2006 corsa cdti, 2010 astra cdti, 2013 308 hdi+auto 6rden sonra 2016 1.6 TDI DSG prestige Super B ile ben de aranızdayım. Aracı bir istanbul bayisinden bu cumartesi aldım yaklaşık 1300 km yol yapıp çok şükür kazasız belasız Elazığa vardım.
Araç ort 5.3 lt yaktı. 110-120 km/h arası kullandım.
1517 km oldu
Eksik gördüğüm yönlerini paylaşmak istedim
1. Gözlük kabı yok
2. Kısa farlar yandığında ekranda hiç bir uyarı işaret vermiyor
3. Sol ön kapı bazen oturmuyor
4.kaputun önde sağda ve solda çamurlukla birleşim yeri bence işçilik kusuru gibi. Bir taşma durumu var
5.keske arka ortada şaft tüneli olmasaydı
6. Dikiz aynanın karartma başarısı yan aynalar kadar iyi değil
7. Ön orta konsolda tlf koyacak bir yer yok. Keşke küllük yerine tlf konulabilecek bir alternatif olsaydı (Opsiyon olarak alınıyor biliyorum)
8. Araçtan inince bazen anahtarsız olarak kapı koluna dokunmama rağmen kapılar kitlenmiyor kumanda ile kapamam gerekiyor
9. Alarm düğmesinin yerini buldum ama basıyorum ekranda vs hiç bir şey belirmiyor nasıl açılır kapanır bilemedim.
10. Start-stop devredeyken direksiyonun kitlenmesi saçma olmuş bence.
Şimdilik bu kadar lakin aracın artı+olumlu özelliklerini yazmaya kalksam bu sayfa yetmez bence
Bir kere çok sessiz özellikle motor sesini çok az duyuyorum.
Özellikle suspansiyonları o kadar güzel çalışıyor ki. Bunca zaman uzun yol yapıyordum böyle konforlu seyehat etmemistim.Yol tutuşu da harika bu konforlu suspansiyonlara rağmen. Malzeme kalitesi tatmin edici.
Şimdilik artıları çok ama çok önde. İlerde ne olur bilmiyorum. Xtrail ile super B arasında kalmıştım yine olsa super B alırdım:)
Herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler dilerim.
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız güle güle mutlulukla kullandırsın. Benim aracım 26 binde manuel vites.
İlk 2 - 3 bin km de pek sorun yaşamazsınız. Yalnız arada sırada yağı kontrol edin onu eksiltecek. Eksiltirse 1 litre ilave edilmesi lazım. Yakıtı şartlara göre km arttıkça düşecek.
1. Sunroof lu araçlarda gözlük kabı olmuyor. İlerleyen km lerde o sunroof un perdesi bozulacak. Tamiri çok kolay servis 20 dakikada yapıyor yapamazsa perde değişiyor. Ayrıca sunrooftan ufak tefek bazen de rahatsız edici sesler gelecek bunlara kafayı takmamaya çalışın. Araç sıcak ve soğuk ortama maruz kalınca genleşip büzüşüyor. Bunlar normaldir.
2. Uyarı işareti far açma anahtarının üstünde yanıyor. Bunun için çözüm yok.
3. Araç soğuk iklimde montajlandığı ve gemi ile geldiği için zamanla ısı değişiklikleri nedeniyle oluyor. Ayarlarıyla oynatmayın bir süre sonra düzelecek.
4. Bence şekliyle diğer araçlardan çok farklı. Rüzgar sürtünme katsayısı da oldukça başarılı diğer araçların gerisinde değil. Ön ızgarası tek parça halinde dikine konumlanmış tek marka skoda. Diğer markaların hepsi enine bir tek BMW dik. O da iki parça. Bu durum bu araca ayrı bir hava katıyor. Ayrıca minimum 18 inç jant olan superblere hangi cepheden bakarsanız bakın bence çok hoş ve çekici görünüyor.
5. Alt yapı 4 çeker sistemine uygun üretildiği için durum bu. 2 Çeker araçlara koymak istememe düşüncesi maliyeti çok arttırır.
6. Opel, Toyota, Peueot, Nissan, Renault, Subaru, Mazda, Ford ve Fiat gibi markalardan başarılı. Ayrıca her iki dış dikiz aynanın da kararma özelliği passat ın en üst donanımında yok.
7. Tüketiciyi telefon kutusu opsiyonunu aldırmaya zorluyorlar. Şimdilerde o opsiyon kablosuz şarz ile birlikte geliyor.
8. İlk başlarda bende de oldu. Zaman geçtikte onun tam noktasına hem siz alışıyorsunuz. Hem de araba sizin elinize alışıyor. Kapı kolu açma yeri için koruma filmi tavsiye ederim. 10 - 15 lira ya temin edip kendiniz yapıştırabilirsiniz. Aracı uzun süre kullanacaksanız. 2 - 3 yıl sonra tırnak yüzük vb. etkilerle orası çok fazla çiziliyor ve kötü görünüyor.
9. Alarm düğmesinin herhangi bir uyarısı yok. Benim gibi aracın içinde uyuyacaksanız anahtardan kapıları kilitlediğinizde o düğmeye basıp alarmı kapatın yoksa yaptığınız her harekette alarm çalıyor.
10. Arabaya binince ilk bastığım düğme kontak, ikincisi ise start stop u kapatmaktır. Ben kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Aracı benim gibi uzun süreli kullanacaksanız yani 3 4 yıl sonra satarım demiyorsanız start stop un turboya zararı var. İlk başlarda bir şey hissettirmez ama km arttıkça turbonuz zayıflar ve turbonuzun değişim km si yarı yarıya düşer.
Makam arabası olarak üretildiği (orta ve küçük ölçekli işletme patronları hedef alınarak, Audi A6 almayan müşteriyi kaçırmamak) için süspansiyonları çok fazla yumuşak. Aracı biraz kullanın ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. En ufak bir bozuklukta bile amortisör yayı nerdeyse kapanacak kadar esniyor. Bu da biraz gürültülü çalışmasına neden oluyor.
Ayrıca aldığım her aracın içinde öğlen uykusuna yatıp uyuma fırsatım oldu. Bu aracın süspansiyonları o kadar yumuşak ki en ufak bir hareketimde aracın uzun süre beşik gibi sallandığını hissediyorum. Sizler de sessiz bir ortamda bunu deneyip hissedebilirsiniz.
Bu yumuşaklık arkada oturan patronun konforuna zeval gelmesin diye. Ama bizim yollarımızda iyi sonuç vermiyor.
Son olarak aracınız biraz asfalt seçecek. Güzel zeminde konforu size sonsuz derecede yaşatırken bozuk zeminlerde biraz narin kullanmanızı tavsiye ederim...