Bence zamanlayıcıya o kadar para vermeye gerek yok onun yerine akşamdan belli bir ısıda açarsınız sabaha ılık olur,
Aslında ek masraf olmasın diye bu da aklıma geldi ama bu alette ateşleme kızdırıcı buji midir nedir bu tarz birşey ile yapılıyor sanırım. Çalıştığı sürece akım çekecek sabaha kadar aküyü bitirir mi bilemedim. Karavanlarda falan dediğiniz gibi gece çalıştırılacak ise ayrı bir akü takıyorlarmış.
Genellikle tekerlek davlumbaz boşluğu veya yine ön tampon far ve teker arası boşluk yerleştirilmek için en uygun yerler.
Bu bölgelerde hem şasede delik olmadan hem elektrik tesisatına yakınlık hem de aracın su sistemine kolay bağlantı mümkün.
Hocam bu fotolarda gönderdiğiniz ıslak tip diye bahsettikleri webasto modeli. Orjinal olarak takılan model budur. Octaviada bu mekanizmanın yeri sağ farın hemen arkasında. Bunu taktırmak istediğimizde aracın elektronik, soğutma, havalandırma, yakıt sistemlerine müdehale ediliyor. montaj için bir çok parça yerinden çıkarılıyor. Bu seviyede bir modifikasyon yapmak istemedim. Çok uzmanlık isteyen bir montaj. Bunu seviyede bir uygulamaya servis dışında cesaret edemem.
Eğer garantiniz var ise bu sona erecek. Akü problemi yaşayacaksınız
5 yıla uzatılmış garantim var
Webasto çok yüksek amper çeken bir sistem değil, en fazla 15-20 dakikalık sürelerde aktif olarak çalışacak, araç ısındıktan sonra zaten kapatacağım. Akü problemi yaşamayı beklemiyorum ama akünün ömründen ufak bir miktar yer heralde. Garanti konusunda riski azaltmak için montajda bazı noktalara dikkat ettim. Özellikle kuru sistemi tercih ettim.
Aletin 5 bağlantı noktası var, soğuk hava girişi, sıcak hava çıkışı, yanma bölmesi için temiz hava girişi, egzos çıkışı, yakıt girişi.
Sıcak hava çıkışını herhangi bir şekilde havalandırma sistemine bağlatmıyorum, doğrudan kabinin içine üfleyecek ve soğuk havayı kabin içinden çekecek. Evlerde kullanılan fan ısıtıcılar gibi.
Montaj bagaja yapılacak, elektriği bagajdaki çakmaktan alacak.
Bagaj zeminine 2cm çapında iki delik açılacak. biri temiz hava girişi diğeri de egzoz çıkışı için. Yakıt için yakıt hortumundan bir T ile alınacak. Sonuç olarak bagaj zeminine 2 delik ve bir yakıt bağlantısı olacak.
Garantiye konu olacak beklenmedik bir arıza olursa ve kaynağı için aracı incelemek isterseler dediğiniz gibi sorun edebilirler. Ama garantiyi müdahale edilen kısım ile sınırlı tutuluyor. Aracı tümden garanti dışı bırakmıyorlar. Örnek fren disklerini değiştirirseniz ve DSG arızası çıkarsa kimse bu durumu dert etmiyor. En tehlikelisi aracın elektrik sistemine müdahale edilen konular. Her an elektronik problemi çıkabilir ve suçu buna yıkabilirler.
Öncelikle hayırlı olsun. Webasto motor suyunu da ısıtabilecek mi? Yoksa sadece iç hacmi ısıtma görevi mi olacak? Motor suyunu da ısıtırsa kışın oluşabilecek ilk çalıştırma zararlarının önüne geçip motor ömrünü uzatabileceğini okumuştum.
Dediğiniz ıslak sistem soğutma suyunu ısıtarak çalışıyor. Sıcak motor=yakıt ekonomisi + sıcak ortam + düşük aşınma demek. En güzeli bu ama yukarıda da yazdığım gibi bu sistemin montajı çok uzmanlık gerektiriyor. Garanti konusunda daha büyük sıkıntılara neden olabilir.
Benim taktırdığım webasto 2000 stc denen kuru model. içeriden aldığı havayı ısıtıp yine içeri veriyor. araçtan sadece yakıt ve elektrik alıyor. başka hiçbir sisteme müdahale edilmiyor.
Kanada'da motor suyunu da kademeli ısıtan sistemleri takıyorlar. Baya randımanlı çalışıyor. Siz sadece kabin için olan sistemi mi aldınız?
Taktırdığım model en küçüğü, 2kW ısıtma kapasitesi yazmışlar, 15m3lük araçlar için öneriliyor. yani binek araba için anında ısıtır, en düşük ayarda kullanırsınız dediler. En düşük ayarda yakıt tüketimi 0.15lt/saat, basit bir hesapla aracı her sabah ısıtmak için 20-25 kuruş harcamam gerekecek. Yakıt tüketimi çok düşük yani.
Uygulama bittiğinde video foto paylaşabildiğim her şeyi buradan güncelleyeceğim. Sonucun çok iyi olacağı iddiasında değilim. Yapıp göreceğiz