Bu güzel bilgiler için teşekkürler.
Ek olarak,
Aracı düz yerde park ederken sorun olmaz ama hafif eğimli bir yere park ediyorsanız mutlaka şöyle yapmanızı tavsiye ederim.
Aracı yanaştırdınız artık P konumuna alacaksınız. Ama öncesinde şunu yapın, Araç durdu frene basarken N konumuna alın. El frenini çekin, ayağınızı frenden çekin araç hafif kımıldayacak ve el frenine oturacak. Akabinde tekrar frene basın ve P konumuna alın aracı durdurun..
Diğer bir konuda senin bahsettiğin park etme. Ben kılavuzda 101. sayfada şu şekilde okudum. Şahsımca da doğru olanın bu olduğunu düşünüyorum.
›Park etme
› Aracı durdurun, fren pedalına tam basın ve basılı tutun.
› El frenini sıkıca çekin.
› Otomatik şanzımanlı araçlarda vites kolunu P konumuna alın.
› Motoru durdurun.
Edit büdüt; Videoda da bahsetmiş
Unutmadan;
Aslında aynı şey değil ama, düz vites aracımda ışıklarda iken hiç bir zaman ayağım debriyajda beklemezdim, bunun debriyaj balatalarını ne denli yıprattığını biliriz.
ELbette DSG şanzımanlarının frene basıldığında debriyajı ayırdığını biliyoruz ancak, bazı ışıklar öyle uzun yanıyor ki, 83 sn ışık bekleyip, kalabalık yüzünden, daha hareket edemeden tekrar kırmızıya geçtiği zamanlar oluyor. debriyajı çok stres altında bırakmamak için N konumunda bekletiyorum. Araba durduğu için yağlamama gibi bir durum da söz konusu olmuyor. Aksi takdirde en çok dile getirilen durum yağlama. Elbette bunu sıkışık trafikte kimsenin yapmayacağı gibi bende yapmam ancak;
bende başka bir yerde bunu okudum
http://www.sekizsilindir.com/2016/07/dsg-sanziman-kullanimi.html
Araç durduğunda ayak frende beklemek
Belli bir süre aracınızı kullandıktan sonra ışığa gelip durduğunuzda 10 saniye ve üstünde bir bekleme süresi var ise vites kolunu "N" yani boşa almak şanzımanın ısınmasını önler. Aslında günümüzde DCT şanzımana sahip araçların büyük bir bölümü frene basılınca debriyajı motordan ayırır ancak gene de N konumuna almak avantaj sağlar. Ancak bu işlemin çok sık ve kısa aralıklarla yapılması da yanlıştır. Özellikle dur kalk trafiğinde sürekli olarak vitesi boşa ve sonrasında D konumuna almak faydadan çok zarar getirebilir. Yazıda da zaten olması gerekeni belirtmiş.
Şimdi kimi dinlememiz gerekiyor ?