Bu kablonun bagli oldugu sistem sanki fazla akim cekmis. Buna bagli olan parcanin kontrol edilmesinde fayda var. Klima kompresoru veya zenon far varsa bu olabilir.
Kablo şarj dinamosundan alternatörden gelen kablo. Avometreyle ölçtüm şarj dinamosu 14.4v veriyor araç çalışırken, stop halde 12.3v fln veriyor akü. Araç çalışırken hafifden elimi yakıyor kablonun baglı oldugu kısım ,bu sigortayı somunları söküp Wd 40 ve zımparayla temizledim altına makaron eletkrik izolesi koyup bugün tekrar takacam gevşek baglantı korozyon neden olabilir demişler bazı arkadaşlar sorun devam ederse bi ustaya gidecegim. Sorunun nedenini ögrenmeye çalışıyorum bakalım bişey çıkacakmı?
Yabancı sitede akü üstü sigorta açıklamalarını buldum
Soldan sağa
1. Alternatör (şarj dinamosu) 175A
2. İç bölüm 110A
3. Servo direksiyon 50A
4. Kızdırma bujileri(dizel araç) 40A
5. Radyatör fanı 40A
6. ABS/TCS/ESP 40A
7. ABS/TCS/ESP 25A
8. Radyatör fanı 30A
9. Atanmadı
10. Araç içi besleme kontrol ünitesi 5A
11. Klima sistemi 5A
12. Atanmadı
13. Otomatik şanzuman 5A
14,15,16 Atanmadı