Merhaba
Aracımı alırken bir soğukluk olmuştu daha önce 2001 comfort vardı onla çok mutluydum bu mutluluğu bu CHOICE yaşatmadı. Öncelikle aracımın çekişi güzel fakat
1- Sabah 20 km yi bulunca kırt diye bi ses geliyor önden..?
2- Yolda giderken üfleme konumunu nereye alıyorsam içeri rüzgar alıyor nasıl kesebilirim? hava geliyo içeriye
3- Önden ve arkadan lak luk ses geliyor ön takım yaptırdığım halde..
4-Arac gergi triger gergisi ses yapıyor tıkır tıkır
5-Sadece yağmurlu ıslak yolda arka taraftan ses alıyor ıslık gibi rüzfgar sesi.
6-aküsü iyi dediler fakat bazen zayıflıyor herşey farlar açıkken çalıştırdığım da sönüyor farlar tekrar açılıyor(zararlı biliyorum)
7-rot balans yaptırdım hala sola çekiyor..
8-
[MENTION=7025]Fabia919[/MENTION],
Tüm anlattıklarınız kaporta ile sıkıntıları akla getiriyor. Özellikle ön düzeni yaptırmanıza rağmen aracın sola çekmesi (rot-balans ayarları yapılmasına rağmen) Bence şase büyük ihtimalle kapanık olabilir.Direksiyon sökülüp org konumunda olup olmadığına bakılmalı.Motor kaputunu açıp 2 çamurluğu birleştiren konsol org. olup olmadığına bakılmalı en azından ilk alındığında üstünde olan etiketler var mı? Sağ-sol iç ve dış çamurluklar org. olup olmadığına bakılmalı.Bunu belgeleyen bir çok işaret ve belirti var ama hepsini yazsam yer dar gelir.Bir bilindik kaportacıya tüm kaportayı kapılar dahil gösterin derim. Her şey normalse araç eski sahibi tarafından sürratli bir şekilde çukura düşürülmüş yada bir tümseğe şiddetli bir çekilde çarpıp şaseyi etkilemiş olabilir.Görünürde herşey normal olabilir.Bunu rot balansçı tespit edecek ve kaç milim ve hangi yönde şase ellenecek,tespit eder ve sizi şaseciye gönderir.Arka bagajı açıp bagajdaki halıyı kaldırın.2. el araç alırken buraya pek bakılmaz.Alt bagaj sacının görüntüsü size bir yığın şey anlatır, boyası, saç ek yerlerindeki macunlar arka konsol,amortisör kuleleri vb....Mesela arka tekerleklerin konumu içinde rot-balans durumuna bakıldığını biliyormusunuz? (Kulelerin konumu normal töleransları içinde mi?) Arkadan gelen ıslık ve diğer sesler arka amortisör takozlarından olabileceği gibi kapı ayarları hataları, boşluklar, tölerans dışı açıklıklar,bozuk,yırtık yada ezik kapı lastileri gibi bir yığın nedeni var.Ön taraftan gelen kırt sesine gelince öndüzen yapıldığına göre ön tekerlek aks lalelerin den biri "bye-bye" demek üzere olabilir (Bilya).Hatta benim başıma geldi, sol tekelek ve civarı söküldükten sonra takılırken aks lalesinin dişlisi sıyırmışlar tabi araç hareket halindeyken somun gevşeyip aynı sesi yaptı ve bu yüzden daha yepyeni aks lalesi komple değiştirildi aracım daha 21.000 km civarındaydı. Baktırmak lazım.
Aküye gelince eğer 5-6 yıllıksa ömrünü tamamlamış olabilir.Akü pabuçları gevşek olabilir.Büyük akım kapasiteli sigortaların olduğu yer kontrol edilmeli, herşey normalse en son çare akü değişecek.
Kolay gelsin.