škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Golf TSI (122BG) 7-İleri DSG eşliğinde 6-İleri DSG ye göre her 100 Km'de 0.4 Litre ekstra yakıt ekonomisi sunuyor.
 
7 İleri DSG şanzımanın içinde 1.7 Litre Yağ bulunmakta. 6 ileride bu rakam 6.5 Litre
 
7 İleri DSG nin ağırlığı 70 Kg. bu değer 6 İleri DSG de 93Kg.
 
DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde
 
6 İleri DSG nin içinde 140 derece (maks.) sıcaklığındaki yağ mekatroniklerin kontrol edilmesini sağlıyor.
 
DSG şanzıman üretiminde 226 işçi görev alıyor.
 
7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.
 
VW Group bünyesinde DSG nin kullanıldığı en güçlü motor 300 Beygir Gücünde
 
Kassel Fabrikasında günde 750 adet 7 İleri DSG , 1500 Adet 6 İleri DSG üretiliyor.
 
İlk 6 İleri DSG VW Golf R32 modelinde kullanıldı 2003 Yılında.
 
6 İleri DSG Dizel motorlarda ilk defa 2004 Yılında kullanıldı, Golf TDI ve Touran TDI modellerinde.
 
2005 Yılında 150.000 adet 6 İleri DSG Şanzıman Kassel fabrikasında üretildi.
 
2007 Yılında ise bu rakam 400.000 adete ulaştı toplamda.
 
7 İleri DSG ile 2.000.000 Km yol katedildi üretim aşamasında.
 
Golf TSI 122 B.G. Motor ve 7-İleri DSG ile "Yenilik ve Çevre" kategorisinde ADAC tarafından "Yellow Angel 2008" Ödülüne layık görüldü.
 
2007 Yılında Golf GT Sport 170 B.G.TSI 6-İleri DSG eşliğinde "Yılın Teknolojik Yeniliği" Kategorisi altında Barselonada ödüllendirildi.
 
Bu arada Veyron'da 7 ileri DSG kullanıyormuş , yeni öğrendim

Alıntı
DSG şanzıman sistemi BMW M3 de kullanılan SMG sistemi ile aynı prensible çalışır.
 
Çift kavramalı debriyaj sistemi 32bit lik işlemcilerle Vites değiştirme işlemi Direksiyondan veya Değiştirme mekanizmasından +/- seçildiğinde saniyenin 0.08 de araçta bulunan beyine komut vererek Vites değiştirme esnasındaki kaybı minimum a indirir.
 
Bu sistemin getirisi Saliselerle ölçülen seri vites değişimi + performans vaad etmektedir.
 
Golf Gti düz vites 0-100 7.2 saniyede hızlanırken Opsiyon listesindeki DSG şanzıman ile 6.8 saniye de çıkmaktadır.Bu aradaki Salise Beyinin insandan daha çabuk vites değiştirme kabiliyetidir
 
 
DSG
Dual Shift Gearbox : Çift Milli Vites Kutusu
Çift debriyaj olduğu gibi motorun hareket verdiği çift dişli mili vardır. Bir milin üzeinde 1-3-5, diğer milin üzerinde 2-4-6-R dişlileri vardır. 1. viteste hareket halindeyken, hareket iletilmeyen 2. milin üzerinde bulunan 2. vites dişlisi yerine takılı vaziyette bekler. Sistem, 2. vitese geçme komutunu aldığında, 2. milin debriyajını aktif hale getirip aynı zamanda 1. milin debriyajını pasif hale getirir. 2. vites zaten hazır beklediğinden, vites dişlisini yerine takmak için vakit kaybı olmaz, sadece debriyajın bırakılması için bir zamana ihtiyaç vardır ki bu da elektronik kontrol sistemleriyle çok hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. İsminin DSG olmasına pek fazla takılmayın zira VW DSG derken, BMW SMG demektedir. Her firma kendine göre bir isim belirlemekteyse de çalışma prensipleri aşağı yukarı aynı kalmaktadır.

arkadaşlar alıntıdır.


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Güzel paylaşım teşekkürler.Artık yeni vw grup araçlarda 1.4TSi 125Hp liklerde 7vites li model satılıyor.Uzun yolda tasarruf saglar ama bence trafikte düz vites her zaman daha ekonomiktir.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mxengine;56674
Güzel paylaşım teşekkürler.Artık yeni vw grup araçlarda 1.4TSi 125Hp liklerde 7vites li model satılıyor.Uzun yolda tasarruf saglar ama bence trafikte düz vites her zaman daha ekonomiktir.

 
daha hızlı vites değişebildiği ve o hızda ve yük durumunda en uygun devri ayarlama şansı olduğu için trafikte daha az yakar. araçlar yakıtlarının %70 ini aracın hızlandırılması için harcar. daha rahat hızlandırılması ve anlık beklemelerde bile hemen daha düşük vitese atabilmeside az yakmasını sağlıyor :)


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
2.0 TDI 140 HP 6-DSG   şehir içi normal trafikte 6L , trafikte 7-8 L , Yoğun Trafikte 8-9.5L yakıyor

Uzun yolda ise 4.8 L yakıyor daha aşağısını göremedik arada sırada gaza basarsak 5-5.2L arasında deişiyor eğer 110-120 ile hep gidilirse 4.8 L rahat görülüyor...

DSG anlatılmaz yaşanır :D Vites değişimleri asla anlaşılmııyor çok rahat vite geçiriyor ve gaza bastığınız anki hızlanması çok güzel
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 23:08:23 Gönderen: srcn09 »
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
2.000.000 km yolu lab. ortamında katetmiş olmasınlar? :kiki:


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
ben 1.6 mpi ile düz yolda 90 la flan gidioyorum arada bosa atıyorum hep 5in altında ortalma yapıyorum bir kere yazın 4.4 çatalcaya git gel yaptım 4.4 gördüm ortalama gaza dokunmam bile üflerim :)


Çevrimdışı srcn09

  • Turbocharged Direct Injec
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1815
    • Profili Görüntüle
    • http://www.passatturkiye.com
Bu arada boşa atmak yerine viteste aracı salarsanız daha az yakacağını fark edeceksiniz ;)
2008 VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI CR 140HP 6-DSG COMFORTLİNE REFLEKS GÜMÜŞ
 




Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mxengine;56793
ben 1.6 mpi ile düz yolda 90 la flan gidioyorum arada bosa atıyorum hep 5in altında ortalma yapıyorum bir kere yazın 4.4 çatalcaya git gel yaptım 4.4 gördüm ortalama gaza dokunmam bile üflerim :)
1,6 8v ise değerlerin doğru olduğundan şüpheliyim.


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;56814
1,6 8v ise değerlerin doğru olduğundan şüpheliyim.

iddaya giren varsa cıkarım bizim burdaki otobanda 5 in altında yakarım motora atınca araç çabuk yavaşlıyor o yüzden tercih etmiyorum 90 la giderken boşta 0.9lt flan yakıyor motorda 00 tabiki ama araç çok yavaşlıyor motorda


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
fabrika verileri 5.7 diyor şehir dışı tüketim için fakat 5. viteste 90 sabit gittinmi ben yolun yarısını boşta gidiyorum otobanda 5 in altında yakıyor.Mecdiyekoyden çıkıyorum cok agır trafik akşam üstü esenlere kadar trafikte geliyorum sonra bahçeşehire kadar düz yol ortalama 5.8falan oluyor.
 
Hatırlıyorum Hakan galiba 1.4TDİ ile 3.3 yakmıştı


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mxengine;56849
iddaya giren varsa cıkarım bizim burdaki otobanda 5 in altında yakarım motora atınca araç çabuk yavaşlıyor o yüzden tercih etmiyorum 90 la giderken boşta 0.9lt flan yakıyor motorda 00 tabiki ama araç çok yavaşlıyor motorda

kmlerce yokuş aşağı gitmediği sürece o kadar az yakmaz o motor. aynı motorlu leonla istanbuldan eskişehire yırtındığım halde ortalama 7 lt nin altında yaktıramadm ki ben ciddi ekonomik kullanrım.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Boşta iken gayet mümkün. Ama son derece de riskli. Ben boşu sadece düşük süratlerde (maksimum 30 km/s) yerleşke içlerinde vb kullanıyorum.
 
Aracı kullanırken o an motorunuzun durduğunu, direksiyonunuzun ve freninizin ağırlaştığını hesaba katın. Eğer bu şartlarda güvenle yolunuza devam edebileceğinizi düşünüyorsanız boşu kullanabilirsiniz. (örneğin yerleşke içleri vb.) Ancak 90 km/s hızla giderken bu sorunların güvenle çözülememe ihtimali yüksek. (fren mesafeniz, direksiyon tepkiniz hep aleyhinize)
 
Bence 4.4 yerine 5.2 falan yakın; 1.6 MPI için gene mükemmel değerler.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: mayham85;56876
kmlerce yokuş aşağı gitmediği sürece o kadar az yakmaz o motor. aynı motorlu leonla istanbuldan eskişehire yırtındığım halde ortalama 7 lt nin altında yaktıramadm ki ben ciddi ekonomik kullanrım.

 
Bildiğim kadıryla Leon'da çok daha kısa bir şanzıman mevcut. 5. vites 1000 devirde 30 km/s civarı hız yapan bir aracı şehirlerarası yolda çok da ekonomik kullanmak mümkün değil. Sıradışı bir şekilde çok düşük hızlarda seyretmek gerekir.
 
 
==============================================
 
 
DSG'ye gelince;
 
Merak ettiğim bir konuyu sizlere sormak istiyorum.
 
DSG için herhangi bir vitesteyken bir üst vitesi hazır tuttuğu belirtiliyor. Peki bu durumda benim ani vites küçültme talebim (kickdown, ya da elle) vites yükseltme hızının yanında ne derece hızla karşılanabilir ? Örneğin DSG bir üst vitese 0.2 saniyede geçerken bir alt vitese geçiş süresi ne kadar olacaktır ?
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2009, 12:14:52 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;56880
Boşta iken gayet mümkün. Ama son derece de riskli. Ben boşu sadece düşük süratlerde (maksimum 30 km/s) yerleşke içlerinde vb kullanıyorum.
 
Aracı kullanırken o an motorunuzun durduğunu, direksiyonunuzun ve freninizin ağırlaştığını hesaba katın. Eğer bu şartlarda güvenle yolunuza devam edebileceğinizi düşünüyorsanız boşu kullanabilirsiniz. (örneğin yerleşke içleri vb.) Ancak 90 km/s hızla giderken bu sorunların güvenle çözülememe ihtimali yüksek. (fren mesafeniz, direksiyon tepkiniz hep aleyhinize)
 
Bence 4.4 yerine 5.2 falan yakın; 1.6 MPI için gene mükemmel değerler.:ok:
 
==============================================
 
 
DSG'ye gelince;
 
Merak ettiğim bir konuyu sizlere sormak istiyorum.
 
DSG için herhangi bir vitesteyken bir üst vitesi hazır tuttuğu belirtiliyor. Peki bu durumda benim ani vites küçültme talebim (kickdown, ya da elle) vites yükseltme hızının yanında ne derece hızla karşılanabilir ? Örneğin DSG bir üst vitese 0.2 saniyede geçerken bir alt vitese geçiş süresi ne kadar olacaktır ?

tam olarak 1 üst vites değil. ikinci mili hazırlıyor. kickdownda genellikle kaçıncı vitese geçmesi gerekirse ona atıyor. bugüne kadar kullandığım dsglerde ciddi seviyede bir zaman kaybı görmedim bu konuda :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;56880
...Merak ettiğim bir konuyu sizlere sormak istiyorum.
 
DSG için herhangi bir vitesteyken bir üst vitesi hazır tuttuğu belirtiliyor. Peki bu durumda benim ani vites küçültme talebim (kickdown, ya da elle) vites yükseltme hızının yanında ne derece hızla karşılanabilir ? Örneğin DSG bir üst vitese 0.2 saniyede geçerken bir alt vitese geçiş süresi ne kadar olacaktır ?
DSG' li araç kullanmadım ama teorik bilgilerimden işin şöyle olduğunu biliyorum:
DSG şanzımanda, klasik şanzımandan farklı olarak çift çıkış mili kullanılıyor. Bir milin üzerinde 1-3-5; diğer milin üzerinde 2-4-6 vites dişlileri bulunuyor. Bir üst ve bir alt vitesi hazırlama işine gelince; mesela 2. viteste giderken tek sayılı dişlilerin mili olan diğeri hareketi iletmiyor ama 1. ve 3. dişlileri hazır tutuyor diye biliyorum.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
bende şunu merak ediyorum arkadaşlar;benim octide 1.6 mpi 2000 devirdeyken yakıt aynı,2500-2800 devir aralığındaykende aynı gösteriyor yol pc si.acaba hangi devir daha doğru bir kullanımdır.yoksa aracın hangi vitesdeyse gaza bastığınızda o esnada hız tepkisimi doğru olanı?ayrıca yakıt mı önemli olan,yoksa motorun sağlığımı?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ