škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kiş lastiği önerisi

Ncr1 · 82 · 14311

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12289]drokan[/MENTION] Nokian lastikler Uludağ'a değil Everest'e çıkartır :)


Çevrimdışı drokan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
biraz önce sipariş verdim
225/45/17  wrd4 91h
toplamda 1460 tl
deneyince yazarım görüşlerimi


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam,
Sadece fikir almak için soruyorum. İleride ucuz yollu da olsa 4x4 araç alma hayalim var. Hiç karlı yolda tecrübem yok. İstanbul'da yaşıyorum, malum bizim şehirde en fazla 3 hafta kar olur, o da kışın çok sert geçtiği koşullarda. Nokian'ın Hakkapeliitta 8 model lastikleri var, kendinden çivili. Hava 4 derecenin altına düşmediği sürece çiviler yüzeye çıkmıyor. Bu lastiklerden alsak İstanbul için çok mu abartmış olurum? Şehirler arası yola çıktım diyelim, bu lastikler yeterli olur mu, yoksa zincir takmak gerekir mi? Gerçi çivili lastiğe zincir takılır mı onu da bilmiyorum :)
Tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Yıllardır iyi lastik diye Michelinden,Good Year dan şaşmadık durduk,sonuç olarak 2016 E180 aracımızın üzerinde Michelin Primacy Hp lastikler geldi,eh işte fena değil,gürültü bakımından en iyi lastik denir halbuki ancak 71 db ses değeriyle gürültülü sayılır. E180 in yalıtımı çok iyi olduğu için pek lastik sesi duyduğumuz söylenemez fakat Nokian WR A4 leri takınc aslında o lastiklerin ne kadar gürültülü olduğunu anladık,araba şu an uçuyor gibi diyebilirim hiç abartmadan.

245/45/17 ebatındaki kış lastikleri genelde 800 lira civarında olduğu için ayrıca bu ebatta yeni desenli bir lastik bulamadığım için açıkçası istemeyerekte olsa Nokian tercih ettim. Lastiğin etiket değerlerine göre limitleri Michelin Alpin 5,Good Year UG9 gibi lastikler ile aynıyken ses bakımından onlardan çok daha sessiz,68 Db.

Fiyatıda neredeyse saydığım markalara göre %40 oranında düşüktü. Fiyatı çok önemli değildi açıkçası 2200 lira gibi bir para verdik takımına,Michelin olsaydı 3 bin olurdu,değişen çok bir şey olmazdı yani,konu para değil konu iyi lastik pahalı lastiktir dayatmasının saçmalığı.

Kısacası araca ilk takılınca hissedilen o sessizlik,üstüne ıslak zeminlerden hatta gölleşmiş birikintilerden geçerken aracın gram yoldan sapmaması,Michelinlerde en çok uyuz olduğum konu olan kuru zeminden Islak zemine geçiş anında aracın sapıtması gibi durumlar yok. Bir dip not düşeyim eski aracımız Passat ve halihazırda kullandığımız Polo da Michelin Alpin A4 lastikler var,ebat konusunda sıkıntı yoksa ve fiyatlarda uçurum yoksa o lastiğide önermiş olayım,onlardan da çok memnunuz.

Nokian'ı henüz karda test etme şansımız olmadı,ancak aracın arkadan itiş olması sebebiyle pek bir şey beklediğimizde söylenemez. BMW,Mercedes gibi arkadan itiş araçlarda karda yolculuk yapmak inanılmaz zor çünkü,araba durduğu yerde durmaz bunun farkındayız. Amaç ıslak zeminde ve 7 derece altındaki sıcaklıklarda aracın yola güzel tutunması,ayrıca hazırlıksız yakalandığımız ya da İstanbulda %80 oranında karşılaştığımız 5-10cmlik karlarda sorun yaşatmasın. Ancak önden çekişli araçlarda genel olarak Petlasından tutun en iyi lastiğe kadar hepsi taze karda benzer performans gösteriyor,ıslakta ve gürültü konusunda ayrılmış oluyorlar.

Çok kar alan bir yerde yaşıyorsanız,amaç karda iyi gitmekse Petlas falanda alabilirsiniz. Ancak şehir kullanımında Michelin Alpin,GoodYear UG9 veya Nokian A3-A4-D3-D4 gibi lastikleri öneririm.





Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: namre3kutuk;600562
Arkadaşlar selam,
Sadece fikir almak için soruyorum. İleride ucuz yollu da olsa 4x4 araç alma hayalim var. Hiç karlı yolda tecrübem yok. İstanbul'da yaşıyorum, malum bizim şehirde en fazla 3 hafta kar olur, o da kışın çok sert geçtiği koşullarda. Nokian'ın Hakkapeliitta 8 model lastikleri var, kendinden çivili. Hava 4 derecenin altına düşmediği sürece çiviler yüzeye çıkmıyor. Bu lastiklerden alsak İstanbul için çok mu abartmış olurum? Şehirler arası yola çıktım diyelim, bu lastikler yeterli olur mu, yoksa zincir takmak gerekir mi? Gerçi çivili lastiğe zincir takılır mı onu da bilmiyorum :)
Tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.


Hakka lastikler kuzey Avrupa sınıfı kar ve buz altında geçirilen yerler için lastiklerdir. Yalnız dediğiniz gibi ısıya bağlı olarak çivileri çıkan bir model değil, bu şekilde bir prototiplerine ait video dönüyor internette ama böyle bir son kullanıcı ürünü yok bildiğim kadarıyla. Hakkalar Türkiye'de çok pahalılar. Doğal olarak yakıt tüketiminde iyi değiller.


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rumiexile;600600
Hakka lastikler kuzey Avrupa sınıfı kar ve buz altında geçirilen yerler için lastiklerdir. Yalnız dediğiniz gibi ısıya bağlı olarak çivileri çıkan bir model değil, bu şekilde bir prototiplerine ait video dönüyor internette ama böyle bir son kullanıcı ürünü yok bildiğim kadarıyla. Hakkalar Türkiye'de çok pahalılar. Doğal olarak yakıt tüketiminde iyi değiller.


Yanlış biliyor olabilirim ama Hakka 7 ve 8 bu özelliğe sahipti bildiğim kadarıyla. Aslında diğerlerine oranla çok büyük farklar yok, 19 inç olanı 800 - 900 civarı bir fiyat, zaten bütün kış lastikleri bu civarda 19 inç için. Ama lastiği TR'de bulmak çok zor, özel siparişle 1 ay sonra geliyor.


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Can beyin dediklerine katılarak ben de şimdilik çok kar görmesem de Nokian a4 235 45 18 deneyimlerimi aktarayım. Cinturatolardan sonra belirgin bir fark var. Hem konfor, Hem yol tutuş, hem tüketim hem ses hem de rolling resistance olarak.

Kış lastiği alırken aradığınız özelliklerin hepsini bulabileceğiniz bir lastik zor, örneğin karda çok canavar gibi olsun derseniz ancak kuru ve ıslak zeminde sizi üzer. Yakıtınızı doğal olarak arttıracak ve roll resistance yükselecektir. Örneğin Kumho W böyledir, yola çok iyi yapışır ama kuru zeminde beklentileriniz karşılayamayabilir.

Diğer yandan kuru soğukta ve ıslak zeminde iyi olan bir lastik, karda o kadar iyi olmayabilir. Lastiğin hangi ülkeler için üretildiği de önemli bir konu. Türkiye Central European sınıfı lastiklerin kullanılması gereken bir ülke. Nokian hem merkez Avrupa hem kuzey için lastik üretir örneğin. D4, A4 gibi lastikler bu bölgenin değişen şartlarına ve göredir ama aynı zamanda daha sert koşullar için Hakka 8 ve R2 gibi ürünler bulunur. Bu iki lastiğin karda davranışı da farklıdır Merkez Avrupa kış koşullarına uygun lastikler "friction" bazlıdır yapışmaktan ziyade dönerek tutunma eğilimindedirler.

Bir diğer konu ise silika sertliğidir H W. gibi hız endeks kodları lastiğin optimal kullanma hızlarını etkiliyor, kış koşullarında düşük hız endeksli lastikler daha iyi sonuç verirler.

Tüm bu özelliklerin optimal olanları genellikle Continenal ts850p, Michelin Alpin 5' GoodYear UltraGrip lerde olmakla birlikte bu lastikler çoğu zaman Kumho ya da Nokian gibi alternatiflerden belirgin şekilde pahalı oluyorlar.

Nokian A4 235/45/18 ebadı için bana fiyat performans ürünü olarak çok uygun geldi 460 TL fiyatıyla ve B/B etiketiyle. Yazlık Cinturatolara göre nerdeyse 1 litre farkeden tüketim ve roll avantajı var bariz bir şekilde. Aşınma göstergeleri, jant koruyucu yanaklar gibi birçok özellikler premium rakiplerinde bile zor bulunuyor. Kuru zeminde ve ıslak zeminde çok iyi, karda bakalım ne olacak göreceğiz.


Çevrimdışı drokan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
merhaba ben lastiklerimi bugün taktım (nokian WRD4 225/45/17), yazlık dunlop lastiklerimden daha sessiz diyebilirim..


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ncr1;590450
merhaba aracımızı daha yeni aldık. Aracımız pirelli lastik ile geldi. Forumda yazıldığı üzere çok ses yaptığını Fark ettim. Bunun için kış lastiğinde sizlerin görüşünü almak istiyorum. Kış için hangi lastiği tavsiye edersiniz?


hayırlı olsun.

ben de ilk kez nokian wr d4 aldım, kullanıyorum. hava sürekli 4 derece altında ancak henüz öyle çok kar yağmadığı için tam bir test imkânı olmasa da şuana kadar gayet memnunun. iyi tutuyor. birkaç sabah vakti ayazında yerlerde ince bir tabaka varken denedim. kusursuzdu.

amma bakalım nasıl performans verecek ankara'nın günlerce yerden kalkmayacak karında.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: namre3kutuk;600562
Arkadaşlar selam,
Sadece fikir almak için soruyorum. İleride ucuz yollu da olsa 4x4 araç alma hayalim var. Hiç karlı yolda tecrübem yok. İstanbul'da yaşıyorum, malum bizim şehirde en fazla 3 hafta kar olur, o da kışın çok sert geçtiği koşullarda. Nokian'ın Hakkapeliitta 8 model lastikleri var, kendinden çivili. Hava 4 derecenin altına düşmediği sürece çiviler yüzeye çıkmıyor. Bu lastiklerden alsak İstanbul için çok mu abartmış olurum? Şehirler arası yola çıktım diyelim, bu lastikler yeterli olur mu, yoksa zincir takmak gerekir mi? Gerçi çivili lastiğe zincir takılır mı onu da bilmiyorum :)
Tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.

Lastigi civilediginiz anda is bitmistir, asfalt ustunde kullanma sansiniz yok bir daha. Asfaltta yol tutus ve frenaj kayboluyor. Ozel sartlar disinda civili lastik turkiyede kesinlikle kullanilmaz, Erzurum da bile. Cunku civili lastik kar ve buz uzerinde yol almak icin uretilmis (rusya ve kuzey avrupa). Ulkemizde bir yerde kar firtina varken 10 km ilerde yagmur veya kuru asfaltla karsilasirsiniz veya gece heryer kar buz olur ertesi gun ogleden sonra kar erir sadece islakligi kalir. Benim aracimda da civilenebilir lastik var biraz arastirdim edindigim bilgiler bunlar.


Çevrimdışı asaletinbedeli

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;594129
235 55 18 ile lastik capin 5 cm artar ve direksiyonu kirdiginda davlumbaza surter. Arkadasin BMW de lastik capi 1 cm artinca camurluga degil direksiyon sona dayandiginda davlumbaza surtuyor. Ayrica cap artisin %7 olur ki %2,5 tan fazlasi onerilmez.



Lastik çapının 5 cm arttığını nasıl hesapladınız?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Google da lastik ebatlari yazarsaniz. Lastik ebatlarini girdiginizde cap ve lastigin cevresini hesaplayan lastiknet, kolayoto gibi sitelere ulasiliyor, oradan hesaplamistim.


Çevrimdışı Onurr

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 136
    • Profili Görüntüle
Isterseniz normal de hesaplanabilir. 235 45 18 deki 45 235 in %45 i demek oluyor. 235 de mm cinsinden. Yani 23.5 cm olmasi lazim diye biliyorum. 45 yerine 50 takmak dairenin capini % 10 artiracak demek oluyor galiba. Muhendis ya da matematik ogretmeni varsa aciklasin :))

 Bu arada xl lastik ne ola ki? Ebatlarbayni olsa da xl olanlarin yanaklari daha genis sanki.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Mantığınız doğru, uygulama yanlış. Çünkü hesaba katmadığınız ve değişmeyen 18 inç jant çapı var. 235 45 r18 lastikte 23,5cm taban genişliği, genişliğin %45 kadar yanak yüksekliği (hesaplamada iki tane olduğunu unutmayın) ve 18 inç jant çapı var.
23,5X45%= 10,575cm (Yanak yüksekliği)
18x2,54= 45,72cm (jant çapı)
235 45 r18 için 10,575 + 10,575 + 45,72= 66,87  (Çevre= 209,97cm)
235 50 r18 olursa 45,72 + 11,75 + 11,75 = 69,22 cm eder.
235 55 r18 olursa 71,57 cm eder. (Çevre= 224,72cm)
Dairenin çevresi= R x π formülünden bir dönüşte alacağı yolun ne kadar arttığını hesaplarsak km sayacınız 235 55 r18 lastikle  %7,02 oranında yanılacaktır, ayrıca ağırlığı ve dönüş çapı artan lastiği döndürmekte zorlanan motorunuzun yakıtı artacak, hızlanma performansı düşecektir.  
 
XL (Extra load) lastik yanakları kuvvetlendirilmiş lastik anlamında kullanılıyor, lastiğin ölçülerini etkilemez bu etiket. Superb boş ağırlığı yüksek olmamasına rağmen toplam ağırlığı yüksek bir araçtır. Bu yüzden XL tercih edilmiş ancak XL lastikler yanaklarının esneme özelliği az olduğu için konforu törpüler.


Çevrimdışı salihank

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
235/45 R18 Kış lastiği alıcam Allah izin verirse bu hafta;

Continental WinterContact™ TS 850 P (600 TL fiyat aldım)
Michelin Pilot Alpin A4 (595 TL fiyat aldım)
Nokian WR A4 (535 TL fiyat aldım)

Bunlardan hangisini seçmem doğru olur sizce kullananlar vardır aranızda yorum yazarsanız sevinirim;

Not: Ankara fiyatları bunlar.