škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bu Arabanın Yakıtıyla Başım Dertte

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: A.L.P.E.R;604496
Beyfendi evet araraç başlangıçta 20lt de gösteriyor benim tsi 18 lt başlayıp bir kaç dakikada düşüyor ama ben fulldepo ölçümü ile ölçtüm ayrıca
 uzun süreli veyakıt aldıktan sonraki ekranda 10lt lerde gösteriyor bunların çok yanlış olmasıda beklenemez  octavianın hakkı 7-8 lt ler 10lt fazla.



Beyfendi arkadaşımız attığı resimde 17 km yolu 1 saatin üstünde tamamlamış ve aracın ortalama hızı 16.İstediğiniz dizeli veya benzinli aracı bu kış aylarında deneyin 17 km yolu 1 saatte alacak kadar dur kalk bekleme ve düşük hızda gayet olası bi tüketim göstergesi.Arkadaşımızın da içi rahat olsun bu attığınız verilerle bundan çok farklı bi dizel olmaz.Benzinlileri zaten söylemiyorum bile :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hocam ben size gecen gunku 20lt tuketimi gondereyim de aracinizi sevin o zaman :)

Sabit olmayan hiz, kisa mesafe ve isinmamis motor, surekli dur kalk,  kis sartlari durumu boyle yapiyor. Ayni yolu tsi ile de gitseniz 14 15 lt yakardiniz


Çevrimdışı beegee99

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Aynı sorun bende de vardı fakat kısa mesafe ve soguk hava etkisiyle yaktığını anladım. Sizde benim gibi yapıyorsunuz sanırım. Fakat uzun bir yol yapın 40-50 km
Kadar yakıt tasarrufunu görün.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
yoğun kış şartlarında yakıt tüketimine bakmak çok sinir bozucu oluyor, hele  bir de kısa mesafeleri dur kalklar ile tamamlıyor, araç sıcak olsun diye rölantide uzun beklemeler yapıyorsak rakamlar ciddi seviyelere çıkıyor.


Çevrimdışı kbtumt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Ankara'yı bilen bilir, Her sabah İstasyon Caddesini kullanıyorum, sabah saatlerinde sıkışıklığı mağlum, 7,5-8 civarı ortalama tüketim gösteriyor. Şaşmazdan İstanbul yoluna bağlandığım zaman 5 - 5,5 lara kadar düşüyor. Sürekli dur kalk yapılıyorsa bu rakamlar normal.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 1.4 tsı xl ile dur kalkta 8 - 8.5 litre açık yolda 4.5 - 5.5 lt arası yakıyorum 1.6 tdı ile en kötü ihtimalde aynı yakıyorum hatta dizel daha fazla yakıyor nasıl birşey bu anlayamadım ilk alım ve bakım maliyetlerinide düşününce dizelin cazibesi nerede? Zaten yeni araçlarda küçük hacimli benzinli turbolu motorlara yönelim var mesela psa grubunun 1.2 puretech  motoru gibi.
Son olarakta wv grubu araçlarda kullanılan 1.6 tdı artık çok eskidi arabaların dışını yeniliyip eski nesil motorları koymaya devam ediyorlar.
1.5 dci ve 1.6 hdi çok daha başarılı motorlar yakıt konusunda.
« Son Düzenleme: 13 Ocak 2017, 12:08:22 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;604651
Arkadaşlar 1.4 tsı xl ile dur kalkta 8 - 8.5 litre açık yolda 4.5 - 5.5 lt arası yakıyorum 1.6 tdı ile en kötü ihtimalde aynı yakıyorum hatta dizel daha fazla yakıyor nasıl birşey bu anlayamadım ilk alım ve bakım maliyetlerinide düşününce dizelin cazibesi nerede? Zaten yeni araçlarda küçük hacimli benzinli turbolu motorlara yönelim var mesela psa grubunun 1.2 puretech motoru gibi.
Son olarakta wv grubu araçlarda kullanılan 1.6 tdı artık çok eskidi arabaların dışını yeniliyip eski nesil motorları koymaya devam ediyorlar.
1.5 dci ve 1.6 hdi çok daha başarılı motorlar yakıt konusunda.



Beyfendi 1.5 dci nasıl daha başarılı ne konuda başarılı ? Kayseride çok yakın dostumuzda 2011 altea 1.4 125 tsi vardı adamın ortalaması 9 litreden aşağı düşmüyordu kışın 12-13 litrelerde geziyordu bu sizin sürüş profilinizle alakalı.Dizelin cazibesini de söyleyeyim.Aynı yolu giderseniz aynı sürüş şekliyle her türlü daha az yakar ve yakıta da daha az para verirsiniz.Ayrıca ara hızlanmalarda ve uzun yolda rampalarda çok daha iyi olduğunu düşünüyorum.1.5 dci performans konusunda hele ki dsg dizel buluşmasıyla performans olarak yan yana konulamaz bile.Amacım size karşıt birşeyler söylemek değil yalnış anlamayın fakat değil altea aynı sürüş profiliyle 1.4 150 hp act ler bile tdi den az yakamaz.Ayrıca Alteanın yol bilgisayarı bu araçlar kadar hassas değil araç çalıştığı anda harekete geçince 20 litreden aşağı doğru düşmeye başlıyor ve mesafe kısa olmazsa gayette düşüyor. 1.6 120 hp tdi dsg superb yakıtı da ortalama hızla bu uzun yolda 5.5 litreyi ben bu araçla 140-150 yle giderek yapıyorum cazibesi bu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Sohbet ediyoruz elbette burası herkesin kendi düşüncelerini belli kurallar ve saygı çerçevesinde paylaştığı bir platform. Öncelikle şunu söylemek isterim ki Egzoz emisyon değerlerini bile farklı göstermek için hile yapan bir firmanın araçlarında yakıt değerlerinin ne kadar hassas olduğundan bahsetmek çokta inandırıcı değil benim için. Dün İstanbul Beylikdüzünden yani avrupa yakasından anodolu yakasına Beykoz a karma trafikte bir sürüş yaptım değerler aşağıda sürüşüm 1 saat 5 dk sürdü. Ortalama süratim 49 km yakıt tüketimim 6.1lt /100 km dönüşte yol açıktı 5.1lt/100km yaktım hemen hemen sizin yakıt değerleriniz ve süratiniz gibi ilk alım bakım ve işletme maliyetlerini göze aldığımızda ki Türkiye de 100.000 km yi geçen dizel araba ciddi değer kaybediyor herkes 80 - 90 binde elinden çıkarma telaşına düşüyor bunları hesaba kattığımızda dizel araba bana mantıklı gelmiyor mesala PSA grubu fransız pejo - citroen in yeni ürettiği 1.2 130 hp puretech motor 308 de kullanılıyor 50 litre depo ile 3.2/100km yakıt tüketimi yapmayı başardı 1700 km evet bir uzman kullandı bu arabayı ama 3.2 değilde 5 yaksın wv golf e 100 - 120 bin verene kadar 308 alırım son kasa puretech 1.2 130 hp 50.000 - 60.000  tl çok daha mantıklı benzinli konforu ve sessizliğinde daha az yakar. Wv in 1.6 tdı motoru eski nesil bir motor 1.5 dcı ve 1.6 hdi motorlar yakıt tüketiminde çok daha başarılı arkadaşımda partner var 2.0 hdı 350.000 km de hala kullanıyorlar aracın ilk sahibi ve henüz motor yapmadılar. Kendi sürüş karekterim konusunda da şunu söylemek isterim ki aracım zaten bir MPV aile otomobili 2 çocukla kullanıyorum arkada süratli araç kullanmam mümkün değil kendim araçta tekte olsam sürat yapmıyorum istanbul trafiği psikopat dolu çarpışma testlerinin 60 km süratle yapıldığını göze alırsak 80 90 ı geçmemek lazım zaten her yer radar oldu burada ceza tuzakları ile dolu.
Birde arkadaşımda var demişsiniz kullanım tarzını bilmiyorum tabi arkadaşınızın bakımlar ne periotta yapılıyor ben her 10.000 km de Hava filtremi yağ filtremi benzin filtremi değiştiriyorum yağ olarak 5w30 tam sentetik Motul yağ kullanıyorum Bujilerimi yılda bir değiştiriyorum tüm bunlarda yakıta ciddi etken eden unsurlar. Düşük hızlarda 50 km sürat ortalamayla 6.1 litre yakıyor yüksek hızlarda 90 100 km hızda 6. vites 2.000 devirde 5.1 litre yakıyor daha ne yapsın 1.5 tonluk araç, 150 - 200 km hız bandında her araç fazla yakar zaten. Benim aracım ile aynı aracın dizeli arasında 20.000 tl fark var ve hemen hemen aynı yakıyoruz neden daha fazla para vereyim ki alırken 20.000 tl farkı kaç yılda çıkartırım yakıttan ki zaten 1.6 tdı altea ile 1.4 tsı altea bence aynı yakıyor.

Asıl mesele aslında araçların ne kadar yaktığı değil istersen 10 litre yaksın Amerika'da benzinin litresi 90 kr burada 5.25 tl  adamlar 3000 5000 motorlu arabalara biniyorlar hiçbir Amerikan vatandaşı bu hesaplamaları hayatı boyunca yapmıyor aklına bile gelmiyor yakıt neymiş benzinciye gidiyor full dolduruyor arabasına biniyor biz bin takla atıyoruz 1 kr daha az nasıl yaktırırız diye buralarda bu konuları konuşuyoruz devamlı bence büyük resmi görmek lazım asıl ne kadar yaktı kaç km gitti hızım neydi bunlar detaylar.

Bu giderken 30 - 32 km gidiş





Buda açık yolda dönerken 30/5 km kadar trafik vardı hızım 90 km 30 - 32 km dönüş

« Son Düzenleme: 14 Ocak 2017, 12:06:59 Gönderen: trio »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=10299]trio[/MENTION]


Arabalar konu olunca sohbet etmek gerçekten çok güzel oluyor.Ancak benim altea xl izlenimlerim çok değişikti hatta çok yakıyor ve hantal diye yazılım da yaptırdılar ancak 21 binde alıp 90 binde yakıtından sebep aracı sattılar.Kayseri de yoğun trafiği olan bir yer değildi.1.5 dci yakıt konusunda iyi bir dizel ancak yarım litre az yakıp 1.6 tdi de ki performanstan çok geride olduğunu düşünüyorum.Act 150 liklere kadar bence tsi 125 likler en iyi tırbo benzin motorlardı.Zaten olayın değiştiği nokta şurası hocam: 50 km lik deneme sürüşünde inanın 2.0 typer a bile 6 litre değer yakalatırsınız.Ancak olay 2000-3000 km lere gelince cidden ortalama verilen yakıt parası ve değerler çok değişiyor.Tsi,atmosferik araçlar multijet ve tdi araçlara kullandım.Atmosferik lpg avantajı ve zevki bambaşka.Tsi de basarsanız cidden fazlasıyla yakıyor özellikle önde gitmeyi seven biriyseniz :) Ancak dizel araç rampa çıkarken sollama yaparken veya şehir içi gerçekten daha az yakıyor bizim aracımız henüz 400 km de ve şehir içinde yaşıyoruz ortalama tüketim 6.5 ve bu değer daha düşecek :) birçok dizel aracı 4 litreyle ortalama 95 km hızla 400 km lik çok verisini gördüm ancak bu tsi de olmıyor ve alteanın şehir içi teknik verisinden az yakma imkanı gerçekten yok.Ama neye göre kime göre.Altea ortalama 6.5 litre teknik verisi var şehir içi de 8 civarları tdi ler ise karma 4 litre ve bu işin gerçeği hepsine +1 litre hatta +2 de olabilir eklemek çünkü o kadar sakin sürmek zor iş :) Ancak sizin verileriniz aracın tekniğinden bile düşük olabilir ancak inanmak çok zor :) Ancak her iki motoru da kullanan biri olarak söylüyorum tsi nin tdi den az yakması cidden aynı sürüş şekilleriyle imkansız :( En az +2 litre fazlası olur bende öyle oldu çevremdeki herkeste de öyle :)


Keşke dediğiniz gibi v6 lara binebilsekte sadece gidişini konuşabilsek  Ancak benim sürüşüm ve izlenimlerim bu sabah benzin 5.44 mazot 4.72 idi.Aradaki fark litrede 72 krş ve ben benzinli araçta 2 litre dizelden fazla yakıyorum.Bu da km de 15 krş fark benim için 1000 km de ise 150 lira yılda ise 20 bin km yol yapan birisine bence dizel mantıklı  o sebepten tercihim dizel  
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2017, 14:45:13 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;604791
Sohbet ediyoruz elbette burası herkesin kendi düşüncelerini belli kurallar ve saygı çerçevesinde paylaştığı bir platform. Öncelikle şunu söylemek isterim ki Egzoz emisyon değerlerini bile farklı göstermek için hile yapan bir firmanın araçlarında yakıt değerlerinin ne kadar hassas olduğundan bahsetmek çokta inandırıcı değil benim için. Dün İstanbul Beylikdüzünden yani avrupa yakasından anodolu yakasına Beykoz a karma trafikte bir sürüş yaptım değerler aşağıda sürüşüm 1 saat 5 dk sürdü. Ortalama süratim 49 km yakıt tüketimim 6.1lt /100 km dönüşte yol açıktı 5.1lt/100km yaktım hemen hemen sizin yakıt değerleriniz ve süratiniz gibi ilk alım bakım ve işletme maliyetlerini göze aldığımızda ki Türkiye de 100.000 km yi geçen dizel araba ciddi değer kaybediyor herkes 80 - 90 binde elinden çıkarma telaşına düşüyor bunları hesaba kattığımızda dizel araba bana mantıklı gelmiyor mesala PSA grubu fransız pejo - citroen in yeni ürettiği 1.2 130 hp puretech motor 308 de kullanılıyor 50 litre depo ile 3.2/100km yakıt tüketimi yapmayı başardı 1700 km evet bir uzman kullandı bu arabayı ama 3.2 değilde 5 yaksın wv golf e 100 - 120 bin verene kadar 308 alırım son kasa puretech 1.2 130 hp 50.000 - 60.000  tl çok daha mantıklı benzinli konforu ve sessizliğinde daha az yakar. Wv in 1.6 tdı motoru eski nesil bir motor 1.5 dcı ve 1.6 hdi motorlar yakıt tüketiminde çok daha başarılı arkadaşımda partner var 2.0 hdı 350.000 km de hala kullanıyorlar aracın ilk sahibi ve henüz motor yapmadılar. Kendi sürüş karekterim konusunda da şunu söylemek isterim ki aracım zaten bir MPV aile otomobili 2 çocukla kullanıyorum arkada süratli araç kullanmam mümkün değil kendim araçta tekte olsam sürat yapmıyorum istanbul trafiği psikopat dolu çarpışma testlerinin 60 km süratle yapıldığını göze alırsak 80 90 ı geçmemek lazım zaten her yer radar oldu burada ceza tuzakları ile dolu.
Birde arkadaşımda var demişsiniz kullanım tarzını bilmiyorum tabi arkadaşınızın bakımlar ne periotta yapılıyor ben her 10.000 km de Hava filtremi yağ filtremi benzin filtremi değiştiriyorum yağ olarak 5w30 tam sentetik Motul yağ kullanıyorum Bujilerimi yılda bir değiştiriyorum tüm bunlarda yakıta ciddi etken eden unsurlar. Düşük hızlarda 50 km sürat ortalamayla 6.1 litre yakıyor yüksek hızlarda 90 100 km hızda 6. vites 2.000 devirde 5.1 litre yakıyor daha ne yapsın 1.5 tonluk araç, 150 - 200 km hız bandında her araç fazla yakar zaten. Benim aracım ile aynı aracın dizeli arasında 20.000 tl fark var ve hemen hemen aynı yakıyoruz neden daha fazla para vereyim ki alırken 20.000 tl farkı kaç yılda çıkartırım yakıttan ki zaten 1.6 tdı altea ile 1.4 tsı altea bence aynı yakıyor.

Asıl mesele aslında araçların ne kadar yaktığı değil istersen 10 litre yaksın Amerika'da benzinin litresi 90 kr burada 5.25 tl  adamlar 3000 5000 motorlu arabalara biniyorlar hiçbir Amerikan vatandaşı bu hesaplamaları hayatı boyunca yapmıyor aklına bile gelmiyor yakıt neymiş benzinciye gidiyor full dolduruyor arabasına biniyor biz bin takla atıyoruz 1 kr daha az nasıl yaktırırız diye buralarda bu konuları konuşuyoruz devamlı bence büyük resmi görmek lazım asıl ne kadar yaktı kaç km gitti hızım neydi bunlar detaylar.

Bu giderken 30 - 32 km gidiş





Buda açık yolda dönerken 30/5 km kadar trafik vardı hızım 90 km 30 - 32 km dönüş




Keşke dediğiniz gibi v6 lara binebilsekte sadece gidişini konuşabilsek :) Ancak benim sürüşüm ve izlenimlerim bu sabah benzin 5.44 mazot 4.72 idi.Aradaki fark litrede 72 krş ve ben benzinli araçta 2 litre dizelden fazla yakıyorum.Bu da km de 15 krş fark benim için 1000 km de ise 150 lira yılda ise 20 bin km yol yapan birisine bence dizel mantıklı :)  o sebepten tercihim dizel :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Konuyu acan arkadas bu konuyu takibi bıraktı haberiniz olsun


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
ya çevre yolunda ya da arabayı sattı :)
Alıntı yapılan: mdindas;604811
Konuyu acan arkadas bu konuyu takibi bıraktı haberiniz olsun


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Arabayı çok sakin kullanıyorum benzin 5.44 ken basmak zaten hiç akıl işi değil en mantıklısı...

« Son Düzenleme: 14 Ocak 2017, 20:47:05 Gönderen: trio »


Çevrimdışı cebusta

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
HDI ın yakıt tüketimi TDI dan daha başarılı cidden