škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ben de yeni Super B ile aranızdayım

ysf23 · 21 · 4335

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı beko86

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;594642
Selamlar benim araç hiç yağ eksiltme göstermedi dizel manuel

bir diğeri start stopu neden kapadığınızı anlayamadım bu araç bunun için dizayn ediliyor ve ben 5 yıl mecburi binicem satamıcam sizin tecrübeleriniz varsa bende artık start stopu kapattırıcam çünkü benim arabamı kardeşim ve babam da kullanıyor onlarında kapalı tutmasını tavsiye edicem

Bizim arabaya kaç sene bineceğimizi üretici pek umursamıyor. Sekizsilindir.com adresinde çok güzel araştırma ve paylaşımlar bulunuyor. O sitede arama özelliğini kullanarak bununla ilgili bilgi alabilirsiniz.
 
 Bizim araçlarda 1500 devirden itibaren turbo açılır. Normal bir seyir halinde 2000 devir civarı aracı kullanıyoruz. Örneğin ışıklara yaklaştığımızda yavaşladığımız için devir 1500 ün altına düşünce artık turbo besleme devrede olmuyor. Ancak turbo nun pervaneleri dönmeye devam ediyor. Işıklarda durduğumuzda araç kendini stop edince yağlama devam etmediği için henüz durmayan turbo pervaneleri durana kadar yağsız dönüyor. Bu da yataklarının aşınmasına sebep oluyor. Bazı rivayetlere göre start stop lu araçlarda motor kapanınca da yağlamanın devam ettiği söyleniyor. Ancak şuana kadar hiç bir üretici bu rivayeti doğrulayıcı bir açıklamada bulunmadı.
 
 Aracınız 60 70 bin km ye kadar size bir şey hissettirmeyebilir. Ama daha sonraki km lerde turbonun zayıfladığını hissedersiniz. 200 bin km de değişecek olan turboyu 100 bin de değiştirirsiniz. Arıza ışıkları da cabası...



Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: beko86;594862
Bizim arabaya kaç sene bineceğimizi üretici pek umursamıyor. Sekizsilindir.com adresinde çok güzel araştırma ve paylaşımlar bulunuyor. O sitede arama özelliğini kullanarak bununla ilgili bilgi alabilirsiniz.
 
 Bizim araçlarda 1500 devirden itibaren turbo açılır. Normal bir seyir halinde 2000 devir civarı aracı kullanıyoruz. Örneğin ışıklara yaklaştığımızda yavaşladığımız için devir 1500 ün altına düşünce artık turbo besleme devrede olmuyor. Ancak turbo nun pervaneleri dönmeye devam ediyor. Işıklarda durduğumuzda araç kendini stop edince yağlama devam etmediği için henüz durmayan turbo pervaneleri durana kadar yağsız dönüyor. Bu da yataklarının aşınmasına sebep oluyor. Bazı rivayetlere göre start stop lu araçlarda motor kapanınca da yağlamanın devam ettiği söyleniyor. Ancak şuana kadar hiç bir üretici bu rivayeti doğrulayıcı bir açıklamada bulunmadı.
 
 Aracınız 60 70 bin km ye kadar size bir şey hissettirmeyebilir. Ama daha sonraki km lerde turbonun zayıfladığını hissedersiniz. 200 bin km de değişecek olan turboyu 100 bin de değiştirirsiniz. Arıza ışıkları da cabası...

Çok teşekkür ederim bilgiler için daha dikkatli olacağız o zaman ve kardeşim ile babamı uyarım sürekli start stopu devre dışı bıraksınlar


Çevrimdışı y.tekin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermeden binmeyi nasip etsin.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Turbo mili bir anda yağsız kalmıyor. sadece basınçla tazelenen yağ akım kesildiği için tazelenmemiş oluyor. bu ciddi bir aşınmaya sebep olacak olsa firma tüm gamı turbo beslemeli motorlardan oluşan araçlarına start stop koymazdı bence.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;594915
Turbo mili bir anda yağsız kalmıyor. sadece basınçla tazelenen yağ akım kesildiği için tazelenmemiş oluyor. bu ciddi bir aşınmaya sebep olacak olsa firma tüm gamı turbo beslemeli motorlardan oluşan araçlarına start stop koymazdı bence.

Aynı fikirdeyim bende adamlar o zaman start stop yapmazlardı herkezde şikayetler olurdu mesele şimdi bir araçımız var 170.000 de start stoptan hiç arıza vermedi sadece abimin 308 i vardı akü sorunundan dolayı araç start stop devreye girmiyordu onunda aküsü değişince sorun çözüldü yoksa bu teknelojiye geçerlermiydi ki burada bir yanılma var ama anlamış değilim