škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vectra c ye lpg

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
arkadaslar hepinize iyi formlar diliyorum . acicagim konu bir abimizin konusu ile  alakalı fakat biraz daha  farklı yorumlarınızdan dolayı simdiden cook tesekkür ederim.. bildiginiz gibi aracım opel vectra c kasa. ben arabanın herseyinden memnunum fakat bu yakıtı varya beni 7 bitirdi:) aracım 2003 model vede 2 yıldır benzinle biniyorum. ha sattım ha satıcam ümidi ile bir türlü lpg taktırmadım . aracı ben aldıgım zaman 62 bindeydi . 2 yıldır biniyorum su anda 87 bin km de . bazen diyorum cok km oldu artık satmam lazım . formda gördümki 200 binde bile araclar var . bu durum bana cesaret verio aman abilerim yanlıs anlamasınlar.. :) aracım 300 - 350 kurus arasında yakıor. (ucurumm) aslında gönlüm arabayı degistirmekten yana mesala dizel iyi bir arac ama nereden baksanız 15 bin tl arabamın üzerine koymam gerektiginden lpg taktır gitsin diorum . sonradan diorumki ya birsey olursa yok yag yakıyormus yok su eksiltiyormus yok cekmiyormus . bunları duyunca diyorumki agrısız basını agrıtma bin gitsin benzinle tertemiz  . anlamadım ben ya . arabaya binmiyorum degil yani senede 10 bini geciyor . oda cok yakıor die  bence az biniorum .  aslına bakarsanız lpg yi takıcak iyi bir ustada yok . gidiyorsun dükkanına oooooooooooooo dio hosgeldinn oglum cay söyle hemen  v.s v.s lpg takıor tamam hayırlı olsun güle güle ... parayı alana kadar . taktıgı lpg lerden verim alamayıpta aracını satan cok kisi tanıyorum . sözüm ona brc yetkili servisi . birde lavato marka lpg takan var o adamda kendine cok güvenior . herseyin garantisini verior ama icim bir tuhaf bu konuda . siz degerli abilerim kıymetli yorumlarınızla beni aydınlatırsanız cok sevinirim . hepinizi sonsuz saygılar selamlarımla ..


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Aynı duygu ve düşüncelere ben de kapılmıştım lpg taktırmayı düşünürken. Eğer senede ortalamam 10.000 km biniyorsan arabaya, en az 2 sene sonra taktırdığın LPG kendini amorti edecektir, eğer sen bu aracı 4 seneden daha uzun süre kullanacaksan taktırdığına değer ama yok 2-3 sene sonra satarım diyosan hiç bulaşma derim, LPG montajına, ruhsata işletmeye, muayenesine, bakımlarına vereceğin parayı benzine ver kafan rahat kullan. Benim başıma öyle büyük bir sorun açmadı LPG, ara sıra ufak arızaları oldu garantiden yaptılar, bakımlarını zamanında yaptırdığın sürece eğer kaliteli ve ilgili bir servise taktıracaksan çok problem yaşayacağını sanmam.


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Bulunduğunuz ilde belki montaj konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Eğer aracı çok uzun yıllar daha kullanacaksanız Prins, fazla kullanmayabilirim diyorsanız BRC, hiç belli olmaz 1 sene sonrada satabilirim diyorsanız Atiker öneririm ;)

BRC gerek ekipman gerekse yazılım konusunda kendini çok geliştirdi.
Birde vialle lpi diye bir sistem varki henüz TRde çok gelişmedi ama benzine oranla aracın hem performansı artıyor hemde daha az yakıyor.

Amortisman hesabınızı yaparken benzin tüketimi x 1.2 yaparak lpg tüketiminizi hesaplayabilirsiniz. Her 10,000 kmde ise LPG bakımı vardır, ortalama 50 liradır.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Aynı benim yaşadığım kararsızlık :)

Ben karar veremediğim için yaptırmadım..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;56590
Bulunduğunuz ilde belki montaj konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Eğer aracı çok uzun yıllar daha kullanacaksanız Prins, fazla kullanmayabilirim diyorsanız BRC, hiç belli olmaz 1 sene sonrada satabilirim diyorsanız Atiker öneririm ;)
 
BRC gerek ekipman gerekse yazılım konusunda kendini çok geliştirdi.
Birde vialle lpi diye bir sistem varki henüz TRde çok gelişmedi ama benzine oranla aracın hem performansı artıyor hemde daha az yakıyor.
 
Amortisman hesabınızı yaparken benzin tüketimi x 1.2 yaparak lpg tüketiminizi hesaplayabilirsiniz. Her 10,000 kmde ise LPG bakımı vardır, ortalama 50 liradır.
+1985 katılıyorum.
aynı şeyleri düşünürken birden gaza geldim ve 259 bn km sonrasında benzin+lpg olduk :D 22000 km oldu taktıralı. ufak tefek sıkıntılar oldu ama tüketim olarak kendini affettirdi diyebiliriz.
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 17:24:49 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
2006 yılında 2004 elegance almıştım ve araca sadece bir hafta benzinde dayanabilmiştim hemen ekotec marka lpg sistemi taktırmıştım 1350 ye aracım 130.000 de aldım 195.000 binde sattım bu km de bir yıldan kısa bir zamanda yaptım ne yağ yakma ne çekmeme sorunu yaşadım ki zaten öyle aham şaham performanslı bir araç değildir korkunuz olmadan takın mümkünse stepneye taktırın montaj resimlerini bulunca ekleyeceğim sizin için
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 17:44:47 Gönderen: serkan35 »
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
resimleri buldum eğer başka sorunuz olursa seve seve yanıtlarım
 

 
 

« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 17:47:45 Gönderen: serkan35 »
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Zavoli  mi  Landirenzo  mu ?
 
opelin  landirenzo ile anlaştığını  kesinlikle göz ardı ederek :D


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
degerli form üyeleri hepinize yüksek tecrübelerinizden ve acıklamalarınızdan dolayı tesekkür ediyorum . artık gün boyu hangi marka LPG yada en iyi marka LPG hangisi arastırıyorum ıkamııyorum icinden . popüler olan brc ve atiker . diger tarafa gidiyorum atikerden uzak dur diorlar . biri brc yaramaz dior. digeri lavato dior . bosveriorum bir yandan herkez LPG taktırıyor . o holde söle sorayım serkan bey bilakis size tesekkür ediorum tecrübelerinizden dolayı fakat burada ecotek marka LPG takan bir ustamız ne yazık yoktur . brc atiker ve lavoto ile ilgilen ustalarımız var . sanırım ben bu arabaya 2 yıl daha binicem .bu sartlardada LPG sart diyorum ama icimde bir korku basıma bela olmasından korkuyorum vede en büyük sıkıntım karar verememek . ne olacak benim bu halim ya :(((((((


Çevrimdışı erzopelci

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 444
    • Profili Görüntüle
abicim cok arastırdım bu vialle lpi ye 200 euro diorlar büyük bir para . oda getirtmek icin cok ugrasmamız lazım sanırım münferit olarak gelebilir . vede cok profesyonel bir montoj istiyormus benim buradaki ustaların ustalıklarına bile cok güvenim yok . vialle lpi  bana göre deği yerli malı yurdun malı diyorum ..:) en azından brc v.s patenti tr de vede duyup bildigimiz markalar diye düsünüyorum . birde sıkıntı yasarsak ne bileyim beni asar diyorum . saygılarımla


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
40 bindir kullanıyoruz lpg li olarak kim ne derse desin 2-3 hp gidiyor arabadan o kesin ama ş.içinde buna katalnıyor insan..Atiker ben tavsiye etmem nedeninide istersen özelden yazarım takacaksan italyan tak başın ağrımasın...


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
1 gün sürüyor  montaj
 
güzelce  anlaşıp  istanbulda  yada en yakın  ankarada  çiçek  gibi  montaj  yaparlar aracınıza
 
opel vectra  b  kullanıyoruz  bizde   Z16XE  motor,  büyük  ihtimal  sizin  motorda  aynısı   hiç   tereddütsüz  zavoli  takıracağım  kısmetse  bu  ocak - şubat  döneminde.
 
arabayı  elden  çıkaramadık  bari  az yaksında  kullanalım o yüzden sizi  iyi anlıyorum :D
 
ama  bir yandan da  Landirenzo  ile anlaşmışlar  izmir fuarına  stand  açmışlardı  vectra c  1.6  ya montajlı, iyice  baktım sağına  soluna  adamlar  kitap  gibi  montaj  yapmış  tabi  işin  ayarı  nasıldır  bilmem  ama  sonuçta  GM  ile  anlaşmışlar işte can sıkacak bişey olmaz..
 
onun içinde enjektörleri  azcık  sesli çalışıyor diyorlar. :o
 
sizin konudan  bağımsız  ondan  sordum   Zavoli  mi Landirenzo mu diye.
 
bence sizde   bu  iki markaya odaklanın.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Şu vialle LPİ sistemine takıldım bende :)  Çok pahalı ama değermi ki?

Alıntı
1- Evet Avrupa'da özellikle son 2 senedir yaygın kullanılmaktadır. Türkiye için yeni bir sistemdir, çünkü bir benzeri henüz yok.
 
 2- Farklı bir tank ve içinde dalgıç pompa olayı doğrudur, ama bu tank kit ile beraber gelmektedir ve sanıldığı kadar maliyetli değildir.
 
3- Performansı şuan kullandığımız sgi kitlerden bir gömlek üstün değil, benzinle çalışmasına göre bir gömlek üstündür ki sgi ye göre kaç gömlek üstündür bilemiyeceğim...
 
 4- Vialle'den başka ICOM vardır, bir üçüncüsüne henüz denk gelmedim. ICOM da Türkiye pazarına girmek üzere, eğer bahsedilen fiyatlarda girerse sgi sistemler artık karburatorlu fiyatına takılır. Ama ICOM , Vialle'nin taklidi olduğu söylendi bana ve birçok problemle hala daha yüzleştiği söylendi.
 
5- Viallenin fiyatı 1000� + kdv, yani 1180 � dur. Şu saatteki 2,15 lik kur ile 1180 x 2,15 = 2537 TL'dir. Ve bu fiyata daha 10gün öncesine kadar 10 taksit imkanı da vardı, görüşmeler devam ediyor.
 Teleflex'in veya Prins'in 2200 TL olduğu bir yerde 2500 TL çok daha süper bir sisteme vermek bence daha mantıklı.  
 
6- Temsa'nın getirdiği sistem sgi sistem değildir, LPi diye tanımlanan sıvı yakıt teknolojisini barındıran sistemdir. Bildiğim kadarıyla Vialle sgi sistemi üzerine yatırım yapmıyor, ona bütçe ayırmıyor. Nedenini birazdan başka bir rakamda anlatacağım.
 
 7- El alışkanlığı olan her usta bunun montajını yapabilir, neticede yine bir tank, bakır olmasa da borular, regulator (basınç için) ve aktarma organı olarak ECU var; Aynı bizim BRC'lerde sıfır HYUNDAI montajlarında yaptığımız gibi, her tip araç için farklı guide'lar var, hangi cihaz tam olarak nereye takılıyor milimimilisine tarif edilmiş durumda. Ayrıca 4 günlük bir montaj eğitimi alındı Temsa'da. Bu 4 gün boyunca Mitsubishi Lancer'lar üzerinde montaj birebir yapılmıştır.
 
 8- ok
 
 9- Bütün bunları yan yana getirdiğimiz de, farklı bir kesime hitap ettiğimizi fark edip, 40-50-60 milyarlık araçlar hedef alındığını kendimce söyleyebilirim.
 
 @Sayın malkacoğlu,  
 10- FSI araçlara henüz montajı yapılamıyor, benzin enjektörü sicaktan kavrılıyor, şuan yaptıkları araştırmalara göre ek bir enjektör eklemek yerine LPG'yi direk benzin enjektöründen püskürtmeye çalışıyorlar, Sanırsam kısa sürede tamamlanamaz.
 
 @all
11- Vialle her araça göre ayrı konfigire edilmektedir, Atıyorum Opel Corsa 78 beygirliğine göre ayrı testler yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre kit üretilir, aynı model Opel Corsa 170 beygirlik araç için de ayrı testler (yol şartları çalışma şekilleri) yapılıp üzerinde çalışıldıktan sonra o araca göre de farklı kit üretilir. Her aracın bir kodu vardır ve ona göre özel siparişler kit gelir.
 
 Yani Vialle universal bir kit değildir, her araca özgün yapılandırıldığı için şimdiden R115 standartını tutturmuş, ve bazı araçlara özgün yapılanmalar meydana gelmiştir.  
 
Örneğin, Honda araçlarda motor erimesini kimimiz duymuştur, aşırı yük binen durumlarda (uzun yolda yapılan yüksek hızlarda) arasıra benzin de fışkırtarak motorun zarar görmesini engellemektedir.
 
 Bu yüzden Vialle'nin sıradan sgi kitlerinin olduğunu sanmıyorum çünkü her bir kuruşunu yeni konfigirasyonlar yapmak için kullanıyor.
 
 Şuan hemen hemen her araca göre konfigirasyonu olsada hala yapması gereken çok çalışmalar var.  
 
12- Vialle ile aracın performansı artmaktadır, kabaca şöyle düşünün, pistonlar benzin ile çalışırken daha fazla sıkışma oranına sahipler, yani daha fazla performans açığa çıkarırlar, pistonlar gaz ile çalışırken aynı oranda çalışamadığ için çok iyi montajlarda 4-5 beygirlik bir performans düşüşü meydana gelmektedir, ama vialle sıvı şeklinde çalıştırdığı için pistonları ve oktan değeri benzine göre daha fazla olduğu için pistonlar daha güçlü çalışmaktadır.
 
 13- Arkası yarın; forumda yetkili birinin aramızda olmasına sevindim, hollanda'dan gelen ar-ge müdüründen 4 günlük eğitimi almış biri olarak size bu bilgileri verdim. Samsun'da taktırmak isteyenler benimle irtibata geçebilir :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Landirenzo kesinlikle. Adamlar işinde iyi ve doğru icraat yapıyorlar...