Arkadaşlar teşekkürler.Bende değişik marka yağlardan şüpheleniyorum.Ayrıca tecrübesizliğimden ilk bakımını son bakım tarihinden 1,5 yıl sonra yaptırmıştım.Şimdi kasım-Aralık gibi bakıma sokacağım yukarıdaki resimdeki ürünü deneyebilirim. Peki skoda da sibop ayarları otomatik oluyor diyolar doğrumu?Ayrıca sesi net duymak için iticileri görmek masraflı mı?Aracım 2005 model 1.4 Benzinli 132 binde
@
Erdinç30,
Daha açık yazarsam, bilindiği gibi, eksantrik milinin görevi, sibopların açılıp kapanmasını sağlamaktır. Eksantrik mili bu görevini, dönme hareketi sırasında, üzerindeki asimetrik parçaların siboba temas etmesi ile yapar. Ancak, bu asimetrik parçalar siboba sürtünmesi sırasında hem dikey kuvvet, hem de yanal kuvvetten etkilenir. Özellikle yanal kuvvet sibobun eğilmesine neden olur. Sibop fincanın (iticisinin) görevi, kam milinden aldığı dikey kuvveti siboba iletmek, yanal kuvveti ise silindir kapağına aktararak sibobun eğilmesini engellemektir.Sizin motorda (iticiler) fincanlarda ya boşluk var yada hareket ettiği üst kapak yatağında sorun var. Kaldıki eksantrik milinde töleransı aşan aşırı aşınma varsa bir ihtimal sesin nedeni fincanın (iticinin) bizzat kendisi değil eksantrik milide olabilir. Her bir parçanın +/- töleransı vardır.
Benim araçta 2006 bildiğim kadarıyla bu sibop ayarları atmosfer basıncına göre otomatik yapılıyor diye biliyorum. Normal tip motorlarda örneğin 1.3 favorit ve Felicialarda bu ayarlar her bakımda kontrol edilir ve ayarları sentille yapılır. Bizim motorlarda sibop fincanları (iticiler) ses yapmaya başlamışsa artık konu ettiğimiz parçalardan biri veya bir kaçının töleransı bitmiş demektir. Parçalar fabrikaca verilen töleransların dışına çıktımı, bunların otomatik olarak ayarlanması mümkün olmamaya başlar ve fincanlar tölerans sınırları dışında çalışmaya başlar ve sesli çalışma başlar. Bununda etkileri klm. yaptıkça benzin harcamasından tutunda ahenk içinde çalışması gereken parçaların komşu parçaları da yemesine neden olur. Örneğin sibop saplarının açılı aşınması, bu nedenle sibop kayıtlarının homojen aşınmamasına bu ise sibop kafalarının kapaktaki yatağına tam oturmamasına egzost ve/veya emme siboplarında kaçağa (% 5 ten fazla aşınmışsa) bu ise silindir kompresyonunun düşmesine,bir süre sonra sibopların yanmasına yanan siboplar aynı anda üst kapaktaki sübop yatağının karıncalanmasına ve ileri safhada yanmasına, kısacası bu iş zincirleme devam eder gider. Bazen öyle olurki üst kapak töleransınıda aşacak şekilde sibop yatakları harap olur, bozulur(Sonuçta kapak döküm alimünyum).Yani taşlamada kaldıramaz komple değişir. Kısacası üst kapak açılmadan bir şey söylemek mümkün değil.