölmesine sığmamış, içerde ön konsol ile birleşmiş.:hanz: Sesi karakteristik BMW sesi... Her neyse; akşam eve geldim, foruma giriyorum. Kesmedi gitti yahu.:hanz:
Hani biz gene normal otomobillerin en hislileri, sürüş zevki en yüksek olanlarına biniyoruz. (VW grubu, Opel vb.) Ama gene de 97 model bir 3.20 insanın aklını bayağı karıştırıyor. Açıkçası piyasada tam benim tarzıma da uygun tertemiz E36 sedanlar mevcut. Şöyle temiz bir 4 kapı 3.18is'e kim karşı koyabilir ?:favo1:
=====================================
Biraz konu dışı kaldı, kusura bakmayın. BMW ben ilk okulda çarpım tablosu ezberlerken otomobil üretmiş, ona bakıyoruz biz de şimdi.:hanz:
=====================================
Konuya gelince;
Bu teknolojisi destekliyorum. (sanki holding sahibi falanım ha; ama kibar insanlarsınız, "yerim desteğini" demezsiniz:D)
Bana göre önemli olan, bu motorları "gücü" ölçüsünde değerlendirmek. Süperb'e 1.4 TSI yerleştirilmesini uygun görmeyen arkadaşlar 1.8 TSI'den falan bahsediyor. O tamam da; 1.4 TSI yerin 1.6 MPI hatta çok daha güçlü olan 1.6 FSI koyulsa daha mı iyi hizmet verecek ? 1.4 TSI hiç olmazsa bir giriş seviyesi sunuyor.
Octavia'daki 105'lik 1.2 TSI de aynı şekilde değerlendirilmeli. Mesela 102'lik 1.6 MPI'ye alternetif sunmak. Performans olarak geri kalmayacağı kesin. Tüketim olarak ise devrim yaratacaktır. (1.4 TSI'lerin yakıt ekonomisi konusunda haklı ününü aynı dergileri sürekli takip edenler rahatça fark edecektir. 1.6 MPI'nin 8.3 litre yaktığı şartlarda 1.4 TSI güzel güzel 7.6 sularında yakıyor.)