(önceki mesajını yeni gördüm)
Valla Serkancığım, sürekli testlere bakıp bir şeyler düşünüp şekillendirmek güzel, güzelde öyle olmuyor vallahi. Yav kaç kişiden okudum, sayısı belli değil, eş-dost-akraba... Testi iyiyse bilemem yani, öyledir o zaman ne demeli Dunlop için. Tamam yani.
Yok abi, Dunlop'u savunduğumdan değil hani. Hele genel anlamda marka olarak hiçbir şekilde savunmam; zira bilgim yok. Ama o belirttiğim modelin karşılaştırmada elde ettiği değerler çok başarılı. Tabii direkt o modelden bahsediyor olsak bile bahsettiğim eskime, aşınma vb. nedeniyle performansta gerileme gerçekleşiyor olabilir. Ama en azından istisna olabileceğini kabul etmekte fayda var.:ok: (gene de yeni lastik alırken düşünmemekte de fayda var sanırım:++: aldığım araçta üstünde varsa kullanırım işte:sopa:)
EcoContact 3 olayına gelince hala her Allah'ın günü binmekteyim. 54 bin km yi devirdim aracımla, bu lastiklerle ve hala Gazi Mahallesinde o dana bacağı doldurmaz çukurlara düşerim arada, sopaya kafana vurmuşlar efekti gelir konsoldan :hanz: Lastik bana mısın demiyor. 60.000 kadar inşaallah gidesim var dayanırsa. Hiç çıkarıp atasım yok böle memnun olduğum bi lastiği.
İşin özüne girersek EcoContact 3'ten sonra başka bir markaya atlamak bir yana, başka bir markanın ortalama lastiğini bile asla almam. Michelin Energy veya GY DuraGrip gibi aman aman yok o paraları veremem öle herkesin ayağındaki ayakkabıya. Pirelli Cinturato P6 alasım vardı bi aralar, belki onu düşünürüm Eco 3 haricinde, ama 65 yanak 86 H :hanz: 82 si ucuz onu alman :lol:
5 sene/60.000 km gidiyor desek EcoContact 3 için, (160-175 TL civarı fiyatları görüyorum, daha ucuza elbette vardır ama piyasası bu şekil, 160 baz alayım) yıllığı 128 TL, km başına ise yakıt tüketimine bir 1,6 kuruş ekliyor, işte bu olay 10 numara. Kilometre başına lastik kendini 1.6 kuruş yiyor (0.016 TL)
İşte en önemli noktalardan birisi... Ses falan hikaye; lastik, asıl işi olan tutunmayı hakkıyla yapmalı. Bir de senin övdüğün gibi dayanıklı olmalı işte. (yani ani hasarlara karşı... yoksa belirgin performans kaybı yaşatmıyorsa zamanla aşınmasını bile pek umursamam)
Bu arada neden Pirelli P6 ? P7'yi inceledin mi hiç ? Eğer incelemediysen diye söyleyeyim: Islak zemin kralı. Kuru zeminde ortalama bir lastik. Ama ıslak zeminde hakikaten kral. Elimdeki karşılaştırmada ıslak zeminle ilgili bütün testlerde hep ilk 3'te yer alıyor. Adamlar özel olarak ıslak zemin için geliştirmiş sanırım.
Yalnız karşılaştırmada açık ara en gürültülü lastik.:boks::hanz: Bir de yuvarlanma direnci yüksek imiş; 3.9 litre yerine 4 falan yaktırabilir belki.
Unutmadan biraz yanak tombullaştırma ile (iyi açıdan bak, hızın artar, konfor artar :hanz:) bu senin ayağına olur. (4 mevsim değil yanlış yazmışlar)
http://www.lastix.com/pinfo.asp?pid=1620
:++:
Malesef Hakan; bizim orjinal lastik ölçüsü 195 60 15 değil, 195 55 15. 195 60 15 kullananlar var; ama onda bile sürtmeden bahsediliyor. Verdiğin 195 65 15'i takarsam çamurluğa sığmayabilir bile.:++:
Bir de açıkçası orjinal ölçüyü değiştirmek istemiyorum. 195 55 15 gerçekten dengeli bir ölçü. Tam sınırda, yeterli bir konfor sunuyor; ama yol tutuş anlamında da gayet başarılı. En azından ben bu şekilde şartlandığım için nasıl değiştirirsem değiştireyim bir yerden kaybetmişim gibi gelecek.
Taban küçültüp efendice bir ayarlama yapmak mümkün. (185 60 15 gibi) Ama bunu, mantıken uygun bulduğum kış lastiğinde bile uygulamayı düşünmüyorum. 195'lik taban genişliği azaldığında gene suçluluk hissedebilirim. He; bir de görünümü bayağı darbe yiyecek.
Continental ECO contact3 kesin tavsiyem..Ses mes sorun etmezseniz süper ötesi lastik.Çok fazla test etme şansım olduğu için bu kadar emin konuşuyorum..Mümkün olsa kendi aracımada alıcam bundan tereddütsüz.Ama maalesef 195 55 15 ölçüsü yok
Premium contact1 serisi Comboda kullanıyorum.Çok sıkı tutuyor yolu.Beğenm tam.Ama gel görki benim Conti premium contact 2'lerde ne bileyim memnun değilim gibi.Tırsıyorum kullanmaya bahar geldi takasım yok Belki benim orjinallerin kauçuğunda var sıkıntı.Bilemiyorum.Başka arabada denesem belki kesin sonuç çıkaracağım.Ama lastikçimle konuşup deneme amaçlı yeni üretim lastik takıp test edeceğim.Ona göre yeniden alabilirim..Yoksa açıkçası pek isteğim yok..
Tabi bu PC2 hakkındaki düşüncemi baz almayın, test yapın siz yinede..EC2 için ise %100 öneririm..
Yok abi; ses falan sorun değil. Az önce de belirttim; bir lastik önce asıl işini yapmalı. O iş yere tutunmaktır. Tabii fiyatı alınabilir seviyede olmalı, fiziksel dayanıklılığı yüksek olmalı (çukur, kaldırım hasarına karşı). Konfor en düşük öneme sahip.:ok:
Bizim aracın lastik ölçüleri de 195 55 15 bu arada. Roomster, Fabia II ve Cordoba olarak aynı ölçüleri kullanıyoruz.
Teknik anlamda güzel ölçü; ama lastik çeşitliliği çok az; fiyatlar çok yüksek.
Brigstone Turanza Er300 modeli 200 liranın üstünde.:boks: Conti PreCont2 onun hemen altında.
Açıkçası elimiz biraz daha rahatlamadan bu tip "premium" lastiklere uzanamayacağız sanırım. Zaten bu seneyi de Firestone ile idare edeceğiz; ama sonraki sene için aklımda Yokohama C-drive ile Nokian var. (model konusunda emin değilim) Bunlar görece düşük fiyatlı ama fiyatına göre daha başarılı lastikler olarak görünüyor.
Premium Contact 2 konusunda ise umarım sadece bir istisna ile karşı karşıyayızdır. Yaptığım araştırmalarda güvenimi kazanan bir lastikti. Ama lastik alacağımız dönemde gene de ilgileneceğim.:ok:
Pre Cont'un başarılı olmasına da sevindim; biraz daha eski olduğu için (yanılmıyorsam) fiyatı daha düşük olacaktır sanırım.:++: Düşünülebilir.
=======================================
Bu arada,
Benim de hiç yazlıkları takasım yok yahu.:++: Bizim kışlıklar vallahi mükemmel tutunuyor kuru zeminde.
=======================================
O kadar yazı yazdık; başlığa bir de katkımız olsun:
YAZLIK olarak fabrika çıkışı Firestone Firehawk 700 Fuelsaver kullanıyoruz. Gayet şikayetçiyim; özellikle frenleme ve sert kalkışlarda tutunma kayıpları var. Ama gene de biraz daha tecrübelenmiş halimle bu yaz döneminde tekrar bazı denemeler yapacağım. Kesin görüşümü önümüzdeki haftalarda sunarım.
KIŞLIK olarak Marshal (yani Kumho) KW19 var. Kuru zeminde mükemmel bir tutuşu var; sırrını çözemedim.:++: (Fren, kalkış, yanal...) Karda buzda da sağlam çekişi ve duruşu var. Yalnız yanal tutunması pek başarılı değil. Ayrıca ıslak zeminde de çok başarılı olduğu söylenemez. Frenlemede pek bir sıkıntı hissetmesem de karda olduğu gibi bir yanal tutunma eksikliği var. Zaten tasarımı bile pek bir yanal tutunma iddiası sunmuyor.:hanz:
Ama bu duruma rağmen kuru zemindeki mükemmel yanal tutunmasının sırrını çözemedim hakikaten. Gerçekten yazın Firestone'dan alamadım kışın Marshal'dan aldığım kuru zemin performansını.:++:
1-2 haftaya değişecek kışlıklar yazlıklar ile... Kederliyim...