Cevaplar için teşekkürler.
Klimayı auto da max'a getirip 25-26 derecede yakıyorum ön cama doğru. 2-3 sabahtır dışarısı 3 derece falan. Bu şekilde deniyorum, cam açmaya gerek kalmıyor şu an. Gerçi camda buzlanma yok sabahları henüz ama olursa 2 parmak cam açmayı da denerim mecbur kalırsam heralde
soğuk havada havalandırmayı hemen açmamak aynı zamanda motorunuzun çabuk ısınmasına da yardımcı olacaktır. sonuçta ısıtmayı açtığınızda devirdaim pompası derhal çalışmaya başlayarak motor soğutma sıvısını peteklerden geçirecektir. ısıtmayı açmadığınızda aracınız sırasıyla önce motor soğutma sıvısının 80 dereceye gelmesini bekleyecektir (ortalama bu değerlerdedir 78-83 derece arasında değişkenlik gösterebilir araca göre) ardından devirdaim pompasını çalıştırıp sıvının radyatörde dolaştırıp soğutmaya başlayacaktır. motor fazla ısınıp bu da yeterli gelmediğinde radyatör fanı çalışacaktır.
siz direkt olarak ısıtmayı çalıştırdığınızda ısınmakta olan sıvı henüz tam derecesine ulaşmadan radyatör ve petek içinde dolaşmaya başlayacağından motorunuzun soğuk olduğu süre de uzayacaktır. bu durum uzun vadede motorunuza ve turbonuza da zarar verecektir. zira soğuk motor soğuk yağ demektir. soğuk yağ daha az akışkan yağ demektir (geçen sene hava 0 dereceye düştüğünde motor yağını kontrol etmiştim ve zeytinyağı kıvamında olması gereken 10w-40 yağın bal kıvamına geldiğine şahit olmuştum), akmayan yağ da yeterince yağlama sağlayamadığından motor hareketli parçalarında erken aşınmaya yol açacaktır.
bu dediğimi çok basit bir şekilde test edebilirsiniz. soğuk bir sabahta aracınızı çalıştırmadan yağ çubuğunu çekin ve kıvamına bakın ardından gideceğiniz yere ulaştığınızda motoru kapadıktan hemen sonra yağın yoğunluğuna tekrar bakın aradaki farkı kendiniz görün