škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Ebatı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Antiokos

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Merhaba.Lastik ebatı ile ilgili sorum olacak. Forumda biraz baktım ama kafam iyice karıştı. 2011 Octavia 1.4 Tsi aldım. Lastiklerini değiştirmek istiyorum. Üzerindeki lastikler 195-65-15. Ancak bu araçla ilgili bir kaç tane lastik ebatı mevcut. Hangisi doğru lastik ebatı?

Cevap veren arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler.


Çevrimdışı cagatayozkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 256
    • Profili Görüntüle
alacağınız lastik kaç inç olacak

15'' 16 '' 17'' 18''


Çevrimdışı OctiCan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Ayni ebattan alacaksiniz :)

Lenovo A7020a40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Gökhan kardeşim 195-65-15 demişsin burda mühim olan rakam sondaki 15 tir ve lastik üzerinde R15 diye yazar ve  buda lastiğin takılabileceeği tek ölçü olan jant çapıdır ve birimi '' inç tir.Yani R ve sonrasındaki rakam kaç ise lastik ancak ve ancak o çapda bir janta takılabilir ancak demektir.aracının altındaki jant kaç inç ise öncelik lastiğin o inç olacak.
Gelelim diğer rakamlara başta ki 195; bu lastiğin taban yani yerle (yolla) temas eden yüzeyinin  dıştan içe genişliğinin metrik karşılığıdır; yani 195 milimetre 19.5 cm demektir.sonu R15 olan ister 15  istersen 355 lik lastik takdır yani ister bisiklet istersen kamyon lastiği genişliğinde lastiği çapı 15 inç olduktan sonra o janta takarlar burada ise mesele çekiş,fren ve yakıtla alakalıdır sen 195 iken ölçü 185 takarsan araban az yakar ama ani frenlemede 10 metrede durmaz da 25 metrede durur, hızlanmada erken hızlanmaz da daha geç hızlanır misal sıfırdan yüze 10 sn değil de 40 sn de çıkar, ilk kalkışlarda daha çok pati çeker çünkü lastiğin sürtünme katsayısı düşük, yani bu 195 rakamı düşerse bu saydıklarım yükselirse de tam tersi haller yaşarsın.
ve geldik ortadaki 55 e buda yanak yani lastiğin yan yüzü olan yer ve jant arasında ki mesafenin metrik karşılığıdır 55 Bir düzeltme yapmak gerekir. yanak ölçüsü için kullanılan sayılar yüzdeyi gösterir. 195 in %55 i anlamında. 195*%55 =107,25 mm ye denk gelir yanak kalınlığı.
siz düzeltirseniz daha iyi olur. burda da büyüme yada küçülme aracın seyir halindeki konfor, salınım, güvenlik, yerden aracın yüksekliği vede en önemlisi araç, can ve mal vede lastik güvenliği açısında önemlidir ki lastikler yeni de olsa en ufak zorlamada gümlerse en fazla yanaktan gümler (yani parçalanarak patlar).Özet olarak aracının ağırlığını taşıyan jant ölçüleri ne ise öncelikle o ölçülerde jant ve o jantla en güvenli ve konforlu sürüşü sağlayan lastik ebatları ne ise o lastikleri kullanacan.
Eklediğim düzeltme Cafkar rumuzlu kullanıcı Cafer beyin uyarısı ve açıklamasıdır kendisine teşekkür ederek değiştiriyor yanlışı düeltiyorum. Saygılarımla
Umarım anlaşılır vede açıklayıcı olmuştur.
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2016, 04:03:51 Gönderen: MaÇaHeL »


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;597077
Gökhan kardeşim 195-65-15 demişsin burda mühim olan rakam sondaki 15 tir ve lastik üzerinde R15 diye yazar ve  buda lastiğin takılabileceeği tek ölçü olan jant çapıdır ve birimi '' inç tir.Yani R ve sonrasındaki rakam kaç ise lastik ancak ve ancak o çapda bir janta takılabilir ancak demektir.aracının altındaki jant kaç inç ise öncelik lastiğin o inç olacak.
Gelelim diğer rakamlara başta ki 195; bu lastiğin taban yani yerle (yolla) temas eden yüzeyinin  dıştan içe genişliğinin metrik karşılığıdır; yani 195 milimetre 19.5 cm demektir.sonu R15 olan ister 15  istersen 355 lik lastik takdır yani ister bisiklet istersen kamyon lastiği genişliğinde lastiği çapı 15 inç olduktan sonra o janta takarlar burada ise mesele çekiş,fren ve yakıtla alakalıdır sen 195 iken ölçü 185 takarsan araban az yakar ama ani frenlemede 10 metrede durmaz da 25 metrede durur, hızlanmada erken hızlanmaz da daha geç hızlanır misal sıfırdan yüze 10 sn değil de 40 sn de çıkar, ilk kalkışlarda daha çok pati çeker çünkü lastiğin sürtünme katsayısı düşük, yani bu 195 rakamı düşerse bu saydıklarım yükselirse de tam tersi haller yaşarsın.
ve geldik ortadaki 55 e buda yanak yani lastiğin yan yüzü olan yer ve jant arasında ki mesafenin metrik karşılığıdır 55 milimetre 5.5 cm demek tir burda da büyüme yada küçülme aracın seyir halindeki konfor, salınım, güvenlik, yerden aracın yüksekliği vede en önemlisi araç, can ve mal vede lastik güvenliği açısında önemlidir ki lastikler yeni de olsa en ufak zorlamada gümlerse en fazla yanaktan gümler (yani parçalanarak patlar).Özet olarak aracının ağırlığını taşıyan jant ölçüleri ne ise öncelikle o ölçülerde jant ve o jantla en güvenli ve konforlu sürüşü sağlayan lastik ebatları ne ise o lastikleri kullanacan.
Umarım anlaşılır vede açıklayıcı olmuştur.



Yanak yüksekliğini düzelteyim . 195x50x16 demek 195 mm nin %55 i kadar yanak yüksekliği var demektir.
(195x50)/100 =97.5 mm
Başka örnek vereyim 215x45x16 lastiğin yanağı 96.75 mm dir. Yani 215 tabandaki 45 yanak 195 tabandaki 50 yanaktan daha kalın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Doğrusu buymuş Cafkar ve Drhsyn üstatlarıma teşekkür ediyorum.



Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;597077
Gökhan kardeşim 195-65-15 demişsin burda mühim olan rakam sondaki 15 tir ve lastik üzerinde R15 diye yazar ve buda lastiğin takılabileceeği tek ölçü olan jant çapıdır ve birimi '' inç tir.Yani R ve sonrasındaki rakam kaç ise lastik ancak ve ancak o çapda bir janta takılabilir ancak demektir.aracının altındaki jant kaç inç ise öncelik lastiğin o inç olacak.
Gelelim diğer rakamlara başta ki 195; bu lastiğin taban yani yerle (yolla) temas eden yüzeyinin dıştan içe genişliğinin metrik karşılığıdır; yani 195 milimetre 19.5 cm demektir.sonu R15 olan ister 15 istersen 355 lik lastik takdır yani ister bisiklet istersen kamyon lastiği genişliğinde lastiği çapı 15 inç olduktan sonra o janta takarlar burada ise mesele çekiş,fren ve yakıtla alakalıdır sen 195 iken ölçü 185 takarsan araban az yakar ama ani frenlemede 10 metrede durmaz da 25 metrede durur, hızlanmada erken hızlanmaz da daha geç hızlanır misal sıfırdan yüze 10 sn değil de 40 sn de çıkar, ilk kalkışlarda daha çok pati çeker çünkü lastiğin sürtünme katsayısı düşük, yani bu 195 rakamı düşerse bu saydıklarım yükselirse de tam tersi haller yaşarsın.
ve geldik ortadaki 55 e buda yanak yani lastiğin yan yüzü olan yer ve jant arasında ki mesafenin metrik karşılığıdır 55 Bir düzeltme yapmak gerekir. yanak ölçüsü için kullanılan sayılar yüzdeyi gösterir. 195 in %55 i anlamında. 195*%55 =107,25 mm ye denk gelir yanak kalınlığı.
siz düzeltirseniz daha iyi olur. burda da büyüme yada küçülme aracın seyir halindeki konfor, salınım, güvenlik, yerden aracın yüksekliği vede en önemlisi araç, can ve mal vede lastik güvenliği açısında önemlidir ki lastikler yeni de olsa en ufak zorlamada gümlerse en fazla yanaktan gümler (yani parçalanarak patlar).Özet olarak aracının ağırlığını taşıyan jant ölçüleri ne ise öncelikle o ölçülerde jant ve o jantla en güvenli ve konforlu sürüşü sağlayan lastik ebatları ne ise o lastikleri kullanacan.
Eklediğim düzeltme Cafkar rumuzlu kullanıcı Cafer beyin uyarısı ve açıklamasıdır kendisine teşekkür ederek değiştiriyor yanlışı düeltiyorum. Saygılarımla
Umarım anlaşılır vede açıklayıcı olmuştur.

açıklama süper bende jant ölçüsünü 17 yapacaktım vazgeçtim.205 55 16 dan 17 ye çevirmenin ekonomik zararı çok olacaktı.
 bi şeyi merak ediyorum size danışayım 205 yerine 225 yapsak nasıl olur 55  16 inç oynamadan olur mu


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
225x55x16 yapınca

İlla daha geniş lastik istiyorsanız aynı çapta 225x50x16 (tabi bu ebatta lastik üretiyorlar mı bakmak lazım) olsa daha iyi olur.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;597494
açıklama süper bende jant ölçüsünü 17 yapacaktım vazgeçtim.205 55 16 dan 17 ye çevirmenin ekonomik zararı çok olacaktı.
 bi şeyi merak ediyorum size danışayım 205 yerine 225 yapsak nasıl olur 55  16 inç oynamadan olur mu


Taban ebatlarında yapılacak değişiklikler okumuş olduğunuz mesajda da belirttiğim gibi yakıt sarfiyatını ve araçın fren perfonmasını etkiler yani taban genişliği büyüdükçe bu rakamlarda büyür küçüldükçede bu rakamlar küçülür, yani çapı 16 inç devam ettirecekseniz 205 taban genişliğinden vaz geçmeyin derim.