škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SuperB 1.4TSİ-Opel İnsignia

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
1.8 TSI Superb'dir Insignia TURBO cihazın rakibi.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;61872
bende lag yaşamayı hiç gitmemeye tercih ederim :)
 
bu arada çift besleme dediniz superb 1.4TSi sadece turbo, bildiğinizi umuyorum.
 
dolayısı ile opel superb karşılaştırmasında seçilecek bir çift besleme seçeneği yok :)

superb için demedimki genel olarak söyleidm.yoksa 170 lik 1,4 tsi lar çift besleme ama süperbde yok. yada saablardaki gibi 1,9 TTİD çift turbo dizeller falan :)
 
boşuna yapmıyor adamlar onu. denklem çok basit.
 
hacim küçüldükçe yüksek bg güç için daha büyük turbo gerekiyor. daha büyük turboyu daha küçk hacim doldurana kadar da zaten lag ciddi problem oluyor.
 
bu yüzden iki seçenek var ya hacim büyüyecek yada tek değil çift aşırı besleme olacak.birisi alt devirlerde diğeri üst devirlerde basıcak.
 
yani ya çift besleme olacak yada 1,8 TFSİ alcak bakcak keyfine. arada fiyattada öyle ahım şahım bir fark yok üstüne 1,8 tfsi daha başarılı daha zevkli ve düşük tüketimli bir motor olur.
 
Insignia NB1.6 180 HP - BenzinliCosmo66.596
 
Elegance superb 1.8 TSI 160 HP69.990
 
 
sonuç olarak demek istediğim bir araçta bg gücünden önce torkun hangi devir aralıklarında kaç nm olduğu çok daha önemlidir eğer sürüş zevki ve ekonomi istiyorsan.
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2010, 00:00:15 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
1.8 TSI olanda ayrıca 1800 d/d'de 250 tork basmaya başlıyor, buna istinaden 1.6 TURBO GM makinesi 2200 d/d'de 230 torklamaya başlıyor.

1.8 TSI biraz daha esnek ve ekonomik kullanıma müsait görünümde. Gerçi hacmi daha fazla :D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61878
1.8 TSI olanda ayrıca 1800 d/d'de 250 tork basmaya başlıyor, buna istinaden 1.6 TURBO GM makinesi 2200 d/d'de 230 torklamaya başlıyor.
 
1.8 TSI biraz daha esnek ve ekonomik kullanıma müsait görünümde. Gerçi hacmi daha fazla :D
 

hakan defalarca kullandım o makinede 2200 falan yalan. alet 2900 3000  e kadar ultra sakin tepkisiz 2900 3000 i geçince sanki çıldırıyor.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Tekniği zaten üst devir bi makine olduğunu söylüyor şaşırmam yani ;)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Üst devirlerde verimli olan bir turbo sistemi kullanmasaydı (yani alt devirleri daha dolu olsaydı) asıl performans kriteri olan üst devir doluluğunda yeterli olamazdı zaten. O zaman tıpkı VW'nin 122-125'liği gibi düşük bir güce mahkum kalırdı.
 
Aracın alt devir boşluğu elbette bir negatif özellik. Ama alt devirlerden feragat edilerek üst devirlerde benzersiz güçler elde ediliyorsa alt devirleri takacak alıcılar değil, gerçekten güç isteyen alıcılar çıkar ortaya.
 
 
 
Bakın mesela sizin örnekleriniz Opel'in yeni 1.4 Turbo motorunda doğrulanıyor. Alt ve orta devirler tork bakımından fazlaca dolu tutulmuş; gerçekten başarılı bir uygulama. Ama üst devirlerde tork yalan olmuş; zira maks güç devri 4900 devir. (140 hp) Yani bu motor maksimum performans söz konusu olduğunda (yani üst devirler zorlandığında) 140 hp'den ziyade 130 hp civarında bir motora eşdeğer bir performans sunabilecek.
 
Öte yandan; 1.4 Turbo uygulamasının amacı zaten maksimum performans falan da değil. O yüzden Opel'in bu konuda yine de güzel bir uygulamada bulunduğunu düşünüyorum. Dolu dolu alt devir; esnek kullanım ve düşük tüketim...
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2010, 12:34:26 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;63110
...Dolu dolu alt devir; esnek kullanım ve düşük tüketim...
Büyük çoğunluğu şehiriçinde kullanılan araçlar için en güzel mantık bence de.:wnk:


Çevrimdışı Floydian

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Showroomda inceledikten sonraki görüşlerim:

Aracın görünümü çok güzel. Şöyleki Passat CC ye rakip yapılmış hissi var. Yalnız bu güzellik için çok ama çok önemli şeylerden fedakarlık edilmiş. 1.80 boyundayım. Arkaya oturdum ve arkama yaslanamadım. Tavan izin vermedi. Hatta Emreye resim çek dedim gerek yok dedi. Arkaya çocuk dışında insan ancak rahat eder gibi gözüküyor. Aracın konsolunun görüntüsüde güzel. Yalnız buda fedakarlık sonucu. Araçta ne kadar tuş varsa hepsi bir araya toplanmış, insanın aklını karıştıran türden. Ergonomi kusurları burda bitmiyor. Ön konsol o kadar kalınki insanın dizi sıkışıyor. Özellikle gaz pedalına basması gereken sürücü için çok rahatsız edici. Bizzat araçtaki söylenen turbo lag i kullanamadığım için gözetleyemedim yalnız aracın verilerine baktığımda öyle olacağı malum. Malzeme kalitesi rakip olmaya çalıştığı VW kadar iyi değil. Yalnız yine Mazda harici Japonlardan daha iyi..