škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Balata değişimi

gbektas · 30 · 15436

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
uzun süren araştırmalar sonucu dün balatalarımı değiştirdim.

bizim araçların ön balataları ferodo üretim arka balata trw üretim.

dışarıda perakende satış fiyatları 220 tl civarı tutuyor.

ferodo türkiye satış ofisini aradığımda da şöyle bir cevap aldım. evet ferodo volksvogen e ingiltere fabrikası üzerindn üretim yapılıyor ancak son kullanıcıya sunulan perekende satılan ürün iel servislerdeki ürünün alaşımlarının farklı olduğunu ve daha düşük kalitede sunulduğunu belirtti. servislere üretilen ürünün ömrünün 75000 perakende ürünlein 45000 olduğunu ve fren kalteseinin farklı olduğunu belirttiler. aynı şey trw marka için de geçerli.

diğer bir konu ise ankara da sservise sorduğumda 4 balata değişimi için 750 tl fiyat verdiler.

bu esnada ustama disklerimi kontrol ettirdiğimde disklerimde dalgalı aşınma olduğunu gördük kısacaı en uygun yöntemi bulduk

servisten orjinal balataları satın aldım. fiyatı 449 tl

ankara şaşmazdaki ustam: ŞAŞMAZ BAHÇEKAPI 2558 SOKAK DOĞANAY BALATA CONTA

KADİR USTA

112 den doktor yusuf aracılığı ile geldim derseniz size de herşeyin en ince ayrıntıına kadar anlatır ilgilenir ve uğraşır.

fiyatları

1 takım balata değişim 30 tl
1 takım disk torna 50 tl
benim 4 balata 4 disk 150 tl

ayrıca her araca uygun olarak balata da burada mevcut. perekande ferodo ve trw burada mevcut.


toplam maliyet 600 tl tuttu ancak orjinal balata ve tüm diskler tornadan geçti itinalı işçilik tüm kaliper disk yuvarı bijon yuvaları temizlendi ilk günki haline geldi.

bu arada bizim octaviaların sol ön tarafında balata ikaz uyarısı için araca giden uyarı fişi için donanım yok balatada ki fiş o yüzden kesiliyor.

















« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2017, 00:32:22 Gönderen: dryusufbal »


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION] güle güle kullanın çok güzel bir çalışma araştırma yapmışsınız örnek aldım teşekkür ederim


Çevrimdışı Merol

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Merhabalar yaklaşık bir 10 dakika önce hem servis hemde balatalar için Kayseri Skoda dan fiyat aldım benim gibi değiştirmeye niyetli olan arkadaşlara faydası olur umarım. Aracım bu arada 72k km de.
271 tl ön balata
178 tl arka balatalar
70 tl işçilik
Toplamda 519 tl


Çevrimdışı Octablue

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Yusuf bey öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler çok aydınlatıcı olmuş Şuan yapmış olduğunuz aynı işlemleri bende Yaptırdım kendi aracıma ama tek fark Ferodo balataları internetten temin ettim , bu konuda aldığınız bilgiler ışığında daha kaliteli ferodo balata için servise gidip 300 tl fazladan vermemiz mi gerekiyor , yani bana çok garip geliyor bu durum , bir markada aynı üründe bukadar farklılık olmamalı en nihayetinde balata yanı nasıl oluyorda iki kat farklılık oluşuyor, kafam karıştı, Ferodo son kullanıcıya bilinçli olarak düşük kalitede ürün sunmuş oluyor ferodo yetkilisine göre... bana pek inandırıcı gelmedi


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
bu konu ğretici ile otomobil firması arasındaki anlaşmalar ile alakalı. otomobil firması benim aracım için uygun balatayı bana ürettiğin ile aynı kalitede üretmeyeceksin diyor yani mğsteri kaliteli istiyorsa bana gelecek diyor


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;621807
bu konu ğretici ile otomobil firması arasındaki anlaşmalar ile alakalı. otomobil firması benim aracım için uygun balatayı bana ürettiğin ile aynı kalitede üretmeyeceksin diyor yani mğsteri kaliteli istiyorsa bana gelecek diyor

yusuf hocam eline sağlık. güzel araştırma yapmışınız. Ben de aynı markanın ürünlerini bu kadar farklı üretmesini yadırgadım . Benim araç 66 binde ön leri değiştirmeyi düşünüyorum. henüz ikaz lambası yanmadı ama.
-aklıma takılan şeyler; torna yapılması disklerde ilerde olası iyi niyet garantisini etkilemez mi? bu işlemi serviste yapmazlar mı?
-ben bosch serviste ön için işcilik dahil 240 tl fiyat aldım ama bosh orjinal de kullanılmıyor sanırım .
-dediğiniz ikaz ışığı için kablodan bahsetmişiniz d tam anlayamadım neye dikkat edeceğiz?


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;621807
bu konu ğretici ile otomobil firması arasındaki anlaşmalar ile alakalı. otomobil firması benim aracım için uygun balatayı bana ürettiğin ile aynı kalitede üretmeyeceksin diyor yani mğsteri kaliteli istiyorsa bana gelecek diyor

Bu cevap bana pek inandırıcı gelmedi. Esnaf efsanesi olabilir.

Aracım için balata aradığımda Ferodo sitesinde iki seçenek çıkıyor: Premier ve Eco Friction. İsimleri aslında herşeyi açıklıyor.

Ucuz alternatiflerle rekabet edebilmek için daha ekonomik seri de üretiyorlar besbelli. Bizimkiler de markaya bakmadan ya ucuz olanı alıyor, ya da daha kötüsü; premier fiyatına eco geçiriyorlar.

Serbest piyasada bir sürü kaliteli alternatif varken kimsenin özellikle dandik üreteceğini sanmıyorum. Olay uygun seriyi almakta. Zira bunda da segmentasyon yapmışlar.

İlave: Fren diskinde de iki farklı model var: Premier ve Premier Coat+
« Son Düzenleme: 24 Ekim 2017, 09:42:33 Gönderen: Swift »


Çevrimdışı mert1411

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;626639
Bu cevap bana pek inandırıcı gelmedi. Esnaf efsanesi olabilir.

Aracım için balata aradığımda Ferodo sitesinde iki seçenek çıkıyor: Premier ve Eco Friction. İsimleri aslında herşeyi açıklıyor.

Ucuz alternatiflerle rekabet edebilmek için daha ekonomik seri de üretiyorlar besbelli. Bizimkiler de markaya bakmadan ya ucuz olanı alıyor, ya da daha kötüsü; premier fiyatına eco geçiriyorlar.

Serbest piyasada bir sürü kaliteli alternatif varken kimsenin özellikle dandik üreteceğini sanmıyorum. Olay uygun seriyi almakta. Zira bunda da segmentasyon yapmışlar.

İlave: Fren diskinde de iki farklı model var: Premier ve Premier Coat+

Hocam hem içinde çalıştığım sektör olduğu için hem de bu sektörde çalışan bir makine mühendisi olarak detaylı bilgi vereyim. Çalıştığım şirket; Vw, Audi, Porsche, Ford vb. birçok otomobil firmasına üretim yapmaktadır. Otomobil firmalarına üretim yapan her firma belirli kalite standartları ve prosedürleri karşılamak zorundadır. Endüstride üretici firmaları en çok yoran en çok zorlayan firmalar otomobil üreticileridir. Yapılan her iş, kullanılan her şey kayıt altına alınır ve üretimde herhangi bir değişiklik yapılamaz. Kısaca ilk üretimde neyse son üretimde o olacak şekilde kalitenin aynı kalması sağlanır ve bu otomobil firması tarafından sürekli denetlenir. Hatta aşırı uygulamalara kadar gitmektedir bu. Örnek verecek olursam otomobil firmasına A parçasını üreten bir firma, otomobil firması ile anlaşması gereği hangi makineleri kullanacağı (model-marka-seri numarası bile dahil), ham maddeyi kimden alacağı, makinenin operatörünün kim olacağına kadar her şeyi yazar ve karşılıklı imzalanır. Bu anlaşmaya göre bunlar haber vermeden değiştirilemez. Ve aynı şekilde bu anlaşmalarla üretilen ürünler firmanın haberi olmadan başka hiçbir firmaya satılamaz veya verilemez.

Bizim durumumuz da balataları firma eğer otomobil firması ile aksine anlaşmadıysa aynı kalitede üretebilir ve satabilir ama bu durum otomobil firması için kazanç kaybı olacağından otomobil firması bu bahsettiğim anlaşmaya bu şartı da yüksek ihtimalle koymuştur. Yani üretici firma aynı ürünü piyasaya kendisi aynı kaliteden verirse kimse gidipte servisten parça almaz ve otomobil firması için bu zarar demektir. Aynı şekilde eğer üretici firma bu anlaşmalara uymazsa cezaları çok büyüktür. Öyle ki üretici firma küçük-orta ölçekli bir firma ise otomobil firmasının keseceği ceza firmayı iflasın eşiğine getirebilir. Yani satıcı arkadaşın dediği doğru olabilir. Firmanın kendisine ürettiği ile firmaya ürettiği arasında hem maddi açıdan maliyeti ucuzlatmak, hem anlaşmalar gereği hem de kalite denetlemesi otomobil firmaları gibi ayrı bir firma tarafından denetlenmediğinden kendine ürettiği ve otomobil firmasına ürettiği parçalar arasında kalite farkları bulunabilir. Saygılar.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mert1411;626642
Hocam hem içinde çalıştığım sektör olduğu için hem de bu sektörde çalışan bir makine mühendisi olarak detaylı bilgi vereyim. Çalıştığım şirket; Vw, Audi, Porsche, Ford vb. birçok otomobil firmasına üretim yapmaktadır. Otomobil firmalarına üretim yapan her firma belirli kalite standartları ve prosedürleri karşılamak zorundadır. Endüstride üretici firmaları en çok yoran en çok zorlayan firmalar otomobil üreticileridir. Yapılan her iş, kullanılan her şey kayıt altına alınır ve üretimde herhangi bir değişiklik yapılamaz. Kısaca ilk üretimde neyse son üretimde o olacak şekilde kalitenin aynı kalması sağlanır ve bu otomobil firması tarafından sürekli denetlenir. Hatta aşırı uygulamalara kadar gitmektedir bu. Örnek verecek olursam otomobil firmasına A parçasını üreten bir firma, otomobil firması ile anlaşması gereği hangi makineleri kullanacağı (model-marka-seri numarası bile dahil), ham maddeyi kimden alacağı, makinenin operatörünün kim olacağına kadar her şeyi yazar ve karşılıklı imzalanır. Bu anlaşmaya göre bunlar haber vermeden değiştirilemez. Ve aynı şekilde bu anlaşmalarla üretilen ürünler firmanın haberi olmadan başka hiçbir firmaya satılamaz veya verilemez.

Bizim durumumuz da balataları firma eğer otomobil firması ile aksine anlaşmadıysa aynı kalitede üretebilir ve satabilir ama bu durum otomobil firması için kazanç kaybı olacağından otomobil firması bu bahsettiğim anlaşmaya bu şartı da yüksek ihtimalle koymuştur. Yani üretici firma aynı ürünü piyasaya kendisi aynı kaliteden verirse kimse gidipte servisten parça almaz ve otomobil firması için bu zarar demektir. Aynı şekilde eğer üretici firma bu anlaşmalara uymazsa cezaları çok büyüktür. Öyle ki üretici firma küçük-orta ölçekli bir firma ise otomobil firmasının keseceği ceza firmayı iflasın eşiğine getirebilir. Yani satıcı arkadaşın dediği doğru olabilir. Firmanın kendisine ürettiği ile firmaya ürettiği arasında hem maddi açıdan maliyeti ucuzlatmak, hem anlaşmalar gereği hem de kalite denetlemesi otomobil firmaları gibi ayrı bir firma tarafından denetlenmediğinden kendine ürettiği ve otomobil firmasına ürettiği parçalar arasında kalite farkları bulunabilir. Saygılar.


İlk paragrafta bahsettiğiniz konuyu kendi işimden dolayı biliyorum. Ürettiğimiz endüstriyel hammadde bir çok aşamadan ve firma elinden geçtikten sonra otomotiv sektöründe de kullanılıyor, ki bu ürünün dünyadaki en büyük tedarikçisi biziz. Traceability reportlar, spec taahhütleri, auditler vb hepsine aşinayız.

Dediğiniz kulağa mantıklı geliyor. Ancak, balata gibi doğrudan güvenlik ile alakalı bir parçanın (belki de en önemlisi) bir sebeple daha kalitesiz ürettirilmesinin yazılı bir anlaşmaya bağlanması, aksi halde ana üreticinin ceza kesebilmesi falan bana biraz tuhaf geliyor. Türkiye'de belki tam oturmadı ama modern dünyada rekabet hukuku çok gelişmiş durumda. Böyle bir şeyin yazılı olarak yapılması mümkün gelmiyor. Biliyorsunuzdur belki, otomotiv firmaları Avrupa Birliğinde tamir vb bilgileri, yazılımları özel tamircilere de aynen vermek mecburiyetinde. (VW grubu ErWin portalı mesela) Servis illa orijinal parça kullanırım diyemiyor, muadil parçaların kullanımını engelleyemiyor. Bu şartlar altında ferod temsilcisinin lafı bana inandırıcı gelmiyor. Eco versiyonun daha kalitesiz olduğu doğru olabilir ama premier için hiç sanmıyorum.

Velev ki doğru olsun, kimse belli markayı almaya mecbur değil. otomotiv firmasının "kalitesiz üretme zorlamasına" tabi olmayan bir sürü kaliteli firma var. Valeo, Bosch, TRW gibi. Gider onlardan alırız olur biter.


Çevrimdışı mert1411

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;626647
İlk paragrafta bahsettiğiniz konuyu kendi işimden dolayı biliyorum. Ürettiğimiz endüstriyel hammadde bir çok aşamadan ve firma elinden geçtikten sonra otomotiv sektöründe de kullanılıyor, ki bu ürünün dünyadaki en büyük tedarikçisi biziz. Traceability reportlar, spec taahhütleri, auditler vb hepsine aşinayız.

Dediğiniz kulağa mantıklı geliyor. Ancak, balata gibi doğrudan güvenlik ile alakalı bir parçanın (belki de en önemlisi) bir sebeple daha kalitesiz ürettirilmesinin yazılı bir anlaşmaya bağlanması, aksi halde ana üreticinin ceza kesebilmesi falan bana biraz tuhaf geliyor. Türkiye'de belki tam oturmadı ama modern dünyada rekabet hukuku çok gelişmiş durumda. Böyle bir şeyin yazılı olarak yapılması mümkün gelmiyor. Biliyorsunuzdur belki, otomotiv firmaları Avrupa Birliğinde tamir vb bilgileri, yazılımları özel tamircilere de aynen vermek mecburiyetinde. (VW grubu ErWin portalı mesela) Servis illa orijinal parça kullanırım diyemiyor, muadil parçaların kullanımını engelleyemiyor. Bu şartlar altında ferod temsilcisinin lafı bana inandırıcı gelmiyor. Eco versiyonun daha kalitesiz olduğu doğru olabilir ama premier için hiç sanmıyorum.

Velev ki doğru olsun, kimse belli markayı almaya mecbur değil. otomotiv firmasının "kalitesiz üretme zorlamasına" tabi olmayan bir sürü kaliteli firma var. Valeo, Bosch, TRW gibi. Gider onlardan alırız olur biter.


Hocam dedikleriniz doğru fakat büyük firmaların yaptırımları da büyük oluyor. Sattırmama gibi eylemleri olabiliyor. Ayrıca endüstriyel üretimde özellikle benim ilgili oluğum talaşlı imalatı da kapsayan işlemlerde malzeme üretirken safety line denilen özel üretim hatları kuruluyor. Firmam da bahsettiğim VW, Audi gibi firmaların kendi üretim hatları vardır. Bu hatlarda sadece o firmaların ürünleri üretilir ve %100 muayeneden geçirilir. Yani 10000 ürün üretildiyse 10000 tanesi de tek tek kontrol edilir. Diğer taraftan aynı ürünü üretici firma fabrikada başka hatta üretilebilir fakat bu safety line kadar özenle üretmez çünkü daha çok seri üretim mantığıyla üretir. Örnek olarak safety linede %100 yapılan kontrol bu hatta %1 e kadar düşer.

Yani sonuç olarak kaliteyi otomobil firması aynı tutmayacaksın demese bile maliyeti düşürmek amacıyla üretici firmanın kendisine ürettiği hatlarda ki bu farklılık sebebiyle kalite otomatik olarak otomobil firmasına ürettiklerinden daha düşük olabilir.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;626639
Bu cevap bana pek inandırıcı gelmedi. Esnaf efsanesi olabilir.

Aracım için balata aradığımda Ferodo sitesinde iki seçenek çıkıyor: Premier ve Eco Friction. İsimleri aslında herşeyi açıklıyor.

Ucuz alternatiflerle rekabet edebilmek için daha ekonomik seri de üretiyorlar besbelli. Bizimkiler de markaya bakmadan ya ucuz olanı alıyor, ya da daha kötüsü; premier fiyatına eco geçiriyorlar.

Serbest piyasada bir sürü kaliteli alternatif varken kimsenin özellikle dandik üreteceğini sanmıyorum. Olay uygun seriyi almakta. Zira bunda da segmentasyon yapmışlar.

İlave: Fren diskinde de iki farklı model var: Premier ve Premier Coat+

bilgi için teşşekürler . mantıklı olan da bu zaten . ama ben  3 farklı gibi gördüm
 premier eco, premier ve premier coat gibi bişey var.http://www.ferodo.com.tr/catalogue.html#fitment_id=58760&search_type=vehicle&brand_id=876

n 11 den buldum ama hangisi tam anlamdım. bide 288 mm uygun yazmışlar ama
https://urun.n11.com/fren-balatasi/skoda-octavia-3-on-fren-balatasi-16tdi-288mm-disk-icinferodo-P142464257

Alıntı yapılan: mert1411;626642
Hocam hem içinde çalıştığım sektör olduğu için hem de bu sektörde çalışan bir makine mühendisi olarak detaylı bilgi vereyim. Çalıştığım şirket; Vw, Audi, Porsche, Ford vb. birçok otomobil firmasına üretim yapmaktadır. Otomobil firmalarına üretim yapan her firma belirli kalite standartları ve prosedürleri karşılamak zorundadır. Endüstride üretici firmaları en çok yoran en çok zorlayan firmalar otomobil üreticileridir. Yapılan her iş, kullanılan her şey kayıt altına alınır ve üretimde herhangi bir değişiklik yapılamaz. Kısaca ilk üretimde neyse son üretimde o olacak şekilde kalitenin aynı kalması sağlanır ve bu otomobil firması tarafından sürekli denetlenir. Hatta aşırı uygulamalara kadar gitmektedir bu. Örnek verecek olursam otomobil firmasına A parçasını üreten bir firma, otomobil firması ile anlaşması gereği hangi makineleri kullanacağı (model-marka-seri numarası bile dahil), ham maddeyi kimden alacağı, makinenin operatörünün kim olacağına kadar her şeyi yazar ve karşılıklı imzalanır. Bu anlaşmaya göre bunlar haber vermeden değiştirilemez. Ve aynı şekilde bu anlaşmalarla üretilen ürünler firmanın haberi olmadan başka hiçbir firmaya satılamaz veya verilemez.

Bizim durumumuz da balataları firma eğer otomobil firması ile aksine anlaşmadıysa aynı kalitede üretebilir ve satabilir ama bu durum otomobil firması için kazanç kaybı olacağından otomobil firması bu bahsettiğim anlaşmaya bu şartı da yüksek ihtimalle koymuştur. Yani üretici firma aynı ürünü piyasaya kendisi aynı kaliteden verirse kimse gidipte servisten parça almaz ve otomobil firması için bu zarar demektir. Aynı şekilde eğer üretici firma bu anlaşmalara uymazsa cezaları çok büyüktür. Öyle ki üretici firma küçük-orta ölçekli bir firma ise otomobil firmasının keseceği ceza firmayı iflasın eşiğine getirebilir. Yani satıcı arkadaşın dediği doğru olabilir. Firmanın kendisine ürettiği ile firmaya ürettiği arasında hem maddi açıdan maliyeti ucuzlatmak, hem anlaşmalar gereği hem de kalite denetlemesi otomobil firmaları gibi ayrı bir firma tarafından denetlenmediğinden kendine ürettiği ve otomobil firmasına ürettiği parçalar arasında kalite farkları bulunabilir. Saygılar.


peki hocam servisin bize üretici firmanın kalitelisini taktığını nasıl anlayacz? belkid piyasada kini takacak?


Çevrimdışı mert1411

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;626779
peki hocam servisin bize üretici firmanın kalitelisini taktığını nasıl anlayacz? belkid piyasada kini takacak?


Hocam fabrika kesinlikle üreticiden özel ürettirdiğini takar ama servis için bir şey diyemeyeceğim. Eğer firma servislerine kendisi gönderiyorsa parçaları o zaman kaliteli olan gelir ve takılır ama servis eğer kendisi piyasadan alıyorsa işte o zaman şüphe başlıyor.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ceycey34;626777
bilgi için teşşekürler . mantıklı olan da bu zaten . ama ben  3 farklı gibi gördüm
 premier eco, premier ve premier coat gibi bişey var.http://www.ferodo.com.tr/catalogue.html#fitment_id=58760&search_type=vehicle&brand_id=876

n 11 den buldum ama hangisi tam anlamdım. bide 288 mm uygun yazmışlar ama
https://urun.n11.com/fren-balatasi/skoda-octavia-3-on-fren-balatasi-16tdi-288mm-disk-icinferodo-P142464257


Balatalar: Eco friction ve premier
Diskler: premier ve premier coat+

Premier disk (coat+) ve balatayı set halinde de satıyorlar. 3. çeşit dediğiniz bu. Resimlerde de belli aslında.

coat+'ın farkı da disk göbeğinin paslanmaz kaplamalı olması görünüyor. Açık jantlar içinmiş.


Çevrimdışı matmual

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
bugün 2015 64 bin km de hatasız cr elegance olan aracımı sattım. 60 bin bakımında balatalar 2-3 bin anca idare eder demişlerdi, ben de nolur nolmaz diye balata aldım uyarı verirse hemen değişirim diye. balatalar elimde kaldı.
önler trw, arkalar ferodo. ilgilenenlere duyrulur, 240 liraya aldımdı.


Çevrimdışı matmual

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
balataları servisten değil dışarıdan alın. ate, trw, ferodo kullanıyor servis. dışarıda aynı balatalın 4 lastik için toplam fiyatı 250 300 lira çıkıyor maksimum.