škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ARIZAAA... SuperB III Hız Sabitleyici ve Start Stop Arızası.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı OsmanŞENGÖZ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
2016 SuperB III Style Donanım 1,6 TDI DSG
23 Mayısta teslim aldım aracı. 11500 km. Tamda bugün 4. ayında arızalandı.
Aracı çalıştırıp yola çıktım herşey normaldi,
2-3 dakika sonra Start-Stop sistemi ve Hız sabitleyici arıza ışıkları yandı.
Aracı sağa çekip stop ettim, bikaç dakika sonra çalıştırıp tekrar hareket ettim.
2-3 dakika sürüşten sonra yine arızaya geçti.
Skoda yolyardımı aradım, servis yetkilisine bağladılar.
Sistemel bişey olduğunu, sürüşe etkisi olmadığını, yakın zamanda servise
götürmemi söyledi. Ancak dönüş yolunda aracın performansının oldukça düştüğünü farkettim. Ayağım gazda yarıdan fazla basılıyken 15-20 saniyede 150-160 görürken şimdi 100-110 civarından sonra hızlanmıyor gibi.
Yol daha uzun süre denememe müsait değildi, ama 100den sonra hızlanma çok yavaş olduğu belli.

Tesadüf bu arızanın peşine yağ ikazı yandı. 11500 km yağ eksilmiş. Haftaiçi Erzurumda servise gidecez, inşallah büyük bir sorun yoktur.

Bu şekilde bir arıza yaşayan var mı ?


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

Ayıplı mal
     MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında,     taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da     objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle     sözleşmeye aykırı olan maldır.

İspat yükü
     MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde     ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu     durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın     veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
Tüketicinin seçimlik hakları
     MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda     tüketici;
     a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek     sözleşmeden dönme,
     b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden     indirim isteme,
     c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün     masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
     ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile     değiştirilmesini isteme,
     seçimlik     haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu     talebi yerine getirmekle yükümlüdür.


Çevrimdışı OsmanŞENGÖZ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Şimdi bu seçimlik haklarından a yada b maddelerini kullanmak istesem;
Ancak araç sağ arka çamurlukta sürtmeden dolayı küçük bi göçük var.
Bu durumda sonuç ne olur ?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
yahu hemen maddelere geçtiniz. durun bakalım kontrol sonucu ne olacak.

sonrasında ise a, b ve ç'yi kullanamazsın maalesef şimdilik türkiyede. zaten sanada c'yi uygulayacaklar garanti süresi içinde.


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
İstediğinizi secebilirsiniz, kanun açık, biraz ugrasırsanız olumlu sonuç alınabilir, bu mesajı tek seçenegimizin tamir olmadıgını hatırlatmak içib yazdım.


Çevrimdışı OsmanŞENGÖZ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Şimdi kafam çok karıştı.
Bayiye gittiğimde muhtemelen ücretsiz onarım seçeneğini dayatacaklar.
Değişim olmasını isterim, ama öyle kolay olacağını düşünmüyorum.
Yinede elimden geldiğince direnmek ve değişim için gerekirse hukuki yola başvurmak istiyorum.
Ama az önce farkettim ki araç satış sözleşmesinin bi kopyası bende yok.
Bayi vermemiş bende istememişim. olması gerekirdi halbuki.
Sıfır araç satış sözleşmesini okuyan var mı?
Sözleşmede bu tarz konularla ilgili bir madde var mı?


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Malın ayıplı olduğu kanısına nasıl vardınız? 4 ay boyunca düzgün çalışan bir sistemden bahsediyoruz sonuçta.
Forumlardan takip ettiğim bir arkadaşın Kia Cee'd aracında rot problemi vardı. Aracı aldığı ilk günden beri araç sağa çekiyor. 3 - 4 defa servisten aracın sorunlu olduğuna ve işlem görmesine rağmen sorunun düzelmediğine dair rapor alıyor. Yetmiyor, üniversitelerden rapor alıyor. Çelik Motor aracı değiştirmemekte ısrar ediyor. Mahkemeye gidiyor iki ayrı bilirkişi aracın sorunlu olduğuna dair rapor veriyor. Mahkemeyi kazanıyor, fakat bu seferde Çelik Motor temyize gidiyor. Temyizden de kullanıcı lehine karar çıkıyor, o zaman aracın bedelini vermeyi kabul ediyorlar. Üstelik de aracı kullanıcıdan alıp ikinci elde satışa çıkarmışlar.
Sorun neyse yetkili serviste ücretsiz çözüleceğine eminim. İşlem uzun sürecekse yedek araç temin etmek zorundalar.