škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hararet sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enginakkoca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Herkese iyi akşamlar. Bir buçuk ay önce  2016 Octavia TDİ alarak araniza katıldım. Aracimin haraket halinde iken yükselen hararet göstergesi, araç herhangi bir sebeple durup rolantide çalışmaya başlayınca düşmeye başlıyor. Bu bir sorunmu yoksa olması gereken bir durummu kanaat getiremedim. Önce kullandığım araçlarda bunun aksi yönde hararet göstergesi ya ok gibi 90da dururdu yada araç durunca yukselirdi. Bu durum bana biraz garip geldi. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2016, 20:22:39 Gönderen: enginakkoca »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ne kadar bir yükselmeden bahsediyorsunuz. Hareket halinde motor zorlandığından daha hızlı yükselir. Zaten uzmanlar ısıtmak için beklemektense düşük 1-2 viteste 1-2 dakika sürmeniz daha çabuk ısınmasını sağlar diyor. Eğer 90 ı geçmiyorsa anormal bir durum yoktur. 90 da kalııyorsa bana göre anormal olan rolantide birden düşmesi. Çünkü bende ısınıp 90 a dayanan hararet rolantide uzun süre düşmüyor. Ben de her park öncesi fanı sıcağa ve en hızlıya alıp rolantide 1 dk kadar çalıştırıp bir nebze serinletmeden aracı terk etmiyorum. Sıcaklarda bu 1 dk yı biraz daha uzun tutuyorum.


Çevrimdışı enginakkoca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Evet hararetin 90a kadar yükselmesinde bir sıkıntı yok. 90nı gecmiyorda zaten.  fakat rolantide yavaş yavaş düşmesi bana bi garip geldi.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Radyatör fan müşürü takılı kalmış olabilir. Rolantide sürekli çalışıyor mu kontrol etmekte fayda var.


Çevrimdışı enginakkoca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Ugurtugen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Aynı sorun fabia ve rapid araçlarımda meydana geldi. Devirdaim pompasından kaynaklı kronik bir sorun olduğunu belirttiler ve 2aracımdada garantiden değişim yaptılar. Bilginiz olsun istedim.


Çevrimdışı enginakkoca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim. Zamanım olduğu zaman servise gidip bir göstereyim bakalim


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Araç rölantide çalışırken yanma sıcaklığı daha düşük olduğu için dışarıdaki havanın serinliği motorun suyu ısıtma sürecini bastırdığı için su soğumaya başlar aradaki sıcaklık farkı belli bir seviyeye gelene kadar. Mesela viteste yüksek devirde dahi uzun süre rampa inilirse motor suyu yine soğur çünkü motorda yanma meydana gelmez ısı üretmez sadece pistonların sürtünmesinden dolayı bir ısı meydana gelir ama oda dışarıdaki soğu bastıracak kadar değil tabi bu durum 0 yakın derecelerde olur.