yeri gelmişken şu şaft tünelinin tama macı nedir şaft için olmadığı kesin ön çekişli araçlarda egzos için olabilir şu an sadece toyoto corollada en az görüyorum diğre tüm marka model araçlarda mevcut ama sebebini tam açıklayan yok bilen varsa yazar mı?
yabancı sitelerde biraz bakındım ve önden çekişli araçların neden şaft tüneline sahip olduğuna dair birkaç teori gördüm. bu teoriler,
1- şasinin daha rijit olabilmesi ve esnemeye karşı dayanımını arttırdığı için
2- egzos borusunun yanlardan geçmesine izin vermeyen tipte arka süspansiyonlar kullanıldığı için egzosun ortadan geçmesi zorunluluğu yaratması ve alçak araçlarda yere olan mesafeyi koruma amaçlı tünel yapılması.
3- aynı aracın farklı sürücü profili, ülke ve yol koşullarına göre arkadan itişli olarak da üretiliyor olması.
4-sürekli soğuk olan ülkelerde egzos borusunun aracın ısınmasına yardımcı olması
bu etmenlerden biri veya birkaçı olabilir.