škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI Superb Donma Problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar konuyu tekrar gündeme getireyim. Benim araç da  -17 de dondu. Yer Çankaya Ankara. Sabah çalıştı ama 1 km. sonra motor arızası ve stop etti. Çekici ile  And oto ya götürdüm. Mazot filtresi kristal gibi buzluydu. Ama işin ilginç yanı komşum da aynı güzargahta kalmış ve aynı çekili ile 2 superb servisin yolunda çekicinin üstünde gittik. Depodaki mazotun boşaltılacağı filitrenin değişeceği vs. 1600 TL. Masraf. Ben devamlı yakıtı shellden aldığım için eksper istedim haftaya yakıt analız sonucu gelir bakalım. Her iki araçta sıkıntı yok şimdilik ama hakkımı arıyacağım. Yakıt normal derler ise yüce otoyla muhatap olacağım. Hayırlısı...


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, internette dizelin donma noktası ile için -9'dan -25'e kadar farklı sıcaklıklar belirtilmiş. Dizelin içindeki katkı maddelerine bağlı olarak dizelin -9 dereceden sonra akışkanlığını kaybedeceği ile ilgili bilgiler de var.
Tabi Türkiye'de bu ayrım neye karşılık geliyor bilmiyorum ama yurtdışında 1 numara ve 2 numara dizel diye bir ayırım da var. Bu ayrıma göre donma noktalarının farklılaştığı söylenmiş.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gel_point_(petroleum)
https://www.papekenworth.com/blog/diesel-1-vs-diesel-2-is-premium-worth-it#:~:text=Diesel%20%231%20is%20also%20known,blended%20for%20local%20weather%20conditions.&text=Diesel%20%232%20costs%20less%20at%20the%20pump.
https://coastaldieselinjection.com/2019/07/whats-the-difference-between-1-and-2-diesel/

Alıntı
Most diesel fuels freeze at common winter temperatures, while the temperatures greatly vary.[58] Petrodiesel typically freezes around temperatures of −8.1 °C (17.5 °F), whereas biodiesel freezes between temperatures of 2° to 15 °C (35° to 60 °F).[58] The viscosity of diesel noticeably increases as the temperature decreases, changing it into a gel at temperatures of −19 °C (−2.2 °F) to −15 °C (5 °F), that cannot flow in fuel systems. Conventional diesel fuels vaporise at temperatures between 149 °C and 371 °C.[34]
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel

Burada yakıtın içindeki katkı maddelerinin veya yabancı (olmaması gereken) maddelerin önemli etkisi var anladığım kadarıyla. Yakıt aldığımız firma ve istasyon bu noktada önemli olabilir. Aslında yakıt aldığımız istasyonun bu bilgileri bize sunabiliyor olması gerek diye düşünüyorum.

Kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2021, 23:31:39 Gönderen: onurrr »


Çevrimdışı hansebahattin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Erzurum da 3 kış geçirdim sıkıntı yaşamadım. Mazot kalitesi önemli. Öyle shell Opet filan güvenmeyin. Her ilde mazot kalitesi değişiyor. Birde aklınızda bulunsun bir kere yakıt donduğunda mazot filitresini değiştirmekte fayda var. Filitre kağıt olduğu için yapısı bozuluyor. Man filitre tavsiye ederim. Orjinal den bile kaliteli duruyor. Manın sitesinde araç modelini girdiğinizde uygun filitre numarasını veriyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar şu an mazotun analiz sonucunu bekliyorum. Sonuç çıktığı zaman bilgilendirme yaparım. Teşekkür ederim.


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar sonuç geldi. Yakıt analız normal. Shell soğuk filtre depo donma noktası -15 derece benim depo -12. Yani Shell haklı... Skoda ya bildirdim ayrıca arkadaşın yakıt analizi de normal. Genel merkez kayıt oluşturdu bakalım ne olacak...
 Arkadaşlar geçen hafta Skoda genel merkezi aradım beni yetkili kişinin arayacağını söylediler 1 haftadır ne arayan var ne soran.. Kamu denetçiliği kurumuna başvurdum. Shell ve Skoda dan şikayetçi oldum. Sonuç ne gelir bilmem göreceğiz bakalım...
« Son Düzenleme: 15 Mart 2021, 19:35:49 Gönderen: idereli45 »


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar sonuç geldi. Yakıt analız normal. Shell soğuk filtre depo donma noktası -15 derece benim depo -12. Yani Shell haklı... Skoda ya bildirdim ayrıca arkadaşın yakıt analizi de normal. Genel merkez kayıt oluşturdu bakalım ne olacak...
 Arkadaşlar geçen hafta Skoda genel merkezi aradım beni yetkili kişinin arayacağını söylediler 1 haftadır ne arayan var ne soran.. Kamu denetçiliği kurumuna başvurdum. Shell ve Skoda dan şikayetçi oldum. Sonuç ne gelir bilmem göreceğiz bakalım...
Yok arkadaş Skoda markanın arkasında durmuyor. 2 hafta oldu genel merkeze mail attım. İnsan bir arar geçmiş olsun der. Yok hakkımızı mahkemeye bırakıyorlar marka önemli değil önemli olan para kazanacak müşteri... Arabamdan memnunum çok geniş ve uzun yolu çok iyi... Arasalar yapacak birşey yok deseler bir nebze. Ama yok duymazlıktan geliyorlar... Sonuna kadar gideceğim sonuç olumlu olumsuz...


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Yok arkadaş Skoda markanın arkasında durmuyor. 2 hafta oldu genel merkeze mail attım. İnsan bir arar geçmiş olsun der. Yok hakkımızı mahkemeye bırakıyorlar marka önemli değil önemli olan para kazanacak müşteri... Arabamdan memnunum çok geniş ve uzun yolu çok iyi... Arasalar yapacak birşey yok deseler bir nebze. Ama yok duymazlıktan geliyorlar... Sonuna kadar gideceğim sonuç olumlu olumsuz...
Hayırlısı olsun kardesim, allah emeni zayı etmesin insallah. bende senin gibiyim sonuna kadar giden cinsten. Boyle yapmayınca müsteriler, bu serefsizler meydanı bos buluyor at kosturuyor. Ha TR de hukuk ve cesa sıstemıde olmadıgından  bir dava en az 3 sene suruyor ve daha fazla millet avukat yavsaklıgı ve sureçle de yıldıgından bulasmak ıstemıyor. Bunlar da ne yaparsan yapa getiriyor.
Sonuna kadar yürü yoldaş.   


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Slm arkadaşlar..  ilk başvurumu ruhsat sahibi olmadığım için aramızda husumet yok ruhsat sahibi şikayet te bulunabilir diye karar çıktı. Sonrası araç ruhsatı benim üzerime geçti eski sahibi (biraderimin üstündeydi) üzerinden şikayette bulunduk. Bu gün sonuçlandı.
Sonuç mu reddine tabiki... Aracın arıza kaydında ateşleme hatası olduğu yakıt filtresi de su olduğu uygun olmadığı vs. Bir üst mahkemeye dava yolunun açık olduğu...
Şu an Ankara Çankaya -12 -15 derecelerde aracın deposunu doluya yakın bulundurup kullanmıyorum...
Anlayacağınız Shell de Skoda da sorumluluk almıyor. Allah'a havale etmek zorundayım birader uğraşamaz onun üzerinden davayı üste taşımak gerekiyor. Kalın sağlıcakla.....


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
29 Ocak itibariyle araç yine dondu. Mazot filtresi buz olmuş. Mazotlar malesef Türkiye de her istasyonda farklı farklı. Depo temizliği yapılmıyor analizler tam yapılmıyor denetim yok. Yine şikayette bulundum ama sonucu belli..


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
29 Ocak itibariyle araç yine dondu. Mazot filtresi buz olmuş. Mazotlar malesef Türkiye de her istasyonda farklı farklı. Depo temizliği yapılmıyor analizler tam yapılmıyor denetim yok. Yine şikayette bulundum ama sonucu belli..

Mazot sulu mu, reis. Ne cektin yaa. Yine Shell mi?
Bence birkactane bayiden 500cc pet siselere mazot koy. Üzerlerine neyi nerden aldığını. Onları da difrize at. Hangisi veya hangileri donmamışsa mazotu ondan al. Yoksa her kış her ay çekeceğin var.


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Ankara'da -15'de donuyorsa Erzurum, Kars, Ağrı gibi yerlerde dizel arabaların haftalarca kullanılamaması lazım. Kolaylıklar ve bol şans diliyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
29 Ocak itibariyle araç yine dondu. Mazot filtresi buz olmuş. Mazotlar malesef Türkiye de her istasyonda farklı farklı. Depo temizliği yapılmıyor analizler tam yapılmıyor denetim yok. Yine şikayette bulundum ama sonucu belli..
Bu kadar çok sorun yaşanmasına rağmen, hala Shell'den mı alıyorsunuz? Ve hala aynı istasyondan mı?
İstasyonda veya markanın ürününde sorun olma ihtimali daha yüksek bence.
Bu arabalar üretilirken, soğuk iklim koşullarında kullanılacağı öngörülmüş olmalı. Mazotun donma derecesi -18 ve altındadır. Mazotta çok minimum farklı karışım bile olsa bu derece daha yüksek olacaktır.
Kışlık mazot katkısı deneyebilir siniz. (ben kullanmadım ancak internette tavsiye eidliyor bu durumlar için.)


Çevrimdışı idereli45

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu sefer Total... Ama yol üzeri bir yer... Müşteri hizmetleri yakıt analizi aldırdı dönüş yapacaklar. Yakıtta su olunca malesef eksi 15 lerde donma olayı oluyor.
İstasyonlardaki yakıt tanklarının zamanında temizlenmemesi ve yakıtın depoda dinlenmeden sürkilasyonun olması asıl sebep diyorum...
😅 Bu kadar aksilige rağmen arabamı seviyorum dizel candır...