škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2011 Fabia II Akü / Alternatör Uyarı Işığı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı S.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Selamlar herkese.

Bugün 2011 model 1.2 Fabia HTP aracımın akü / alternatör ikaz ışığı yanmaya başladı. 2-3 dakika kadar yanıp söndükten sonra hiç sönmedi. Daha sonra da araç tüm ikaz ışıklarını yakıp uyarı sesleri çıkararak durdu. Direksiyon kilitlendi ve yolda kaldık. 1-2 kez denememize rağmen araç tekrar çalışmadı. Akünün bitmiş olacağından şüphelenip aküyü değiştirdim (aracın ilk sahibi değilim ve araç alındığından beri akü hiç değişmemiş). Araç şu an normal şekilde çalışıyor (sanırım) ancak alternatör ışığı hiç sönmeden yanmaya devam ediyor. Yolda ışık söner belki diye düşünerek yaklaşık 15 km kadar yol alıp eve dönebildik. Aracı park ettikten 2 saat sonra kontrol amaçlı olarak tekrar çalıştırdım ancak yine ışık yanmaya devam ediyor. Sanırım şarj dinamosu düzgün çalışmıyor. Alternatör kayışını da kontrol ettim ama gerginliğinde herhangi bir sorun göremedim.

Sorunun olası başka bir kaynağı var mıdır? Aydınlatırsanız sevinirim. :)


Çevrimdışı abdullah_ulusoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 221
    • Profili Görüntüle
Sorununuz çok basit aslında kömürünüz bitmiş. Kömürle beraber 1 adet rulman ve ismini bilmediğim plastik bir bobin var değişmesi gereken. O plastiğin tepesi yuvarlak bakırdır. Kömürün oturacağı kaset gibi olan parçayı komple değiştirmek isterler siz mevcut bitik kömürleri dibine yakın bi yerden kestirip aynı yatağa yeni kömürü koydurun. Maaliyeti düşürürsünüz. Ben 2 ay önce 70 lira işçilik 30 liraya da 2 adet kömür 1 adet rulman ve 1 adet tepesi bakır yuvarlak plastik parçayı aldım toplam 100 tl. Geçmiş olsun şimdiden


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı S.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Cevap için teşşekkürler. Sorunun kaynağı farklıymış.

Yağ filtresinin olduğu kısımdaki o-ring parçalanmış, bu yüzden de o bölümden yağ sızıp alternatörün üzerine akmış. Akan yağ, sıcaklıkla birleşince alternatörün bazı parçalarını deforme etmiş. Bu yüzden de alternatör, aküyü şarj edemez duruma gelmiş.

Yağ filtresini içinde tutan haznedeki o-ring ve yağ filtresi değişti. Alternatörü de söküp tamir ettiler. Şu an normal şekilde çalışıyor ve ışık söndü.

Ancak aklıma takılan bir nokta var. Alternatör sökülürken v kayışı çıkardılar ancak tekrar takarlarken kayışın nasıl takıldığından tam emin olamadılar. 1.2 Fabia HTP'ler için v kayışının nasıl takıldığını gösteren bir diyagram veya fotoğraf vb. var mı? Uzun uzun aradım ama pek bulamadım.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2016, 18:28:50 Gönderen: S.E.P. »


Çevrimdışı abdullah_ulusoy

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 221
    • Profili Görüntüle
Tek bir düzen içinde takabilirler. Alternatifi mümkün değil. Geçmiş olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi