............ Hadi yüksek hacime insanlar binmesin, üretmediğimiz yakıtı millet olarak daha az kullanalım gene de yüksek hacim alıyorsa o ihtiyaç fazlası olduğundan yüksek vergi ödesin ozaman diyebilirsin de bu ne şimdi?.....................
Araç internete bağlanabiliyor diye TRT payı da var mı acaba? ......................
. Devlet nereden para bulacağını şaşırmış. Millet hiç alışveriş yapmazsa noolacak? Millet ne güzel 2 yılda 3yılda hadi bilemedin 5 yılda bir araç değiştiriyordu, sektörde bir hareket oluyordu. Şimdi adam jettasını satıp jetta mı alsın? Eskiye dönüş başlar. Ben ilk aracımı lüks olsun diye 13yıllık Volvo s80 almıştım. Gene lüks araç istiyorsam gidip 15yıllık Mercedes falan bakacağım herhalde. İşte bu mantık da 2.eli yükseltir. Sabah sabah dellendim[emoji51][emoji51][emoji16]
Amaç her ne kadar emisyonu düşük arabayı cazip tutmak olsa da asıl amaç tabii ki devlete gelir elde etmek, uygulama mantıklı, 1,6 fabia ile 1,6 BMW, merso gibi arabaların ötvsi de mtv si de aynı olmamalı...
teknoloji geliştikçe motor hacimleri küçülüyor ve güçleri artıyor,
eskiden adamlar 1,6 lt yi bile küçümserlerken şimdi 0,9- 1,0 lt gibi hacimlere 100BG üzerinde güç yüklüyorlar ve bu motorları A, B gibi segmentlere değil; C ve üzerindeki lüks segmente koyuyorlar.
TRT payı da, bandrolü de var zaten verginin içinde...arabada radyo olduğu için.
Devlette bu kadar memur alınmış, işleri maaşlarının karşılığını vermek olduğuna göre bu şekilde gelirleri arttırmak durumundalar, bir hanede 3 tane araba olacaksa, bu gibi yükten kaçmaları da olamaz, eşeğe binen, yellenmesine katlanır.
Devletin başka gelir kaynağı olmadığına ve vatandaş da bu kadar lüks tüketimi sevdiğine göre uygulama doğrudur.