Eray Bey burada pompacı haklı yalnız. Oktan sayısı sadece benzinin kalitesini belirlemek için kullanılır. Oktan sayısı arttıkça benzinin kalitesi ve yanabilirliği artar. Avrupa ülkeleri düşük hacimli motor kullandığı için 95 ve üzeri kullanmayı tercih ederler. Ancak ABD'de çok büyük hacimli motorlu araçlar kullanıldığından benzin çoğu istasyonda maksimum 91 oktandır.
Dizel yakıtın kalitesini belirleyen faktör ise setan sayısıdır. Setan sayısı yüksek olan yakıtın tutuşma kalitesi tutuşmaya yatkınlığı yüksek demektir. Traktör ya da ağır iş makinelerinin motorları yüksek hacimli olduğu için düşük setanlı dizel yakıtı tölere edebilirler. Ancak kardeşinizin Volvo'su sürekli maruz kaldığında acı sonuçlar ile karşılaşabilir.
3 yıldır sürekli en ucuz mazotu koyuyoruz araca tık demedi daha ne vuruntu ne bişe. fazla profesyonel bilgim yok ancak normal şartlarda mantıken düşündüğümüzde. eğer o yakıt traktör yakıtı ise (yeni üretilen tüm traktörler euro5 motora sahiptir bu arada) sadece traktörlere koydururlardı bizim araçlara izin vermezlerdi diye düşünüyorum. izin verseler dahi kağıt falan imzalatırlardı ben sonradan bir sıkıntı olduğunda gidip sizin yakıtınız aracımı bozdu diyemiyim diye. istanbulda her yakıt istasyonunda bu ucuz yakıt mevcut ama ben hiç yakıt alan traktör gördüğümü hatırlamam. demekki o yakıt da bineklere uygun olarak üretiliyor demektir gibime geliyor. sonuçta Shell'in fuelsave yakıtını veya türevlerini koyun dedim araca gidip kızartma yağını koyun demedimki
etrafımda kimseyi görmedim şu bilindik istasyondan yakıt aldıktan sonra aracım bozuldu diyenini... en fazla biraz performansı azaldı ya da arttı şeklinde duyumlar aldım hep.. ki zaten bu yorumların hepsinin de gerçek olmadığını, bir kısmının placebo olduğunu düşünürsek çok kafaya takılacak bir durum yok gibi bana göre
bu arada shell in fuelsave yakıtı ilk çıkardığındaki reklamını hatırlarsak, her depoda 1 litre tasarruf sağlanacağını iddia ediyordu. birebir doğruysa düz mantık olarak yakıtın daha yoğun olması ve bu sayede daha yavaş yanması anlamına gelir. ancak bu yoğunluk tüm binek araçların tolore edebileceği aralıklarda ayarlanıyor olmalı diye düşünüyorum, zira mevzubahis reklamda kullanılan araç zaten opel astra idi. hiçbir akaryakıt firması bu riski göze alıpta böyle bir reklam çekmezdi binek araca koyulamayacak türde bir yakıt olsaydı sanırım, yani herhalde, bilemiyorum