Marka fanatikliği yapmayalım lütfen,
Eğer diğer konulardaki eski post lara bakarsanız şu an binmiş olduğum araçtan yapılan acımasız eleştirilere rağmen gayet memnun olduğumu görürsünüz.
Ama bunun yanında bazı doğruları da kabul etmek lazım. Evet TDI birçok yönden güzel bir motor, perf'ı yeterli, yakıtı tutumlu, son nesil olarak da çoğu rakibine göre daha sessiz. Ama tüm bunlar TDI'ın artık eski nesil bir teknoloji olduğunu değiştirmez.
DSG'e gelirsek, bana göre ZF'den sonra en iyi aktarmadır. Ama maalesef hemen her versiyonu problemlidir. Konforlu geçiş ve gücü aktarma konusundaki başarısını güvenirlilik ve tutarlılık konusunda maalesef gösterememiştir. Zaten DSG nin kırılganlığı yüzünden tork ve beygir artımı VW'de 5 er 5 er olmaktadır
Ayrıca herşeyi 0-100, gücü yere aktarma vs olarak görmek bence yanlış. Gün gelir X marka kullandığı 120hp üstü motora ZF aktarma takar, o zaman bu güç hızlanma vs durumları tepetaklak olur.
Benim vurgulamak istediğim şey diğer firmalar öyle ya da böyle farklı motor ve aktarma atılımları yaparken VW nin biraz geriden geliyor oluşu. 10 yıllar boyunca DSG de problemlerin tam anlamıyla çözülememiş oluşu. Belki de emisyondan nasıl yırtarız düşüncesini bırakıp biraz daha arge ye önem vermeliler.