škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG-7 (kuru) istatistik ve arıza anketi.

Levcho · 55 · 70781

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serolk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

2013 model Seat Ibiza 1.2 TSI DSG aracımı sıfır almıştım. 125bin km deyim. İlk 2 sene vites kullanımına hiç dikkat etmedim. Sonrasında dikkat etmeye başladım. Şimdiye kadar gözle görülür kulakla duyulur bir soruna rastlamadım. Sadece geçenlerde 4. vitese geçerken 1-2 kere sarsma yaptı bayır yukarı çıkarken. Yerlerde ıslaktı. Özellikle Cumartesi günü Skoda aracımı servise götürdüğümde sorduğum şuydu:
- Bir sorun olmadan DSG bakımı, kavrama veya yağ değişimi gibi bir periyodik işlem yapılıyor mu?
Yetkilinin cevabı:
-Periyodik olarak herhangi bir işlem yapılmıyor. Hata tespit cihazında dsg kodlu bir sinyal alırsak bakıyoruz sadece dedi. 2.0 üstü (sanırsam ıslak kavrama) araçlarda bu işlem yapılıyor dedi. Bizimkiler DQ200 sanırım kurularda periyodik bir işlem kontrol yok. Ancak bozulunca gideceğiz.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=18019]serolk[/MENTION]

Aslına bakarsanız, yapılıyor..

üretici tarafından, "ömürlük" tabiri yapılmış bazı parçalar için, ömür boyunca servis ve bakım gerekmeyecekmiş gibi bir algı oluşuyor bizde (bu algı, servislerin de işine geliyor).

oysa, burada "ömürlük" ten kastedilen, 10 yıl veya 150,000 km gibi değerlerle ortaya çıkan kullanım süreleridir. En azından, günümüzün üretim standartları, bu yöndedir diyebiliriz.

üreticiler, bize daha sık ürün satabilmek için, tüketim konusundaki fabrika ayarlarımızla oynuyorlar :)

Şanzımana gelirsek..

Aracınızdakinin, kuru tip (DQ200) olması lazım.

Kavrama, aktarma ve mekatronik olarak, üç ayrı kompartımanı vardır.

Kavrama bölümü yağsızdır. Balatalar bitince, komple değişir. Genellikle, istanbul trafik koşullarında, 50k üzerinde değişim ihtiyacı ortaya çıkabildiği düşünüldüğünde, sizinki iyi dayanmıştır, diyebiliriz. Vites geçişlerindeki titreme problemi, kronik hale gelinceye kadar, kullanmaya devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.

Aktarma ve mekatronik bölümlerinin, kendi müstakil yağları vardır. Aktarma kısmı mineral, mekatronik ise sentetik yağ kullanır.

Üreticisi, her iki kısımın yağları için de, "ömürlük" diyor

Aktarma bölümünde de, mekatronik bölümünde de, eksilme, yada bir arıza olmadıkça, değiştirme önerilmiyor.

Oysa, ısı, basınç ve sürtünme altında çalışan tüm hidrolik sıvıların, ilelebet ilk günkü performanslarının yakınlarında kalarak çalışamayacaklarını biliyoruz.

Aktarma bölümündeki yağı, 60 bin km üzerindeki periyotlarda değiştirmenin, veya, mekatronik yağını beş yılda bir yenilemenin, zararından çok faydası olur (bana göre..)

125k, dikkate değer bir mesafe.. kazasız, belasız daha nice yollarınız olsun.


Çevrimdışı serolk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;647581
[MENTION=18019]serolk[/MENTION]



Aslına bakarsanız, yapılıyor..



üretici tarafından, "ömürlük" tabiri yapılmış bazı parçalar için, ömür boyunca servis ve bakım gerekmeyecekmiş gibi bir algı oluşuyor bizde (bu algı, servislerin de işine geliyor).



oysa, burada "ömürlük" ten kastedilen, 10 yıl veya 150,000 km gibi değerlerle ortaya çıkan kullanım süreleridir. En azından, günümüzün üretim standartları, bu yöndedir diyebiliriz.



üreticiler, bize daha sık ürün satabilmek için, tüketim konusundaki fabrika ayarlarımızla oynuyorlar :)



Şanzımana gelirsek..



Aracınızdakinin, kuru tip (DQ200) olması lazım.



Kavrama, aktarma ve mekatronik olarak, üç ayrı kompartımanı vardır.



Kavrama bölümü yağsızdır. Balatalar bitince, komple değişir. Genellikle, istanbul trafik koşullarında, 50k üzerinde değişim ihtiyacı ortaya çıkabildiği düşünüldüğünde, sizinki iyi dayanmıştır, diyebiliriz. Vites geçişlerindeki titreme problemi, kronik hale gelinceye kadar, kullanmaya devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.



Aktarma ve mekatronik bölümlerinin, kendi müstakil yağları vardır. Aktarma kısmı mineral, mekatronik ise sentetik yağ kullanır.



Üreticisi, her iki kısımın yağları için de, "ömürlük" diyor



Aktarma bölümünde de, mekatronik bölümünde de, eksilme, yada bir arıza olmadıkça, değiştirme önerilmiyor.



Oysa, ısı, basınç ve sürtünme altında çalışan tüm hidrolik sıvıların, ilelebet ilk günkü performanslarının yakınlarında kalarak çalışamayacaklarını biliyoruz.



Aktarma bölümündeki yağı, 60 bin km üzerindeki periyotlarda değiştirmenin, veya, mekatronik yağını beş yılda bir yenilemenin, zararından çok faydası olur (bana göre..)



125k, dikkate değer bir mesafe.. kazasız, belasız daha nice yollarınız olsun.
Cok detayli bilmedigimden sizin tavsiyeniz mantikli geldi. Ben de adamlara bastan beri bunu anlatmaya calisiyorum. Hic bir sorun yokken servise gidip dsg yaglarimi yenilemek istiyorum dedigimde bir islem yapabiliyorlar midir acaba? Yag degisseler bile calisan dsg me zarar verebilme ihtimalleri yok mudur? Aklimda deli sorular.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=18019]serolk[/MENTION]

Hata tesbit cihazı, dsg kodlu bir sinyal ürettiğinde, geçmiş olsun noktasını geçmiş oluyoruz tüketiciler olarak.. bu nokta, tam olarak, servislerin bizi beklediği nokta oluyor :)
Çünkü, böyle bir sonuç ortaya çıktığında, kavrama arızası, yada mekatronik arızası teşhisini yapıştırıp, komple değişim yapma imkanına kavuşuyorlar.

Aracın kilometresini ve yaşını göstererek, güvendiğiniz bir yetkili servisten yağ değişim talebinde bulunabilirsiniz. Kilit nokta, servis bünyesinde bu işi daha önce yapmış, deneyimli bir ustanın bulunmasıdır.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;647585
@serolk

Hata tesbit cihazı, dsg kodlu bir sinyal ürettiğinde, geçmiş olsun noktasını geçmiş oluyoruz tüketiciler olarak.. bu nokta, tam olarak, servislerin bizi beklediği nokta oluyor :)
Çünkü, böyle bir sonuç ortaya çıktığında, kavrama arızası, yada mekatronik arızası teşhisini yapıştırıp, komple değişim yapma imkanına kavuşuyorlar.

Aracın kilometresini ve yaşını göstererek, güvendiğiniz bir yetkili servisten yağ değişim talebinde bulunabilirsiniz. Kilit nokta, servis bünyesinde bu işi daha önce yapmış, deneyimli bir ustanın bulunmasıdır.
Bu değerli bilgi için teşekkür ederim.
Yabancı bir forumdan edindiğimi bilgiye göre, vites geçişlerindeki sarsıntılar, yağ değişiminden sonra gideriliyormuş.
Bu konuda her hangi şahsi tecrübeniz oldu mu? Yağ değişimi, İstanbul'da referans verebileceğiniz bir yer var mı?


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Yaş ve km olarak, aracım henüz değişim gerektirecek bir noktada olmadığından, bu konuda henüz bir servis deneyimim olmadı.

Yabancı forumlardan izleyebildiğim kadarıyla, servis kılvuzundan faydalanarak, kendi yağını değiştiren kullancılar mevcut.

Kendi yapma isteği ve imkanı olanlar için, komplike bir işlem değil. Sadece nasıl yapılacağını bilmek gerekiyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;647591
@Levcho
Yaş ve km olarak, aracım henüz değişim gerektirecek bir noktada olmadığından, bu konuda henüz bir servis deneyimim olmadı.
Yabancı forumlardan izleyebildiğim kadarıyla, servis kılvuzundan faydalanarak, kendi yağını değiştiren kullancılar mevcut.
Kendi yapma isteği ve imkanı olanlar için, komplike bir işlem değil. Sadece nasıl yapılacağını bilmek gerekiyor.
Kerem Bey Merhaba; DSG yağ değişikliği yaptınız mı siz? Veya yaptırdınız mı?


Sevdiğimi bir abim var, sizinle yaşlarınızda ve onun da kırmızı Yeti'si var, aynı sizin modelden. Ne zaman sizin yazılarınız görsem o abimi hatırlıyorum. :gaz:


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Ne tesadüf :) Kullandığım 3 yıllık sürede, gördüğüm siyah tavanlı kırmızı Yeti sayısı, 3' ü bulmamıştır. Belki tanışmak nasip olur birgün :)

Dün, 23k km de, aracımın 3. periyodik bakımını yaptırdım. Az yol yapmamdan ötürü, şanzıman yağını değiştirmem için, minimum, birkaç sene daha kullanmam gerekecek gibi görünüyor.


Çevrimdışı serolk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Üstadlarım merhaba. Entryi girdikten sonra coook uzun zaman gecti ama yine de tecrubelerimi anlatmak istedim. Seat ibiza aracimda bahsettigim sarsinti kisa bir sure sonra beni yolda birakti. Hissiyat soyleydi. Sanki turbo devre disi kalmisti. Gazi koklesem de araba hizlanmiyordu 30 40 km hizlara dustum tem otoyolunda. Sonrasinda mecbur durmak zorunda kaldim. 20 30 dakikalik bir bekleme soguma suresinden sonra aracimi tekrar usulca surdum ve servise goturup biraktim. Sonuc olarak suphelendigim gibi atesleme sisteminde sikinti cikti. (Cok sukur dsg de degildi) atesleme bobini degismeliydi. Bujiler nispeten yeniydi ama bir kablosunda hafif kesik olusmustu takarken. O da oksitlenmeye sebep verdiginden buji buji kablolari da degisti. Aracim canavar gibi eski haline dondu. Su an valide kullaniyor. Umarim anlattigim vites uyarilarina dikkat ediyordur. 130bini gecmisti arac sanirim. Tesekkurler.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
155bin km'de 1.6 TDI 2012 model octavia'mı kayın pedere sattım. bu süre içinde 1 kere kavrama değişikliğine gidildi. Mümkün olduğunca DSG'yi kullanırken dikkatli davranırım. o 1 değişimse araç bazen 2'den 3'e geçerken hafif titreme ya da bir sürtme sesi gibi bir ses yapıyordu, servis testi sonrası iyi niyet garantisi ile yapıldı. Konuyu forumda bir yerlerde yazmıştım o yüzden detaya girmiyorum.
konu açılalı baya bir süre geçti. benim gibi tecrübelerini arkadaşlar yazarsa fikir sahibi olacak çok kişi olacaktır. Ancak şunu unutmayın sorun yaşamayanlar genellikle yazmayacaktır. keşke imkan olsa da uzun süre DSG kullanan herkes mevcut durumu iletebilse.