škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular-Kaloriferin Isıtmaması

Ziyaretçi · 26 · 114493

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular


Kaloriferin Isıtmaması


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.

Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?
Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C’ dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C’ ye ulaştığında açılır ve 87°C’ ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.

Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?
Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C’ den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.

Motor harareti sabit ve olması gereken değerde ancak kalorifer kısa bir süre sıcak üfledikten sonra soğuk üflemeye başlıyor.
Bu durumda kalorifer radyatörü tıkalı veya çok az bir devir daim yapabiliyor demektir. Kalorifer radyatörü sökülüp temizlenebiliyor. Arka kısmında incecik teneke tırnaklardan oluşan bir kapağı var. Bu kapak sökülüp kalorifer radyatörünün içi iyice temizlenip tekrar kullanılabiliyor ancak bu teneke tırnakların olduğu bölüm çok dikkatlice takılmalıdır çünkü düzgün takılmadığı zaman su kaçırabiliyor ve bu da hararete neden olabiliyor. Zaten bu kapağı teneke tırnakların deforme olması nedeniyle en çok iki kez açabilir ve kapatabilirsiniz. En sağlıklısı kalorifer radyatörünü yenisi ile değiştirmek. Çok pahalı bir parça değildir. En son sorduğumda 30 lira gibi bir fiyat söylemişlerdi. Motorun hararet yapması sonucu oluşabilecek hasarları düşününce çok pahalı değil. Bir daha tıkanmaması veya en azından uzunca bir süre tıkanmadan kullanabilmek için ise motorda eğer antifrizsiz, musluk suyu varsa, bu suyu tamamen boşaltıp 3 litre antifriz 3 litre de su karışımı kullanırsanız kalorifer radyatörünü uzunca bir süre sorunsuzca kullanabilirsiniz. Aslında en iyisi tamamen fabrikanın önermiş olduğu antifrizi doldurmaktır ancak eğer ki uzun süreler antifriz olmadan, sadece musluk suyuyla kullanmışsanız, tamamen antifriz kullandığınızda, soğutma sisteminde zayıflamış olan kısımlarda problemler baş gösterebilir. Örneğin motor soğutma radyatörünün zayıflamış kısmından su kaçağı oluşması gibi.
Bir de kalorifer radyatörünü veya genel sistemi temizlemek için ‘’kireç sökücü’’ tarzı kimyasallar kullanmak, motor soğutma radyatörü ve kalorifer radyatörü alüminyumdan üretildiği için pek fazla tavsiye edilmemektedir hatta hiç tavsiye edilmemektedir.

Termostat doğru çalışır durumda, fan müşiri doğru çalışır durumda kalorifer radyatörü de yeni değiştirildi; ancak kalorifer gene de iyi ısıtmıyor.
Bu durumda, devir daim pompası görevini tam yapmıyor olabilir. Bu zayıf bir ihtimal de olsa göz ardı edilmemelidir. Bir de radyatörden motor bloğuna, jikle tertibatına, emme manifolduna soğutulmuş suyu getiren ve motorun alt tarafında kalan metal bir boru vardır. Zamanla kireç, pas, …vb. sebeplerle tıkanabiliyor veya iç çapı daralabiliyor ve devir daimin sağlıklı yapılmasını engelliyor. Peki bu borunu tıkalı olduğu nasıl anlaşılır? En iyisi söküp kontrol etmektir. Vaktiniz yok, söktürüp kontrol ettiremiyorsunuz. Eğer ki havalar çok fazla soğumamışsa ve jikleniz artık her zamankinden daha uzun süre devrede kalıyorsa, bu boruda problem arama seçeneğini göz ardı etmemelisiniz, çünkü bu boru, jikle tertibatına soğutulmuş suyu taşır ve jikle zembereği de artan sıcaklık nedeniyle gevşeyerek jikle tertibatını kapatır. Gelen su, tıkalı veya daralmış boru nedeniyle az geliyor ise jikle aynı hava koşullarında daha uzun süre devrede kalacaktır. Unutmayın ki bu gözlemi yaparken hava şartları aynı olmalıdır. Mesela 10°C’ lik hava sıcaklığında jiklenin devrede kalma süresi daha kısayken, -1°C’ de daha uzun olacaktır. Soğutma sistemi sağlıklı olarak çalışıyorsa, hararet göstergesinin ibresi, hararet göstergesinin işaretlemesinin hemen başladığı yere yani en alttaki kutucuğun başlangıcına geldiğinde jikle kapanmaktadır.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Abi benim buğular hiç calısmıyor. kalorifer canavar gibi bi 5dk bekletiyo ama. buğular hiç calısmıyo temizlettirmeme rağmen. :S
ilkel yollarla artık havluyla falan hallediyorum :D
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;89368
Abi benim buğular hiç calısmıyor. kalorifer canavar gibi bi 5dk bekletiyo ama. buğular hiç calısmıyo temizlettirmeme rağmen. :S
ilkel yollarla artık havluyla falan hallediyorum :D
Buğular derken?:blm:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
ön cam'ın altındaki deliklerden gelen hava işte :)
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;91096
ön cam'ın altındaki deliklerden gelen hava işte :)
Oralar kolay kolay tıkanacak yerler değil. Hava akımını sadece üst kısma gidecek şekilde ayarladığından emin misin? Aynı zamanda aşağı da açıksa ön cama yeterli hava gelmiyor ve buğuyu çözemiyor.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Sadece üst kısıma gidicek şekilde ayarlıyorum yalnız gelen hava miktarı çok az.
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;91172
Sadece üst kısıma gidicek şekilde ayarlıyorum yalnız gelen hava miktarı çok az.
1- Kalorifer fanı düzgün çalışıyor mu?
2- Dörtlü flaşör butonunun oradaki ızgaralar kapalı durumda iken de az mı hava geliyor?
3- Tamamen aşağıya verdiğinde havayı, gene az mı üflüyor?
4- Motor kaputunun altındaki kalorifer ızgarası herhangi bir şeyle kapalı değil, değil mi?


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
1.cıvk cıvk cıvk diye ötüyo ilk baş :D 2dk sonra ses kesiliyo çalışıyor.
2.kapalı durumda iken daha fazla hava geliyor.
3.hava düzeliyo artıyo.
4.değil :)
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gokcen59;91312
1.cıvk cıvk cıvk diye ötüyo ilk baş :D 2dk sonra ses kesiliyo çalışıyor.
2.kapalı durumda iken daha fazla hava geliyor.
3.hava düzeliyo artıyo.
4.değil :)
Nasıl olmuş olabileceği hakkında bir fikrim olmamakla beraber oranın tıkandığını gösteriyor cevapların. Enteresan yahu!:blm:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;91337
Nasıl olmuş olabileceği hakkında bir fikrim olmamakla beraber oranın tıkandığını gösteriyor cevapların. Enteresan yahu!:blm:
Teşekkürler uğur abi :)
Enteresanlıkta üstüne tanımam onun :++:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı salurhan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
merhaba ben buraya yeni kayıt oldum. ben bir skoda favorit almayı düşünüyorum internette gezinirken sizlerin yazdıklarınızı gördüm dikkatimi cektı gercekten cok bılgısı olan arkadaslar yazı yazmıs.1) skoda favorit glx serisinin 94 modelinden sonrası ww grubumu?2)uzun yolda herzaman hararet yaparmı 3) yedek parca sıkıntısı oluyormu) satarken sıkıntı yasarmıyım4) acıkcası bana tavsiye edermısınız çünkü benım 5,/5,500 civarı param var bu fiyata alınacak cok az araba var. birde yakıt olarak cok hesaplı oldugu söylenıyor.5) arkadaslar bılgısı birikimi tecrübesi olan arkadaslar lütfen yazın tesekkürler


Ugur A.

  • Ziyaretçi
1) skoda favorit glx serisinin 94 modelinden sonrası ww grubumu?
VW Gruba geçtikten sonra üretilen ilk model Felicia' dır. Favorit önceki tasarım ve üretim teknolojisinin ürünüdür.

2)uzun yolda herzaman hararet yaparmı
Termostatı, fan müşiri, devir daimi sağlıklı çalışıyorsa, suyun dolaştığı kanallarda ve radyatörde tıkanıklık yoksa niye hararet yapsın ki? Nihayetinde "uzun yolda hep hararet yapsın" diye üretilmiş bir otomobil değildir.

3) yedek parca sıkıntısı oluyormu)
Bazı orijinal parçalarını bulmak sıkıntı ancak, kaliteli olan yan sanayi parçalar bolca mevcut.

satarken sıkıntı yasarmıyım
Tofaş ve Renault9 serisi gibi hemen satabilmeyi beklemeyin pek ama elinizde kalır diye de bir şey yok.

4) acıkcası bana tavsiye edermısınız çünkü benım 5,/5,500 civarı param var bu fiyata alınacak cok az araba var. birde yakıt olarak cok hesaplı oldugu söylenıyor.
O fiyata başka da sorunsuz bir otomobil olabileceğini zannetmiyorum ben. Motorun bakımlarını yaptırırsanız, itinalı kullanırsanız, sürüş stilinize de bağlı olarak, benzinde şehiriçi 10 lt/100 km. kadar bir sarfiyatı vardır.



mertcankar

  • Ziyaretçi
uğur abi benim kalorifer yağmur yağınca çalışmıyor. yani biyerlere su mu kaçıyo yada nemli mi kalıyo anlamadım. çalışması 10 dk yı buluyo. Yani sıcak soğuk olayını geçtim hiç hava üflemiyor. Ama yağmur su olmayınca vızır vızır çalışıyo.. sence neden?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mertcankar;153644
uğur abi benim kalorifer yağmur yağınca çalışmıyor. yani biyerlere su mu kaçıyo yada nemli mi kalıyo anlamadım. çalışması 10 dk yı buluyo. Yani sıcak soğuk olayını geçtim hiç hava üflemiyor. Ama yağmur su olmayınca vızır vızır çalışıyo.. sence neden?
O nasıl bir şey öyle ya?!:blm:
Kaloriferi söküp iyice temizlemek belki de çözüm olabilir.