škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III İstanbul-Ankara Uzun Yol Değerlendirme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;597087
mercedes forumunda konuşulmuş bu konu.. oradaki arkadaşlar nitro+ ya 97 oktan demişler. 95 altı kullanmadığınız ve bilindik yerlerden aldığınız sürece problem olmayacaktır. tr de 95 oktan altı yakıt satışı yasaktır ancak ne olduğu belli olmayan istasyonlarda benzine katkı diye farklı şeyler koyabiliyorlar. etanol tarzı hızlı yanan ve yandığında yüksek ısı üreten sıvılar katkı olarak fazla kaçırıldığında motorun haddinden fazla ısınarak sekmanlara ve piston gömleklerine hasar verebiliyorlar bu da motoru bitiriyor. benzinde de mazotda da en ucuzunu koydurun aracınıza.sadece bilindik markalardan almaya dikkat edin yeterlidir.

bir defasında biraderin aracına yakıt alıyorum (volvo s60). petrol ofisindeyim ucuz dizel koy dedim adam garip garip baktı. hayırdır diye sordum. abi aracına traktör yakıtı koyduğunun farkında mısın dedi? bende cevaben sen sattığın yakıtın kaç oktan olduğunun farkında mısın? diye sordum. eğer 95 oktan altı yakıt satıyorsan söyle yarın kilit vurdurayım dükkanına dedim :D

Eray Bey burada pompacı haklı yalnız. Oktan sayısı sadece benzinin kalitesini belirlemek için kullanılır. Oktan sayısı arttıkça benzinin kalitesi ve yanabilirliği artar. Avrupa ülkeleri düşük hacimli motor kullandığı için 95 ve üzeri kullanmayı tercih ederler. Ancak ABD'de çok büyük hacimli motorlu araçlar kullanıldığından benzin çoğu istasyonda maksimum 91 oktandır.

Dizel yakıtın kalitesini belirleyen faktör ise setan sayısıdır. Setan sayısı yüksek olan yakıtın tutuşma kalitesi tutuşmaya yatkınlığı yüksek demektir. Traktör ya da ağır iş makinelerinin motorları yüksek hacimli olduğu için düşük setanlı dizel yakıtı tölere edebilirler. Ancak kardeşinizin Volvo'su sürekli maruz kaldığında acı sonuçlar ile karşılaşabilir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;597154
Eray Bey burada pompacı haklı yalnız. Oktan sayısı sadece benzinin kalitesini belirlemek için kullanılır. Oktan sayısı arttıkça benzinin kalitesi ve yanabilirliği artar. Avrupa ülkeleri düşük hacimli motor kullandığı için 95 ve üzeri kullanmayı tercih ederler. Ancak ABD'de çok büyük hacimli motorlu araçlar kullanıldığından benzin çoğu istasyonda maksimum 91 oktandır.

Dizel yakıtın kalitesini belirleyen faktör ise setan sayısıdır. Setan sayısı yüksek olan yakıtın tutuşma kalitesi tutuşmaya yatkınlığı yüksek demektir. Traktör ya da ağır iş makinelerinin motorları yüksek hacimli olduğu için düşük setanlı dizel yakıtı tölere edebilirler. Ancak kardeşinizin Volvo'su sürekli maruz kaldığında acı sonuçlar ile karşılaşabilir.


Tam tersini söylemişsiniz. Oktan ve Setan sayısı arttıkça yanma artmaz, bilakis piston tam sıkıştırmadan kısmı yanma olmaması için sıkıştırmadan sonra tümden yanma olacak şekilde yakıt kararlı hale gelmiş olur. Düşük oktanlı ve setanlı yakıt vuruntuya sebep olur.

Olması gerektiği gibi yüksek oktan ve setan piston tam sıkıştırmadan kısmen yanmayı önlediğinden kararlı yanmayı kaliteli yanma diye de okumak mümkündür.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;597174
Tam tersini söylemişsiniz. Oktan ve Setan sayısı arttıkça yanma artmaz, bilakis piston tam sıkıştırmadan kısmı yanma olmaması için sıkıştırmadan sonra tümden yanma olacak şekilde yakıt kararlı hale gelmiş olur. Düşük oktanlı ve setanlı yakıt vuruntuya sebep olur.

Olması gerektiği gibi yüksek oktan ve setan piston tam sıkıştırmadan kısmen yanmayı önlediğinden kararlı yanmayı kaliteli yanma diye de okumak mümkündür.


Bunları ben değil petrol mühendisleri odası ile Makine mühendisleri odası diyor. Ben onların yalancısıyım :)


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;597154
Eray Bey burada pompacı haklı yalnız. Oktan sayısı sadece benzinin kalitesini belirlemek için kullanılır. Oktan sayısı arttıkça benzinin kalitesi ve yanabilirliği artar. Avrupa ülkeleri düşük hacimli motor kullandığı için 95 ve üzeri kullanmayı tercih ederler. Ancak ABD'de çok büyük hacimli motorlu araçlar kullanıldığından benzin çoğu istasyonda maksimum 91 oktandır.

Dizel yakıtın kalitesini belirleyen faktör ise setan sayısıdır. Setan sayısı yüksek olan yakıtın tutuşma kalitesi tutuşmaya yatkınlığı yüksek demektir. Traktör ya da ağır iş makinelerinin motorları yüksek hacimli olduğu için düşük setanlı dizel yakıtı tölere edebilirler. Ancak kardeşinizin Volvo'su sürekli maruz kaldığında acı sonuçlar ile karşılaşabilir.

3 yıldır sürekli en ucuz mazotu koyuyoruz araca tık demedi daha ne vuruntu ne bişe. fazla profesyonel bilgim yok ancak normal şartlarda mantıken düşündüğümüzde. eğer o yakıt traktör yakıtı ise (yeni üretilen tüm traktörler euro5 motora sahiptir bu arada) sadece traktörlere koydururlardı bizim araçlara izin vermezlerdi diye düşünüyorum. izin verseler dahi kağıt falan imzalatırlardı ben sonradan bir sıkıntı olduğunda gidip sizin yakıtınız aracımı bozdu diyemiyim diye. istanbulda her yakıt istasyonunda bu ucuz yakıt mevcut ama ben hiç yakıt alan traktör gördüğümü hatırlamam. demekki o yakıt da bineklere uygun olarak üretiliyor demektir gibime geliyor. sonuçta Shell'in fuelsave yakıtını veya türevlerini koyun dedim araca gidip kızartma yağını koyun demedimki :D etrafımda kimseyi görmedim şu bilindik istasyondan yakıt aldıktan sonra aracım bozuldu diyenini... en fazla biraz performansı azaldı ya da arttı şeklinde duyumlar aldım hep.. ki zaten bu yorumların hepsinin de gerçek olmadığını, bir kısmının placebo olduğunu düşünürsek çok kafaya takılacak bir durum yok gibi bana göre :)

bu arada shell in fuelsave yakıtı ilk çıkardığındaki reklamını hatırlarsak, her depoda 1 litre tasarruf sağlanacağını iddia ediyordu. birebir doğruysa düz mantık olarak yakıtın daha yoğun olması ve bu sayede daha yavaş yanması anlamına gelir. ancak bu yoğunluk tüm binek araçların tolore edebileceği aralıklarda ayarlanıyor olmalı diye düşünüyorum, zira mevzubahis reklamda kullanılan araç zaten opel astra idi. hiçbir akaryakıt firması bu riski göze alıpta böyle bir reklam çekmezdi binek araca koyulamayacak türde bir yakıt olsaydı sanırım, yani herhalde, bilemiyorum :D
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2016, 01:10:38 Gönderen: Eray Güler »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;597189
Bunları ben değil petrol mühendisleri odası ile Makine mühendisleri odası diyor. Ben onların yalancısıyım :)


Yanlış anlama olabilir.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;597202
3 yıldır sürekli en ucuz mazotu koyuyoruz araca tık demedi daha ne vuruntu ne bişe. fazla profesyonel bilgim yok ancak normal şartlarda mantıken düşündüğümüzde. eğer o yakıt traktör yakıtı ise (yeni üretilen tüm traktörler euro5 motora sahiptir bu arada) sadece traktörlere koydururlardı bizim araçlara izin vermezlerdi diye düşünüyorum. izin verseler dahi kağıt falan imzalatırlardı ben sonradan bir sıkıntı olduğunda gidip sizin yakıtınız aracımı bozdu diyemiyim diye. istanbulda her yakıt istasyonunda bu ucuz yakıt mevcut ama ben hiç yakıt alan traktör gördüğümü hatırlamam. demekki o yakıt da bineklere uygun olarak üretiliyor demektir gibime geliyor. sonuçta Shell'in fuelsave yakıtını veya türevlerini koyun dedim araca gidip kızartma yağını koyun demedimki :D etrafımda kimseyi görmedim şu bilindik istasyondan yakıt aldıktan sonra aracım bozuldu diyenini... en fazla biraz performansı azaldı ya da arttı şeklinde duyumlar aldım hep.. ki zaten bu yorumların hepsinin de gerçek olmadığını, bir kısmının placebo olduğunu düşünürsek çok kafaya takılacak bir durum yok gibi bana göre :)

bu arada shell in fuelsave yakıtı ilk çıkardığındaki reklamını hatırlarsak, her depoda 1 litre tasarruf sağlanacağını iddia ediyordu. birebir doğruysa düz mantık olarak yakıtın daha yoğun olması ve bu sayede daha yavaş yanması anlamına gelir. ancak bu yoğunluk tüm binek araçların tolore edebileceği aralıklarda ayarlanıyor olmalı diye düşünüyorum, zira mevzubahis reklamda kullanılan araç zaten opel astra idi. hiçbir akaryakıt firması bu riski göze alıpta böyle bir reklam çekmezdi binek araca koyulamayacak türde bir yakıt olsaydı sanırım, yani herhalde, bilemiyorum :D

Sanırım bir yanlış anlaşılma var. Kendimi iyi ifade edememiş olabilirim :)
Ben her istasyonda satılan dizel yakıtlardan bahsetmemiştim. Dediğiniz gibi gelen ad olarak sınıflandırılmasıyla bir Euro Dizel Plus bir de Euro Dizel gibi iki farklı yakıt var. Bunların ikisi de araçlar için uygundur. Benim demek istediğim taşrada satılan bir de ucuz dizel var. Setan sayısını ya da içeriğini bilmiyorum, ancak genelde pek binek araçlara vermiyorlar.

Bu arada Fabia'lar için 95 oktan tavsiye ediliyor, ancak 91 oktan da konulabilir. Kitapçıkta görmüştüm, ancak performanstan kayıp yaşayabilirsiniz gibi bir ifade vardı. Aslında ülkemizde satılsa denemek isterim 91 oktanı da. Sonuç olarak hız yapan ve performans arayan birisi değilim :)

Alıntı yapılan: rsimsek;597212
Yanlış anlama olabilir.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

Olabilir. Bilgi için teşekkür ederim. Biraz araştırıp detaylandıralım konuyu :)


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Eywallah sikinti yok elbetteki, tasrada satilan yakitlar icin dediginiz dogru tabi su anda bile anadoluya gittiginizde 2.80 tl ye mazot bulabilmeniz mumkun. Ama ne derece sagliklidir bilemiyoruz ve oralardan almiyoruz biz de ;) ama kalkip gecen yasadigim olayda petrol ofisindeki adamin traktor yakiti demesine takildim ben. Zaten istasyona gittiginiz zaman hicbirsey belirtmezseniz direkt en pahalisini koyuyorlar. Oyle tembihleniyorlar diye tahmin ediyorum