škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Takviye etme

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,
Aracım 2015 octi 110 ps. Benim araçla takviye kablosu kullanarak başkasının aracı takviye etsem araca zararı olur mu acaba? Bilgisi olan var mı?


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle yapmayın sıkıntı çıkar.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
TBen 2 yıl önce takviye yaptım, sorun olmadı.
Ancak bir çok kişi, her hangi bir teknik açıklama yapmadan sorun çıkabileceği konusunda yorumlar yapıyor.
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2016, 02:02:58 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle
Karşı tarafın aracını çalıştırmak için atılan takviye sizin araçta sıkıntı çıkartmaz, ama sizin aracı çalıştırmak için takviye atarlarsa sıkıntı çıkarabilir.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2016, 20:29:48 Gönderen: Tamer06 »


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tamer06;602920
Karşı tarafın aracını çalıştırmak için atılan takviye sizin araçta sıkıntı çıkartmaz, ama sizin aracı çalıştırmak için takviye atarlarsa sıkıntı çıkarabilir.


Aracın ecosu  zarar görür diyenler var. Ama teknik bir açıklama yapan yok...


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bu işi defalarca yapmış biri olarak bir sıkıntı görmedim. Önemli olan kutuplara uygun olarak bağlantıyı yapmakta. 12.4 V altına düşen bir akü iyice şarj edilmeden stop edilirse yine basmayacaktır. Özellikle soğuk havada daha da nazlanacaktır. O yüzden takviye sonra 1-2 saat kadar şarj etmek, gereksiz kısa dürüşlerde stop edip tekrar marşa basmak birikeni de tüketecektir ve yine takviye gerekecektir. Bir de zayıf akü durumunda marşa basılacağı zaman tüm ışıklandırma (iç aydınlatma dahil) ve elektrik aksamını kapatmak gerekiyor.

Takviye işlemi şu şekilde yapılır; Motorunuz çalışır durumda olsun. Önce her iki akünün kutup başlarının (kapak vs varsa açarak) açık olmasını sağlayın. Şimdi kırmızı kablonun (artı/pozitif) ucunu çalışmayan aracın aküsünün artı ucuna maşasını/krokodil sıkarak bağlayın. Sonra çalışan aracın artı ucuna aynı şekilde bağlayın. Daha sonra siyah kabloyu (eksi/negatif) ucunu çalışmayan aracın eksi ucuna ve o aracın soförü motoru çalıştırmak üzere hazır olduktan sonra çalışan aracın aküsünün eksi ucunu kablo maşasını sıkarak bağlayın ve kontağa basmasını söyleyin. O araç çalışır çalışmaz da her bir kabloyu birbirine değdirmeden (DİKKAT YANGIN TEHLİKESİ!) teker teker sökün.

Not-1: Maşa bağlantıları sağlam ve diri, bağlantı kablosu kalın ve kaliteli olan bir takviye kablosu kullanın. İnce kablolar gerekili akımı taşıyamaz. Özellikle akünüz çok zayıf, voltajı çok düşmüşse çalıştırma şansınız düşer.

Not-2: Kırmızı kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa arabaların kaporta ve metal aksamına kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-3: Siyah kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa kırmızı kabloya kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-4: Takviye yapılan araç çalıştıktan sonra beklemeden yapılan işlemin tersi sırada kabloları kesinlikle birbirine değdirmeden tek tek sırasıyla sökün. Nasılsa çalıştı deyip gevşemeyin! YANGIN TEHLİKESİ!


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gazeteci;602922
Aracın ecosu  zarar görür diyenler var. Ama teknik bir açıklama yapan yok...
Yukarıda bahsettiğimi babama bi usta anlatmış. Bende ona dayanarak yazdım ama ne kadar doğru bilemiyorum.
Başıma gelmiş olayları da anlatayım;
2-3 ay önce komşunun aküsü bitti aracını çalıştıramadı, benim araçtan takviye attık şuan için hiçbir arıza vs. yok çok şükür. Komşunun araç 2012 fiesta onda da yok.
8 yıl önce golf 4 aracım vardı, birkaç kez takviye attık araçta herhangi sıkıntı yoktu ama satarken usta pc'den baktığı zaman çok sayıda arıza kaydı görmüş, babamda takviye attığımızı söylemiş usta tamam o zaman sıkıntı yok demiş.
Şahsen benim aküm bitse zor durumda kalmadığım sürece takviye atmam gider yeni akü alırım, işimi garantiye almak için. :)


Çevrimdışı gazeteci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tamer06;602931
Yukarıda bahsettiğimi babama bi usta anlatmış. Bende ona dayanarak yazdım ama ne kadar doğru bilemiyorum.
Başıma gelmiş olayları da anlatayım;
2-3 ay önce komşunun aküsü bitti aracını çalıştıramadı, benim araçtan takviye attık şuan için hiçbir arıza vs. yok çok şükür. Komşunun araç 2012 fiesta onda da yok.
8 yıl önce golf 4 aracım vardı, birkaç kez takviye attık araçta herhangi sıkıntı yoktu ama satarken usta pc'den baktığı zaman çok sayıda arıza kaydı görmüş, babamda takviye attığımızı söylemiş usta tamam o zaman sıkıntı yok demiş.
Şahsen benim aküm bitse zor durumda kalmadığım sürece takviye atmam gider yeni akü alırım, işimi garantiye almak için. :)


Halaoğlunun eski bir aracı var ona takviye için yakın bir arkadaşından yardım istemiş oda eco ya zarar veriyor(aracı golf) diye yapmamış takviye... Ama gidip eski model bir araç bulup takviye ettirmiş...


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Zarar verir diye düşünenler için sağlam akünün kutubun birinin sökülmesi yeterli. Tabi o zaman motorun çalışmasına gerek yok. Bu durumda sağlam bir akü ve iyi bir kablo gerekir. Bir de voltajın uyması. 12-12, 24-24.


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Zararı yok önceki aracımda ve bu aracımda zorda kalmışlara yardım ettim bi sıkıntı yok, sadece biraz dikkatli ve kuralına uygun yapmanız gerek


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Selam. Kullanma kılavuzunda "takviye kablosu ile çaliştırma" başlıklı konu mevcut. Kuralına uygun şekilde gercekleştirildiğinde takviye kablosu kullanabilirsiniz. Elektrolit seviyesi düşük araç akülerinde asla takviye kablosu kullanmayın - Patlama ve yanma tehlikesi söz konusu şeklindeki uyarıyı ve takviye kablosunu boşalan akünün eksi kutbuna baglamayın (sadece motorun şase noktasina bağlanmalıdır) uyarısını dikkate alın. Saygılarımla.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;602926
Bu işi defalarca yapmış biri olarak bir sıkıntı görmedim. Önemli olan kutuplara uygun olarak bağlantıyı yapmakta. 12.4 V altına düşen bir akü iyice şarj edilmeden stop edilirse yine basmayacaktır. Özellikle soğuk havada daha da nazlanacaktır. O yüzden takviye sonra 1-2 saat kadar şarj etmek, gereksiz kısa dürüşlerde stop edip tekrar marşa basmak birikeni de tüketecektir ve yine takviye gerekecektir. Bir de zayıf akü durumunda marşa basılacağı zaman tüm ışıklandırma (iç aydınlatma dahil) ve elektrik aksamını kapatmak gerekiyor.

Takviye işlemi şu şekilde yapılır; Motorunuz çalışır durumda olsun. Önce her iki akünün kutup başlarının (kapak vs varsa açarak) açık olmasını sağlayın. Şimdi kırmızı kablonun (artı/pozitif) ucunu çalışmayan aracın aküsünün artı ucuna maşasını/krokodil sıkarak bağlayın. Sonra çalışan aracın artı ucuna aynı şekilde bağlayın. Daha sonra siyah kabloyu (eksi/negatif) ucunu çalışmayan aracın eksi ucuna ve o aracın soförü motoru çalıştırmak üzere hazır olduktan sonra çalışan aracın aküsünün eksi ucunu kablo maşasını sıkarak bağlayın ve kontağa basmasını söyleyin. O araç çalışır çalışmaz da her bir kabloyu birbirine değdirmeden (DİKKAT YANGIN TEHLİKESİ!) teker teker sökün.

Not-1: Maşa bağlantıları sağlam ve diri, bağlantı kablosu kalın ve kaliteli olan bir takviye kablosu kullanın. İnce kablolar gerekili akımı taşıyamaz. Özellikle akünüz çok zayıf, voltajı çok düşmüşse çalıştırma şansınız düşer.

Not-2: Kırmızı kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa arabaların kaporta ve metal aksamına kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-3: Siyah kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa kırmızı kabloya kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-4: Takviye yapılan araç çalıştıktan sonra beklemeden yapılan işlemin tersi sırada kabloları kesinlikle birbirine değdirmeden tek tek sırasıyla sökün. Nasılsa çalıştı deyip gevşemeyin! YANGIN TEHLİKESİ!


Hocam anlattığınız yöntem yanlış. Akü takviyesi yapılırken eksi uçlar birbirine bağlanmamalıdır.

Akü takviyesi şu şekilde yapılmalıdır; kablo yardımıyla boş akünün pozitif (+) kutbu dolu akününün pozitif (+) kutbuna; dolu akünün negatif (-) kutbu ise aküsü biten aracın motor bloğunda bir bölüme ya da kaportasına bağlanır. Takviye kablosunu kesinlikle boş akünün negatif kutbuna bağlamayın. Kıvılcım çıkarıp yangına sebep olabilir.


Çevrimdışı abeyy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 342
    • Profili Görüntüle
Superb ı alırken servis danısmanı defalarca uyardı zor durumda kalmadıkca kımseye takvıye yapma yapmak zorunda kalırsanda eksiyi akuden almayacaksın eksiyi surdan alacan diye gösterdi eksiyi aküden alırsan tüm beyyni yakarsın dedi. Bence yapmamak en dogrusu :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;602956
Hocam anlattığınız yöntem yanlış. Akü takviyesi yapılırken eksi uçlar birbirine bağlanmamalıdır.

Akü takviyesi şu şekilde yapılmalıdır; kablo yardımıyla boş akünün pozitif (+) kutbu dolu akününün pozitif (+) kutbuna; dolu akünün negatif (-) kutbu ise aküsü biten aracın motor bloğunda bir bölüme ya da kaportasına bağlanır. Takviye kablosunu kesinlikle boş akünün negatif kutbuna bağlamayın. Kıvılcım çıkarıp yangına sebep olabilir.


Bahsettiğiniz motor bloğu ya da kaporta her daim şasedir yani eksi/negatif kutuba köprülenerek bağlıdır.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;602926
Bu işi defalarca yapmış biri olarak bir sıkıntı görmedim. Önemli olan kutuplara uygun olarak bağlantıyı yapmakta. 12.4 V altına düşen bir akü iyice şarj edilmeden stop edilirse yine basmayacaktır. Özellikle soğuk havada daha da nazlanacaktır. O yüzden takviye sonra 1-2 saat kadar şarj etmek, gereksiz kısa dürüşlerde stop edip tekrar marşa basmak birikeni de tüketecektir ve yine takviye gerekecektir. Bir de zayıf akü durumunda marşa basılacağı zaman tüm ışıklandırma (iç aydınlatma dahil) ve elektrik aksamını kapatmak gerekiyor.

Takviye işlemi şu şekilde yapılır; Motorunuz çalışır durumda olsun. Önce her iki akünün kutup başlarının (kapak vs varsa açarak) açık olmasını sağlayın. Şimdi kırmızı kablonun (artı/pozitif) ucunu çalışmayan aracın aküsünün artı ucuna maşasını/krokodil sıkarak bağlayın. Sonra çalışan aracın artı ucuna aynı şekilde bağlayın. Daha sonra siyah kabloyu (eksi/negatif) ucunu çalışmayan aracın eksi ucuna ve o aracın soförü motoru çalıştırmak üzere hazır olduktan sonra çalışan aracın aküsünün eksi ucunu kablo maşasını sıkarak bağlayın ve kontağa basmasını söyleyin. O araç çalışır çalışmaz da her bir kabloyu birbirine değdirmeden (DİKKAT YANGIN TEHLİKESİ!) teker teker sökün.

Not-1: Maşa bağlantıları sağlam ve diri, bağlantı kablosu kalın ve kaliteli olan bir takviye kablosu kullanın. İnce kablolar gerekili akımı taşıyamaz. Özellikle akünüz çok zayıf, voltajı çok düşmüşse çalıştırma şansınız düşer.

Not-2: Kırmızı kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa arabaların kaporta ve metal aksamına kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-3: Siyah kabloyu takarken diğer ucunu ya da kabloda açık/çıplak bir kısım varsa kırmızı kabloya kesinlikle değdirmeyin. YANGIN TEHLİKESİ!

Not-4: Takviye yapılan araç çalıştıktan sonra beklemeden yapılan işlemin tersi sırada kabloları kesinlikle birbirine değdirmeden tek tek sırasıyla sökün. Nasılsa çalıştı deyip gevşemeyin! YANGIN TEHLİKESİ!



Güzel bilgilendirme ağzınıza sağlık.