Bugün bulduğum bir boşlukta çok merak ettiğim 3008'in test sürüşünü yapabilmek umuduyla bayiye gittim. Kısaca aracı özetleyeyim; 3008 Gt-Line 1.6 Hdi otomatik vites, yani satılan en üst donanım. Yalnız araç ellerinde kalmamış, teslim için en erken 2017 Mart ayı diyorlar. Şu an gelen partilerde Allure + Elegance Pack var, ki bu da Gt-Line donanıma çok yaklaşıyor. Aracın fiyatı 133.000 civarı. Donanım olarak sorarsanız Allah ne verdiyse koymuşlar tabiri yeterli olur sanırım.
Sürüşe geçersek; oturma pozisyonu ve kokpit ergonomisi çok güzel. Full dijital gösterge çok ama çok başarılı ve fonksiyonel. Arka cam dar ama çok sıkıntı çekmedim. Motor-şanzıman uyumu çok başarılı, benim aracın şanzımanından daha iyi olduğunu bir kez daha tasdikledim. Yerden 22 cm yüksekliğine rağmen viraj performansı bence başarılı, araç salmıyor kendini. SUV sıfatıyla yenilenen aracın ülkemizin harika çukurlarla dolu yollarında şansı nedir acaba deyip çukurun bol olduğu güzergahı rica edip daldım ara caddelere. Süspansiyon hareketleri güzel, araç sert karakterli ama darbe sönümlemesi başarılı. Amortisörün son anına gelişi ve duruşu bazen hissettiriyor derin çukurlarda ama taaaaakkk tuuuukkk diye değil, gayet yumuşakça dannn diye (umarım anlatabilmişimdir). Yani çok sıkıntılı bir çukura düştüğünüzde gelen ses "aha arabanın bir yerini kırdım" hissiyatı değil de "çukur da derinmiş" hissiyatı yaratıyor sadece. Kısacası dinamiğe doğru bir sürüş tarzınız varsa bu araç kesinlikle sürücüsünü memnun edecektir.
İç malzeme kalitesi olarak da çok sevdim, ön bölümün hemen hemen her yeri yumuşak plastik. Öyle pufidik bir yumuşaklık değil ama kalas gibi bir sertlik yok, elinizi bastırınca yumuşaklığı hissediyorsunuz. Özellikle kapılardaki kumaş ve yumuşağımsı plastik kombinasyonunu çok sevdiğimi söyleyebilirim.
Şimdi de başlayalım olumsuz gözlemlediğim yerlere; bir kere çok ama çok net bir şekilde tam 110 km/s hızdan sonra A sütunlarından rüzgar senfonisi başlıyor. Şöför için ortam ne kadar ferahsa ön yolcu için o kadar dar. Orta konsol şöför tarafındaki kadar cömert değil ön yolcu tarafında, uzun yolculuklarda biraz yorucu olabilir. Bazı yerlerde küçük işçilik hataları gördüm, belki çoğu insan farketmez bile ama benim gözüme çarptı. Misal koltuklardaki dikişler bazı yerlerde kumaşı bükmüş. Ön kapıların A sütunu ile birleştikleri bölümlerde kapı döşemesinin üst tarafı ön göğüsle aynı hizada kalamıyor, biraz daha yukarda kalıyor. Ayrıca kapı ayarları da bozuk, misal dışardan baktığınızda omuz çizgisi kapı ve çamurlukta düz bir çizgi oluşturamıyor, 1-2 mm kaymalar var aşağı yada yukarı (ince ayarla düzelir muhakkak). Ön çamurluklardaki plastik kaplamaların aşağı taraftaki uçları havaya bakıyor, tam öpmüyor çamurluğu. Hani nasıl desem, sanki hemen banttan indirip satmaya başlayalım demişçesine acele etmekten olmuş gibi bir özensizlik var detaylarda. Belki ilerleyen üretimlerde biraz daha rayına oturur.
Bu testi esasen babamlar için yaptım. Superb'imizin yaşı ilerlediğinden ve olası Ötv zammı yüzünden yıl sonundan önce değişelim diye arayışlara düştük. Biraz ben aklına girdim babamın, 3008'e bir bakalım diye. Test sonrası aradım ve araçla ilgili bilgi verdim. Geçen diyalog şöyle;
-Ben: 3008'i test ettim, gördüğüm artıları şu şu şu, eksileri bu bu bu
*Babam: Demek öyle (Sessizlik)
-Ben: Bana öyle geliyor ki sanki bu arabayı almayacaksın
*Babam: Bana da öyle geliyor (Bir kahkaha dizisi
)
-Ben: Sanki seni 3. nesil Superb sahibi yapacakmışız gibi düşünüyorum
*Babam: Sanki bende öyle düşünüyorum
Ordan çıkınca ailemizin 1 numaralı Skoda satış temsilcisi İnanç abinin yanına gittim. Superb 3 için fiyat anlamında görüşmeler yaptık, olanı biteni gerekli mercilere ilettim, top artık onlarda. Bir kaç güne netleşir sanırım.