škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid hararet sorunu

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Hayırlı sabahlar. Bahsi geçen bu hararet sorunu iki gün önce benim de başıma geldi. Araç klima fanını kesti ve hararet çubuğu ilerlemeye başladı. Klimayı sıcak konuma getirip beklediğimde hararet 2 dk kadar sonra düzeldi ertesi gün de aynı sorunu yaşadım.servisi aradığımda sorunu anlamadıklarını( ki bence anlamış olduklarını biliyorum) aracı getirip cihaza bağlamaları gerektiğini söylediler. Şimdi sorum şu ben 15.000 bakımında soğutma suyu değişimi için zaten servise gitmiş farklı bir soğutma sıvısı eklenmiş ve aracı onun üzerine 30.000 km’den fazla kullanmışım. Kafama takılan bu ekledikleri yeni soğutma sıvısı yine mi zarar veriyor. Ya da bu devir daim pompası kronik arızası her an herkesin başına gelebilecek mi.serviste ne gibi bir tutum takınmalıyım.Tecrübelerinizi bekliyorum sağolun
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2019, 10:33:04 Gönderen: m.cepoglu »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Soğutma sıvısı zararı diye bir şey olamaz. Sade su bile soğutur. İçine eklenen anti friz suyun belli soğuk seviyelerinde mesela -30 derecede bile donmamasını sağlar. Ayrıca korozyon/paslanmayı önleyici özelliği vardır. İç fanla soğutma sağlanıyorsa radyatör fan müşürü ve fanının çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli.


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Fanın devreye girmesiyle hararet sabitleniyor. Ama fan sadece klima açıkken çalışıyor sanırım dediğiniz kısımlar ile ilgili sıkıntı mevcut teşekkür ederim


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
İç fan klima ile de çalışır, ısıtma ile de.


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Dün aracı Trabzon Skoda ckr ye bıraktım. İncelemeler sonucu devir daim pompasının değişmesi gerektiğini söylediler.


Çevrimdışı m.cepoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
merhabalar. bu konu altında  son yazışımdan itibaren neredeyse 6 ay kadar süre geçmiş.(forumda diğer bir başlık altında da sabah ilk çalıştırmada aracın vuruntulu çalışması ve rölantide uğultu olması ile ilgili bir başlık açmıştım.Kavramadan veya başka bir sıkıntı var  olabileceği şüphesiyle.)
aracın hararet yapmasından dolayı geçen haziran sonu araç 48 binde iken devirdaim pompası değişmişti.Bugün ise aracın değişik seste çalışması üzerine hararet çubuğunu izlemeye başladım. aracın stop etmesinden yaklaşık 3 saat sonra yani araç soğuk denilebilecek durumda iken çalıştırdığımda rölanti vaziyetinde kendi kendine yaklaşık 2 dk sonunda hararet 90 a sabitlendi ve öyle kaldı. ve rölantide iken normalde devir saati yaklaşık 8 e sabitlenmiş oluyorken ( 10 dan önceki çizginin biraz aşağısı yani) akşam vakti iken 10 oldu.Şüphem acaba devir daim pompası arızası yine mi oluşacak. servis trabzonda servise gitmeden özel bir  servise sormalı mıyım?Rize de yaşıyorum rize de skoda markasından anlayan iyi bir özel servis var mı?Tecrube ve bilgilerinizden faydalanmak istiyorum.Servise gittiğimde nasıl bir tavır takınmalıyım? eğer devir daim arızası derslerse bu ikinci değişimi olacak :(