škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG-7 (kuru) istatistik ve arıza anketi.

Levcho · 55 · 70700

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;598934
Merhaba,
Daha önceki aracım EDC vitesti 7-8 bin masraf açtıktan sonra zor sattım.Şimdi DSG li Rapid aldım.Acayip tırsıyorum şanzımandan.Çok kullanışlı gelmedi bana. Ancak ben köprü trafiğinde kullanıyorum dur kalk günde 3-4 saat. Bu gidişle 10 bini görmez gibi geliryor bana.Her an bozulacakmış gibi duruyor.Motorun zayıflığından mı nedir(1.2 TSİ) yokuş kalkışlarında sarsıntı fazla.Yine DSG kullanımı ile ilgili belirtilenlere uymaya çalışıyorum, ancak frene tam basmadan kavramanın ayrılmaması sürekli dur kalk ve milim milim trafikte çok kullanışsız, her seferinde freni köklemek gerekiyor.Birde yoğun trafikte manel veya S modunda kullanma tavsiye edilmiş.Manuel kullanma beyinde sıkıntı çıkarabilir, zira aracın normal ayarı D modunda, manuel kullanım yüzünden EDC de sıkıntı yaşamıştım bizzat. Yoğun trafikte S modunun ne gibi bir faydası var acaba?
Köprü trafiği için DSG kullanımında tavsiyelerinizi rica ediyorum.
Trafik nedeni ile eziyete döndü araba kullanmak.Yoğunluğa göre 11-12 Lt sarfiyatta cabası.
S modda sıkışık trafikte,  D modda gibi hemen 2.vitese hemen atmadığı için 2.viteste rölantide gitmek zorunda kalmıyor.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;598946
S modda sıkışık trafikte,  D modda gibi hemen 2.vitese hemen atmadığı için 2.viteste rölantide gitmek zorunda kalmıyor.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam dün bi deneyim dedim tavsiyenizi ama çok bi fark göremedim.Belki çok az bir fark oluşmuştur ama yine 2 ye geçiyor hemen.Çok kurcalamakta sıkıntı aracın beyni karışıyor.Ya manuel yada tam otomatik arası hep sıkıntı, eziyet:(


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;599073
Hocam dün bi deneyim dedim tavsiyenizi ama çok bi fark göremedim.Belki çok az bir fark oluşmuştur ama yine 2 ye geçiyor hemen.Çok kurcalamakta sıkıntı aracın beyni karışıyor.Ya manuel yada tam otomatik arası hep sıkıntı, eziyet:(
 Benim tespitim; Yoğun trafikte mümkün olduğu kadar uzun aralıklarla ilerlemek, manuel 1. viteste az gaz/düşük devir ile ilerlemek.
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2016, 14:10:42 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı oceanix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
ilk seçeneği seçtim,
amma;
aracık 28000 kmdeydi..

kullanım kurallarının bir kısmına dikkat ederim, hepsine değil.
pek bir sorun yaşamasam da, en fazla 10000 km içinde kavrama sorunu çıkacağını hissedebiliyordum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oceanix;599373
ilk seçeneği seçtim,
amma;
aracık 28000 kmdeydi..

kullanım kurallarının bir kısmına dikkat ederim, hepsine değil.
pek bir sorun yaşamasam da, en fazla 10000 km içinde kavrama sorunu çıkacağını hissedebiliyordum.
:) Arıza çıkaracağını nasıl hissediyorsunuz? Bu yeteneğinizi bize de öğretiniz...:gaz:


Çevrimdışı civilkaya

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, bende de 1.2 tsi rapid var. Araç ilerlerken vites geçişlerinde bir sorun yok, ancak durduğum zaman P ya da R'ye aldığımda bazen şanzımandan bir tıkırtı geliyor. Kullanım kurallarına uyuyorum. Bu ne anlama geliyor acaba? Aracım 5000 km.de
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2016, 15:05:53 Gönderen: civilkaya »


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
dsg şanzımanın arıza istatistikleri ile ilgili bir belgeye henüz rastlamadım.

böyle bir döküman, kullananlar ve kullanacaklar için çok değerli olur.

bu anlamda, isabetli bir çalışma olmuş.

kullanan herkesin katılımı ile, dikkate alınası sonuçlar da ortaya çıkacaktır diye umuyorum.

an itibarı ile, kullanıcıların ezici çoğunluğunun 0-50k km arasındakiler olduğu görünüyor
(toplam 46 katılımcının 42 tanesi).

Bunların arasında, hiç sorun yaşamayanlar %74 (31/42), ciddi sorun yaşayanlar ise, %7 (3/42) oranındalar.

Kendi düşünceme göre, "DSG fazla sorunlu değildir" diyebilmek için, ciddi sorun yaşayanların oranının, %5' in altında olması, bu %5 e güvenebilmek için de, katılımcı sayısının, yüzlü rakamları aşmış olması gerekir.

İnşallah bu verilere ulaşılır.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civilkaya;599410
Arkadaşlar, bende de 1.2 tsi rapid var. Araç ilerlerken vites geçişlerinde bir sorun yok, ancak durduğum zaman P ya da R'ye aldığımda bazen şanzımandan bir tıkırtı geliyor. Kullanım kurallarına uyuyorum. Bu ne anlama geliyor acaba? Aracım 5000 km.de
İlk sayfadaki ilk yazıyı okuyun.
3 madde halinde yazılan hususlardan "kural" olarak bahsedildi.


Çevrimdışı civilkaya

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;599539
İlk sayfadaki ilk yazıyı okuyun.
3 madde halinde yazılan hususlardan "kural" olarak bahsedildi.


Sanırım küçük sorun kategorisine girebilir. Benim otomatik şanzıman konusundaki ilk deneyimim olduğundan siz daha deneyimli arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak maksatlı olarak, bu durumun bir arızanın habercisi olup olmadığını sormak istedim aslında. Teşekkürler.


Çevrimdışı oceanix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;599408
:) Arıza çıkaracağını nasıl hissediyorsunuz? Bu yeteneğinizi bize de öğretiniz...:gaz:


yetenek değil...

vites geçişlerinin eskiye oranla daha hissedilir olması;
özellikle arabaya tork bindiğinde şanzımanın vuruntu yapması;
bazen rampa çıkarken zorlandığında çok hafif ses gelmesi;

vb. vb. vb.

araba eskisi gibi değildi.. Bu bariz anlaşılıp hissediliyordu. Zamanı gelince anlarsınız...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: oceanix;600732
yetenek değil...
vites geçişlerinin eskiye oranla daha hissedilir olması;
özellikle arabaya tork bindiğinde şanzımanın vuruntu yapması;
bazen rampa çıkarken zorlandığında çok hafif ses gelmesi;
vb. vb. vb.
araba eskisi gibi değildi.. Bu bariz anlaşılıp hissediliyordu. Zamanı gelince anlarsınız...
28k kilometrede bir araçta bu denli belirtiler yaşanması çok erken aslında. Haklısınız, bu belirtiler yakında gelecek olumsuslukları işaret ediyor.
Peki hangi kullanım kurallarına uyamıyorusunuz? Aracınız ne kadar çok sıkışık trafiğe giriyor?


Çevrimdışı karamell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Vites topuzu değiştikten sonra, aracı Sadece p konusumunda Park edin uyarısı aldım, ve 45 bin bakım ile birlikte 1800 tl ödedim

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Kendi aracımla 135.000 km'de vedalaştığımda bir problem yaşamamıştım.
Geçtiğimiz hafta içinde 2 tane yakın arkadaşım DSG arızası nedeniyle yolda kaldı.
İyi niyet garantisine sokmadıkları için mecburen özel serviste yaptırdılar. Araçlar 2010 Golf ve 2013 Octavia idi. Yani DSG arızaları kesinlikle şehir efsanesi değil.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Ankette '' Aracım 0-50.000 km, HİÇ SORUN YAŞAMIYORUM, kullanım kurallarına dikkat ediyorum. '' işaretlemiş olabilirim . 10 bin km olmadı henüz , kavramadan sesler 1-2 viteste teklemeler başladı.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Ankette ilk sorular 0-10000 10000-20000 20000-30000 30000-40000 40000-50000 arası sorun çıkardı şıklarıda olabilir