škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracı pert Ediyorduk tavsiye istiyorum

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;597939
Herkeze teşekkür ederim  [MENTION=12903]hanikoduduko[/MENTION]  Front assist malesef yok benim araçta
Test ediyorum yine açmadı gene test edicem Abs de devriye giriyor kızaklama yapmıyor araç bu iyi birşey bunu biliyorum Dörtlü yanmadı yine başka boş bir yolda 130 km hız da denicem


Deneyeceğim diye kendinizi de kimseyi de riske atmamanızı öneririm! 130 km/sa ile ani frenin nelere sebep olacağını kimse tahmin edemez!!!

Çünkü VAG grubu arabalarda bir çok şey sonradan açılabiliyor. Servisler para kazansın diye kasti açılmamış olabilir. Ben de panik fren-dörtlü flaşörü açtım fakat denemeye cesaret edemedim. Umarım kullanma ihtiyacım da olmaz.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] tavsiyenize uyuyorum ama nasıl öğrenicez peki bunu


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;597962
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] tavsiyenize uyuyorum ama nasıl öğrenicez peki bunu

VAG-COM kablosu ile bakılabilir. Eğer açık değilse boşu boşuna göreceğim diye kendinizi riske atmış oluyorsunuz.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;597964
VAG-COM kablosu ile bakılabilir. Eğer açık değilse boşu boşuna göreceğim diye kendinizi riske atmış oluyorsunuz.


Şimdilik VAG COM kablom yok olunca ya da bluşmalara katılınca tecrübeli dostlarla kafa kafaya verip öğrenirim teşekkür ederim ilgi ve alaka için


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hanikoduduko;597928
Front assist yok mu sizin araçta?


Frons assist 60 km/h altı hızlarda aktif olur.



Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;597916
Selamın aleyküm sevgili skoda ailem bugün E-5 120 ile giderken aniden trafik durdu fireni kökledim tabi ister istemez araç kızaklama yapmadı Firen pedalı geri tepmedi dört lü güvenlik ikaz sinyalide yakmadı araç önümdeki araça selyökter yapdım adam fark etti sağ kaçtı anca durdum sağ kaçmasa adam arkasından gömmüştüm şimdi burada ki hata zincilermesini inceleyelim ve bana önerilerde bulunmanızı rica ediyorum
1.) 120 km hızla E-5 de gitmemem gerektiğini biliyorum bu en büyük hatam
2.) lastikler michelin biliyorsunuz araç üzerinde geleni 16' inçlik
3.) Araç neden dörtlü yakmamıştır ve firen neden geri tepmemişdir kızaklama da yapmadı
4.) Test edicem ve test sonucuna göre serviste test ettiricem
5.) Firenlerimiz kötü mü?


Seyrani bey anlattiginiz olayda bir yanlislik var. onunuzdeki arac kacmasa carpacak kadar frene cok sert basmissaniz lastik degil aracta vantuzda olsa arac kayar ABS devreye girer.
Aslinda bu sorun lastiklerinizden kaynaklaniyor, bende de ayni lastik var. aracinizi sakin kullandiginiz icin kalkis ve virajdaki perisanligi farketmiyorsunuz. Benimde basima defalarca gelen durumu anlatayim: sehir icinde 100 le giderken trafik duruyor, gozum onumdeki aracin tamponuna odaklaniyor, asiliyorum frene ama direkt buz uzerinde kayan arac modunda kayiyorum. Lastik yeri tutmadigi icin ABSnin takir takir titresimini ve pedaldaki vuruntuyu hissetmiyorum. Ayagini frenden cekip direksiyon manevrasi ile yan seride kendimi zor atiyorum, tabi bossa.
Onceki aracim passatti conti lastiklerle frende ABS gec devreye girer, aracin kafasi kütür kütür vururdu.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]  ilhan bey dediklerinize katılıyorum bende lastikten şüphelendim panikle insan ne olduğunu anlamıyor o yüzden kafamda kalanları yazdım . En iyi lastik hangisi olur acaba hangi lastik performans gösterir


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Flaşörlerin yanmamış olması yukarıda açıklanmış. 3.  Maddede ise Yanlış anlamadıysam frene basmanıza rağmen abs nin devreye girmememiş olmasına değinmişsiniz. Eğer aracın abs sistemi arızalı değilse bunun tek sebebi fren pedalına hızınıza  bağlı olarak  gereken kuvveti uygulayamamış olmanızdır diye düşünüyorum. Zira yapılan araştırmalarda kaza anında çoğu sürücünün gerek panikten gerekse sert fren yapmaktan kaçınma içgüdüsüyle pedala gereken gücü uygulamadığı ispatlanmıştır. Sizin yaşadığınız gibi durumlarda zemin kuru ise  korkmadan bütün gücünüzle fren pedalına basmak gerek. Ancak bu esnada ani direksiyon hamlesi de yapmamak gerek. İlle de yapılacaksa frenden ayağı hafif kaldırmak gerekir. Fren pedalına yeterli güç uygulandığında pedal sertleşir ve vuruntu yapar.  çoğu sürücü bu esnada ayağını içgüdüsel olarak gevşetir. Aksine o an ısrarla güç uygulamaya arttırarak devam etmek gerekir. Aksi halde abs den istenilen verim alınamaz ve çarpma gerçekleşir. Bu çarpmaları önlemek için üreticiler front assist vb. sistemleri geliştirmişlerdir. Mesela superbdeki bu sistem gayet iyi çalışıyor. Hatta size şöyle söyleyeyim çarpma riskinin fazla olduğu bir anda araca öyle bir fren yaptırırıyor ki "lak" diye araç bir anda duruveriyor.  bir insanın o derece sert freni yapabilmesi için bence profesyonel rallici filan olması lazım. Lastik konusunda ise ; kötü lastikte abs daha çabuk ve sık devreye girer ve kızaklama ihtimali artar. Sizde kızaklama olmamış, demekki lastik tutunuyor. Yeterli güç uygulamış olmanıza eağmen abs devreye girmemiş olsa kızaklama yapması lazım. Sizin durumun lastikle alakalı olduğunu bu yüzden düşünmüyorum. İlaveten, Selektör yapmayı düşünecek ve yapacak kadar vaktiniz olduysa durmak için de yeterli mesafeniz olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak bence o anda frene daha fazla güç uygulamalıydınız. Tekrar geçmiş olsun.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION] Mehmet bey çok teşekkür ederim tavsiyleriniz için dediğiniz gibi panikle ben sert firen yapdığımı düşünüyorum ama yapmadım galiba o yüzden araçta istenilen mesafede durmadı . Bunu burda paylaşmam tecrübeli arkadaşlarımın fikirlerinden faydalanmak ve şuana kadar söylenenleri tek tek düşünürek araça daha hakim bir şekilde kullanmaya devam edeceğim ,
Hemen bir soru daha sorayım. Volvo V40 kullanmıştım Fronn Asist vardı onda öyle sert firen yapıyordu ki resmen araç önünü yere kapaklıyor gibi hissettiriyordu tabi şu hızlarda 10-15 km hızlarda yapmıştı 120 km hızla giderken frenlere abanmak ne gibi sonuçlar doğrur ben abandığımı düşünüyorum ama yapmamış ki düşündüğüm nokta da duramadım , fronn asist gibi sert firen yapabilirmiyim bilmiyorum ya da kontrol edilebilir mi o yüksek hızda iken firene kökleyince, bu deneyime sahip arkadaş var mı mesela
Şöyle birşey başıma geldi
Araç Audi A4 hızım 200 ile 180 arasında sehir ediyorum otobanda hani bir tepeyi dönersinizde ilerisini göremezsiniz ya 100-200 metre düzlük değildir göremezsiniz tam döndüm baktım yol kitlenmiş ve ben hemen fireni kökledim kendimi sol şeritten sağ şeritte buldum tek hatırladığım aracın deli gibi dörtlü yakması ve araç içinde göstergelerin acil zil sesi gibi kontak açık kapıyı açık bırakırsınız ya o ikaz sesini duymuştum ELHAMDULİLLAH
Hiç birşey olmamıştı ama çol ciddi bir firenleme yaptım araba sanki çılgın gibi ses çıkarıyordu sonra normal yoluma devam ettim hiç birşey olmamış gibi . Bu araçtan da aynısını bekledim sadece ya işte panikle anlamıyor insan zaten herşey olmuş bitmiş oluyor
Ama sizin dediğiniz gibi firene sert basmadım galiba


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, ABS; Anti-lock Braking System: yani frende kilitlenmeyi önleyen sistemdir. Mesele; yere iyice tutunan bir lastiğiniz var mı? Havası az, yıpranmış, eskidiğinden dişi olsa da sertleşmiş, yolun durumu tutunmaya müsait olmayan vs sebeplerden lastiğin yola tutunması mümkün olmadığında ABS de pek bir işe yaramaz! Ayrıca ABS tekerleklerin kilitlenmesini engelleyip arabanın fizik kurallarına ve hareket yönüne göre bodoslama gitmesini önlemeye çalışır. Yoksa fren mesafesini kısaltmaz, uzatır bile! Sadece arabanın daha kararlı ve kontrollü yavaşlayıp durmasına yardımcı olur. Devreye girmesi için belli bir hızda ani fren baskısı uygulamak gerekir.


Çevrimdışı hanikoduduko

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;597984
Frons assist 60 km/h altı hızlarda aktif olur.


Bu bilginin kaynağı nedir?

Kitapçıkta böyle bir bilgi yok. 210 km/h hıza kadar etkin görünüyor.

Kitapçığa göre: 5 km/h ile 30km/h arasında uyarı vermeden frenler, 30 ile 210 arası önce uyarı verip tepki gelmezse veya kuvvetli basılmazsa kendi fren yapar.


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Abs li aracın mantığı tekerlekler kilitlenmesin, manevra yapabilme kabiliyeti minimum da olsa olsun diyedir. Abs li araçta manevra frene basarak manevra yapmalsınız, abs nin amacı budur zaten. Frenden ayağı hafif de olsa kaldırmadan engelden kaçmanız gerekir.
Sağlık bakanlığının ambulans sürüş teknikleri eğitimi adında programı var ben de ASTE eğitmeniyim. Eğitimde bununla ilgili bir de uygulamamız var sabit hızla giderken kendi şeridindeki engelden fren yaparak yan seride gecip tekrar kendi şeridine girmesini istiyoruz, bu esna da da direksiyon kontrolü vs yanında frene tam güç uygulayabiliyor mu ve manevra esnasında da frene basmaya devam edebiliyor mu diye bakıyoruz. Bunu ağırlığı 2500-3000 kg ı bulan ford ambulanslarla yapıyoruz. Yaklaşık 50 km/h hızla istiyoruz bunu.
Çoğu eğitimden sonra ben de kendi aracımla tüm parkuru deniyorum. Şöyle söyleyeyim rapid sb aracımla bu denemeyi 70-80 le yaptığımda parkur ambulansa göre ayarlandığı için parkur bitmeden araç çoktan durmuş oluyor. Daha hızlı girdiğimde de esp müdahale edip yine parkuru sorunsuz bitirmemi sağlıyor.
Bunları su sebeple yazdım; kullandığım araçları trafik olmayan, çevre güvenliği alınmış geniş alanlar da yüksek hızlarda sert manevra,duruş, slalom gibi normal trafikte yapamayacağımız şekilde denedim.
Onun için son önerim engel gördüğünüzde frene tüm gücünüzle basın, o sırada diğer seritleri de hızlıca kontrol edip baktınız duramayacak gibiyseniz freni bırakmadan kendinizi diğer uygun seride atın, araçlarımız bunların üstesinden çok rahat gelebilirler. Video bulabilirsem atarım bilgisayarım serviste.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı ahmet4283

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 130
    • Profili Görüntüle
Zırt pırt absniz devreye giriyorsa, fren bakımlarınız tamsa lastiklerden şüphelinin. Fabia 2 aracımda başıma geldi. Petlas marka yeni lastik aldım ve abs nin zırt pırt devreye girmesi canımı çok sıktı. Fren bakımlarını yaptırdım ama nafile. En son lastikleri nokian lastiklere değiştirdim ve abs nin sacmalamasi bitti.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmet4283;598299
Zırt pırt absniz devreye giriyorsa, fren bakımlarınız tamsa lastiklerden şüphelinin. Fabia 2 aracımda başıma geldi. Petlas marka yeni lastik aldım ve abs nin zırt pırt devreye girmesi canımı çok sıktı. Fren bakımlarını yaptırdım ama nafile. En son lastikleri nokian lastiklere değiştirdim ve abs nin sacmalamasi bitti.
lastikler çok önemli doğru karar vermişsiniz