škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Uzun dur kalklarda vitesi Nye alıyor musunuz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Anilyldrm

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Komşumuzun 2012 model Skoda yetisi var yeni aracı görünce hayırlı olsun dsg mi dedi evet diyince uzun dur kalklarda vitesi boşa alın biz bunun yüzünden çok ağır bi bedel ödedik dedi. Siz ne düşünüyorsunuz belki doğru olan anlamaktır bilemedim bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. Hatta dsg ile ilgili dikkat edilmesi gereken başka şeyler varsa onları da paylaşırsanız memnun olurum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben beklemelerde boşa alıyorum 30,000 km deyim çok şükür sıkıntı yok. DSG ile faydalı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz. http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=35738


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Uzun duruş larda N ye almanız da fayda vardır.
Ayrıca,  aşağıdaki linkte yer alan video daki anlatımı uygulayınız. Özellikle 3.dakika dan sonra

https://youtu.be/Mq2HPVcJ9HY
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2016, 14:46:31 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
uzun dur kalktamı,yoksa uzun beklemedemi?soru hangisi acaba.eğer soru uzun beklemeyse N pozisyonu bencede doğru.yok eğer trafikte uzun durk ,kalk ise soru.onuda manuel kullanmakta fayda var.


Çevrimdışı Corvette.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 219
    • Profili Görüntüle
Ben almıyorum çok sıkışık bir trafikse manuele alıyorum, Park ederken de P ye alıp el frenini öyle çekiyorum. Bu yanlış aslında alışkanlık olmuş bende. Hep diyorum önce n alıp el frenini çekip p ye öyle alacam diyorum ama yok unutuyorum.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Vitesi bosa almaniza luzum yoktur frene tam basin yeter. Zaten kavramayi ayiriyor arac. Zaten dikkat ederseniz durma aninda devir saati 900-1000 arasinda tam durmada hemen 650-700 devirlere cekiyor arac kendiniiste o esnada kavramayi ayirmis oluyor sanzimaniniz yani bos vitese atmakla ayni sey.. ayni sekilde tam durur pozisyonda ayaginizi hafif frenden kaldirin aninda kavrama yaparak araciniz trkrar 1000 devire yukseliyor daha siz kimildamadan. Dur kalk trafikte ondekinin tamponuna yapisip ayaginizi frenden kaldirip basarak takip etmeyin sadece.. surekli kavramayi kullanir araciniz. Hem isinir hem hizli asinir. Durdunuzmu tam durun ve ondeki aracin arayi az da olsa acmasina izin verin. Bir de dur kalk zamanlarinda arcinizi s moda alin bu sayede gereksiz yere habire vites degistirmemis olursunuz... :) Bu arada arkadasin bahsettigi arac 2012 yeti imis. 2011 ve 2012 dsg sistemleri dsg nin adinin bukadar kotuye cikmasinin baslica sebebidir. Sonradan buyuk oranda duzeltilmistir bu sistemler. Ozaman 30 binde bir kavrama bitiriyordu araclar habire cok isindi kenara cek uyarilari veriyordu. Kuru dsg lerin ilk versiyonlariydi onlar, sonradan hallettiler buyuk oranda
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2016, 19:43:04 Gönderen: Eray Güler »


Çevrimdışı ARP55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 201
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anilyldrm;597628
Komşumuzun 2012 model Skoda yetisi var yeni aracı görünce hayırlı olsun dsg mi dedi evet diyince uzun dur kalklarda vitesi boşa alın biz bunun yüzünden çok ağır bi bedel ödedik dedi. Siz ne düşünüyorsunuz belki doğru olan anlamaktır bilemedim bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. Hatta dsg ile ilgili dikkat edilmesi gereken başka şeyler varsa onları da paylaşırsanız memnun olurum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhaba ;

Dediğiniz durumu ben çok araştırdım Fabia'yı almadan önce araçta start-stop devreye girdiği için gerek kalmayacağını söylüyorlar..fakat aşırı uzun belemelerde N ye almakta fayda olacağına inanıyorum bende.:ok:


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;597671
...kavramayi ayirmis oluyor sanzimaniniz yani bos vitese atmakla ayni sey...
Boşa almakla aynı şey değil.
 D konumunda frene basıp durursanız, şanzıman 1. vites takılı ancak debriyaj basılı bekliyor; ancak vites N konumuna alırsanız debriyaj da bırakmış vaziyette bekler. Manuel şanzımanda da DSG şanzımanda da debriyaj basılı ve araç dururken şanzıman hareketsizdir. Vites boşta ve debriyaj serbest bırakılmışsa dişliler döner ve bu dönüşle birlikte şanzıman yağlanır. Uzun beklemelerde sitesine N konumuna alınması taraftarıyım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı ARP55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 201
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anilyldrm;597628
Komşumuzun 2012 model Skoda yetisi var yeni aracı görünce hayırlı olsun dsg mi dedi evet diyince uzun dur kalklarda vitesi boşa alın biz bunun yüzünden çok ağır bi bedel ödedik dedi. Siz ne düşünüyorsunuz belki doğru olan anlamaktır bilemedim bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. Hatta dsg ile ilgili dikkat edilmesi gereken başka şeyler varsa onları da paylaşırsanız memnun olurum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Bu arada bu videodaki arkadaş konuya bayağı hakim gibi gözüküyor..kendi kullandığı seat arabası ile uygulamalı bilgi vermiş, sonuçta bizlerde aynı şanzumanı kullanıyoruz..videoya bi bakın isterim..Videodaki arkadaşa da anlatımından dolayı da teşekkür ediyorum..:gut:
https://www.youtube.com/watch?v=lDISJ9gkVVg


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Uğur Akar Arkadaşımızın dediği gibi D de beklediği sürece debriyaj basılı vaziyette beklediği için baskı rulmanı baskıyı ayırmak için sürekli yük altında motor devri ile birlikte döner ve süre ne kadar uzarsa rulmanın ömrü o kadar kısalır o yüzden N ye alarak bu süreci uzatmak daha mantıklı ve ayrıca baskıyı ayırmak için rulman çatalına baskı yapan itici basınç altında bu basıncı sağlamak için şanzımanın içindeki yağ pompası çalışmakta N ye alarak bunların hepsi nötr duruma geçer.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
8-10 saniyeyi geçecek duraklamalarda boşa (N) almak kadar duruşlarda tüm otomatiklerde olduğu gibi frene iyice basmak gerekiyor!