škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Karlı havada DSG'li araç kullanımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Selam,

Bugün çok başlık açtım , kusura bakmayın :)
Bildiğim ve denediğim kadarıyla DSG'li araçlarda, kalkışlarda manual olarak 2. vitese alamıyoruz. Daha önceden kullandığım Kia araçta bu mümkündü.
Bu durum , özellikle karlı - buzlu yollarda size sıkıntı yarattı mı? Deneyimleriniz, tavsiyeleriniz var mı?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Şahsen ben hiç sorun yaşamadım. Zaten dsg 1. vitesi sevmez, normal zamanlarda da 2 ile kalkış yapar. Dolayısıyla, aşırı gaza abanmazsanız, asla sorun yaşamazsınız. Manuele almaya da gerek yok.
Buzlu/karlı havalarda, düşük devir-yüksek vites makbuldur. DSG'nin karakteri zaten düşük devir yüksek vitestir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
CVT şanzımanlarda 2. vites olsa da oradaki 2 üst limit yani ikiyi geçme demektir. Yani kalkış 1. vites sonrasında 2. vites demektir.

DSG de manuel 1. vitesle kalkıp gaza basıp deviri fazla yükseltmeden 2. vitese alabilirsiniz. Yine de yerde kar ve bulamaç varsa zemin kaygan olduğundan kontrolu elden bırakmamak adına deviri fazla artırmamak, frene basarken de gayet yumuşak şekilde durmak gerekir. Kuru zemindeki gibi olmadığından ani hareketler kızaklamaya sebeptir. Bu durumda kış lastiğinin pek bir fonksiyonu yoktur. Kış lastiği ancak soğuk zamanda yere temas ettiğinde etkilidir.


Çevrimdışı namre3kutuk

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 478
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;604357
CVT şanzımanlarda 2. vites olsa da oradaki 2 üst limit yani ikiyi geçme demektir. Yani kalkış 1. vites sonrasında 2. vites demektir.

DSG de manuel 1. vitesle kalkıp gaza basıp deviri fazla yükseltmeden 2. vitese alabilirsiniz. Yine de yerde kar ve bulamaç varsa zemin kaygan olduğundan kontrolu elden bırakmamak adına deviri fazla artırmamak, frene basarken de gayet yumuşak şekilde durmak gerekir. Kuru zemindeki gibi olmadığından ani hareketler kızaklamaya sebeptir. Bu durumda kış lastiğinin pek bir fonksiyonu yoktur. Kış lastiği ancak soğuk zamanda yere temas ettiğinde etkilidir.


Teşekkürler..
Yalnız Kia tork konvertörlü ve  1 - 2 olacak şekilde değil, Manual konuma getirip 2'ye alınca, 2.viteste kalkış yapıp 6'ya kadar çıkıyordu.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz gibi olabilir, CVT de dediğim L (low/1) sadece 1. vites, 2 de de 1 ve 2. vites şeklindeydi. D ile de 1,2,3,4..


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Bugün karın en yoğun saatlerinde Manisa'dan saat 7 De çıktım evden sabuncu beli ni (berbat tır) sakin, dsg de sürekli sorunsuz gittim İzmir'e.
 Serviste bakım saat 10 da bitti ve çıktım 11 gibi De tekrar Manisa'ya dönmek için Bornova ya geldim rampa çıkarken  2 defa manuel e aldım ancak tedirgin oldum pati Yapacak diye tekrar hep dsg ile geldim kalkışlar dahil tabii hiç sorun yaşamadım. Ben bunu aslında kış lastiklerine bağlıyorum  hiç ESP devreye girmedi Marshall kar da gayet iyi tutunuyor. Karda bu lastikler ile ilk kez yolculuk yaptım. Tatmin oldum.
Ama Manisa'da mal ın biri Nissan Navara ile bir köşe döndü aracı savruldu ve uzun kayarak geldi, nerdeyse beni biçecekti Allah'tan fark ettim ve vitese aldım basdım gaza sıyırdım şükür. İkimizde indik araçtan adam geldi beni tebrik ediyor. bende kızdım tabii senden kaçayım derken kaldırıma jant ı vurdum dedim Allah'tan bişey olmamıştı sanki adam beni test ediyor işte böyle.

etab5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2017, 22:34:27 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI