Abs li aracın mantığı tekerlekler kilitlenmesin, manevra yapabilme kabiliyeti minimum da olsa olsun diyedir. Abs li araçta manevra frene basarak manevra yapmalsınız, abs nin amacı budur zaten. Frenden ayağı hafif de olsa kaldırmadan engelden kaçmanız gerekir.
Sağlık bakanlığının ambulans sürüş teknikleri eğitimi adında programı var ben de ASTE eğitmeniyim. Eğitimde bununla ilgili bir de uygulamamız var sabit hızla giderken kendi şeridindeki engelden fren yaparak yan seride gecip tekrar kendi şeridine girmesini istiyoruz, bu esna da da direksiyon kontrolü vs yanında frene tam güç uygulayabiliyor mu ve manevra esnasında da frene basmaya devam edebiliyor mu diye bakıyoruz. Bunu ağırlığı 2500-3000 kg ı bulan ford ambulanslarla yapıyoruz. Yaklaşık 50 km/h hızla istiyoruz bunu.
Çoğu eğitimden sonra ben de kendi aracımla tüm parkuru deniyorum. Şöyle söyleyeyim rapid sb aracımla bu denemeyi 70-80 le yaptığımda parkur ambulansa göre ayarlandığı için parkur bitmeden araç çoktan durmuş oluyor. Daha hızlı girdiğimde de esp müdahale edip yine parkuru sorunsuz bitirmemi sağlıyor.
Bunları su sebeple yazdım; kullandığım araçları trafik olmayan, çevre güvenliği alınmış geniş alanlar da yüksek hızlarda sert manevra,duruş, slalom gibi normal trafikte yapamayacağımız şekilde denedim.
Onun için son önerim engel gördüğünüzde frene tüm gücünüzle basın, o sırada diğer seritleri de hızlıca kontrol edip baktınız duramayacak gibiyseniz freni bırakmadan kendinizi diğer uygun seride atın, araçlarımız bunların üstesinden çok rahat gelebilirler. Video bulabilirsem atarım bilgisayarım serviste.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi