škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Alaris 18 jant aldım, montaj, spacer, boyama, rotuş, konfor konusunda bilgim yok

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Daha iyi bir görüntü yakalamak için 18 janta geçmeyi uzun zamandır düşünüyordum, yol tutuş veya sportif sürüş gibi bir beklentim hiç yok. Dede gibi sürmüyorum ama mevcut 16 minoris Michelin EnergySaver ve Continental ts850 ile de tehlikeli durumlara düşmüyorum zaten.

Forumda genel olarak kabul görmüş "orjinalde kalma" önerilerine uyarak  [MENTION=7581]viperking[/MENTION]'in önerdiği Alaris r18 bir jantlardan aldım. Jantların gördüğüm kadarıyla büyük darbesi, kırığı falan yok, yalnız kenarlarında sürtmeler var.  Kozmetik olarak puan versem 10 üzerinden 8 veririm. Uzaktan çok belli olmuyor fakat yakından göze batabiliyor.

1. Sorum: Bunları elden geçirmek mümkün mü ? Kim yapar, kim boyar ? boyanında aynı tonu rengi parlaklığı tutturabilirler mi ? Maliyet ne oluyor ?

Jantların en çok deforme olanı şu.



2. Sorum: beklenti görüntü yönünde olduğu için konforu yüksek lastikler arıyorum, orjinal boyutlar 225/40r18, 235/40 245/35 taksak daha konforlu olur mu ? nasıl görünür ? Şuan üzerinde olan 16lar ile arada çok fark var.


3. Sorum: Daha önce 18ler ile leylek gibi durur, yay ister alçaltmak lazım denmişti, takılacak yaylar konforu arttırır mı ?

4. Sorum: 18'e spacer gerekir mi ?
Katkısı olabilecek arkadaşlara teşekkürler. Fiyat merak eden olursa 1500 verdim.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2017, 17:28:05 Gönderen: macrostr »


octaviars

  • Ziyaretçi
Yeni Jantlarınız hayırlı olsun güle güle kullanın, gerçekten de temiz jantlar çok kafaya takmaz iseniz bu şekilde de kullanılır, ben eski jetta aracımda 16 dan 17 ye geçmiştim yay değişimi vs de yapmadım ancak 18 için gerekebilir emin değilim, konfor 1 inç de çok değişmedi ancak 2 inç ve tabanın aşırı büyümesi durumunda titiz birileri için daha da farklı hisler verebilir


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviars;605616
Yeni Jantlarınız hayırlı olsun güle güle kullanın, gerçekten de temiz jantlar çok kafaya takmaz iseniz bu şekilde de kullanılır, ben eski jetta aracımda 16 dan 17 ye geçmiştim yay değişimi vs de yapmadım ancak 18 için gerekebilir emin değilim, konfor 1 inç de çok değişmedi ancak 2 inç ve tabanın aşırı büyümesi durumunda titiz birileri için daha da farklı hisler verebilir
Teşekkürler, 2 defa iş olsun istemiyorum, mart sonu kışlıkları çıkarırken halletmiş olmam lazım. Çok takır tukur olursa çıkarmak zorunda kalabilirim.

LG-H960 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
hayırlı olsun. 16jant araçlarımızın cüssesine göre küçük kalıyor. 17 tam oluyor, 18 daha çok yakışıyor. bence yaya ihtiyaç olmaz. bildiğim kadarıyla yay konforu düşürücü bir etken.
lastik seçerken yanağı kalınlaştırırsanız konfor artar.  235/40/18 orjinal lastik çapını sağlayacaktır diye düşünüyorum.
continental sport modeli ülkemiz şartlarına göre en uygun yumuşaklık seviyesindendir, yol tutuşu oldukça iyidir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Hayirli olsun. Cok da kotu durumda degil jantlar. Ancak bir oto boyaci ya da elektrostatik boyaci gayet guzel boyayacaktir.

Elektrostatik boya daha ince ve orjinal goruntuye sahip olur ancak jantin ucundaki minik tirtiklari macunla doldurma sansi olmaz.
Oto boyaci ise normal araba boyar gibi boyar, ama gozle fark edilen bi boya kalinligi olur; ben hic sevmem. Ama koselerdeki o tirtiklari macunla doldurma sansi var. secim sizin.

Spacer ve yay konusunda araca jantlari taktiktan sonra karar vermek en sagliklisi. Cok yuksek kalirsa spor yay takilir.

Spacer isine gelince de ona da jantlar takildiktan sonra bakmak en iyisi. Spacer konusunda yardimci olabilirim.

Hayirli olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Öncelike hayırlı olsun çok güzel jantlar, ben bulamadım siz bulmuşsunuz :)

1- Boya ve jant tamiri konusunda Doğukan yeterli bilgiyi vermiş zaten. Boyacı da macunlu doldurduktan sonra sadece macunlu kısım normal boya ile boyanıp sonrasında da elektrostatik boya atılabilir belki, sormak lazım.

2- konfor için lastik yanağı kalınlaşması gerekir. sizin verdiğiniz ölçülerde genellikle taban büyümüş yanak ya aynı kalmış ya da küçülmüş. Bence orjinal ölçüden çıkmayın. Taban artıkça  lastik ağırlığı da artacak, performansı törpüleyecek. En önemlisi de ıslak ve kaygan zeminde yol tutuşunuz azalacak. Yanağı 45 vs yaparsanız da lastikleri davlunbazlara sürtme ihtimaliniz artar. Hele ki yay da takacaksanız

3- 16 dan 18 e geçmek aracınızı önceki haline göre ciddi anlamda sert yapacaktır. Eğer bu tür durumlara önem veriyorsanız bozuk yollarda bir miktar konfor kaybı hissedeceksiniz.

4- Octavia gereğinden çok yüksek bir araç. Bu nedenle siz atıyorum 20'' jant da taksanız leylek durumu olacak. Hatta büyük jantlarda yanak kalınlığı az olduğundan maalesef bu leyleklik durumu daha da belirgin oluyor. Hazır bu yola girmişken 3.5 luk bir yay alın derim. Yaya ve jantla yol tutuşunuz artarken konfor bir miktar daha düşebilir.

5- yay olarak ben kesinlikle eibach prokit öneriyorum. Hem konfor hem basıklık açısından. Bundan önceki tüm araçlarımda eibach kullandım ve Octavia aralarında en fazla yere yakınlaşan araç oldu. Bu nedenle en az konfor kaybı için eibach derim. H&R da güzel yaydır ama hem daha sert hem de daha fazla yere yaklaştırır.

6- Spacer a gelirsek: 18'' alaris ve Eibach prokit kullanan bir arkadaşım var. Uzaktan bakıldığında bu kombinasyonun spacer a çok ihtiyacı yok gibi duruyor. Ama detay incelerseniz, araba alçaldığı için jant ve lastikler biraz içeride kalıyor.


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Bir internet sitesi güzel anlatmış:

Otomobil lastikleri üzerindeki ifadeler ne anlama gelir?
Bu 3 parametre ile lastik yüksekliği şu şekilde hesaplanabilir. Ör: 205 / 55 / 16

Taban Genişliği
205 : mm cinsinden taban genişliği
Yanak Yüksekliği
55 : % cinsinden yanak yüksekliği  
Jant Çapı
16 : inch olarak jant çapı (1inch : 25,4mm)
Yanak yüksekliği hesaplama
 205 mm(taban genişliği)x0,55 (%55) x2(jantın alt ve üstündeki yanak) = 225,5mm
Jant yüksekliği hesaplama
 16 inch x 25,4mm = 406,4 mm
Toplam lastik yüksekliği  
(Jant) 406,4 mm + (Yanak) 225,5mm = 631.9mm
( http://www.sekizsilindir.com/2012/01/lastik-olcusu-secimi-ve-hesaplanmas.html?m=1)

Yani lastiğin yanak yüksekliğini anlamak için yazılan orta kısım tek başına yeterli değildir, ayrıca taban genişliğini de bilmek gerekir.

235/40/18 ile 225/40/18 in yanak yüksekliği farklıdır. İlkinin yanak yüksekliği 94 mm, ikincisinin yanak yüksekliği ise 90 mm dir.

Ben 17 jantla kullanıyorum örneğin, 225/45/17 lastik ölçüleri, yanak yüksekliğim 101,25 mm ve araba pek konforlu değildi. Çok alçaltmasın diye Vogland ın dizel Octavia için olan 3 cm'lik yayını taktım, önler iyi oldu ama arkalar fazla alçaldı ve çok sert geldi, orjinal yaylarını 1,5 cm preslettirip taktım ideal oldu.Tabi yine de araba normale göre çok sertleşti ama yol tutuş (tabi arkalarda 1,5 cm spacer da var) on numara oldu.

Uzun lafın kısası jant ölçüsünü büyüttüğünüzden otomatikman yanak ölçüsü azalmak ve konfordan ödün vermek zorundasınız. Hele 16 dan 18 geçince bunu daha iyi hissedeceksiniz. Üstüne bir de yay takınca, süspansiyonun çalışma mesafesinin yani esneme payının azalmasına sebep olacağınızdan konfor daha da düşecek.

Ama gelin görün ki paçası çok daha güzel ve yol tutuşu sorunsuz bir octiniz olacak ;)
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2017, 22:04:09 Gönderen: Ozan SARAÇ »


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Herkese çok teşekkürler, sizlerden öğrendiklerim doğrultusunda

1) Boyamayı şimdilik bekletiyorum. Elektrostatik boyama için en az 400TL istiyorlar. Şuan gözüme 400liralık batmıyor, en fazla 200liralık bir batma hissediyorum  :D:D:D Kendim de acemiliğimi bu hallerindeyken bir atayım, en az 1 sene bende de eskisin sonra boyattığıma deysin.

2) Lastikte de orjinal ölçüde kalacağım. Şuan jantlar kullandığım orjinal jantlar R16 J6.5 ET45 195/55, geçtiğim jantlar R18 J7.5 ET51 ve lastik 225/40 olacak,

195/55/R16 dan 225/40/r18 e geçmenin etkisiyle
Toplam lastik çapı 16mm artacak.
Lastik çamurluğa 8mm yaklaşacak
Araba yerden 8mm yükselecek.
Lastik tabanı 30mm genişliyor.
Offset ET46'dan ET51'e geçtiği için bu 30 mm
süstansiyona doğru 22mm içeri
dışarı doğru 8mm oluyor. 8mm spacer takılmış gibi. Yani önler 20mm spacer kaldırıyorsa R18'lerde 10-12mm spacer kullanılabilir.  

3) zaten yüksek olan araba 8mm daha yükselecek, altı ikide bir vuran biri olarak aslında bu hoşuma gitti, duruşuna ve konforuna göre bu yay işine yaz içininde bakmaya karar verdim.

4) R18 ile hali hazırda 8mm dışa yaklaşacak, yine duruşuna baktıktan sonra göre DDŞ'den belki 15mm yada yapabilirse 10mm falan spacer alabilirim.

Herkesin eline sağlık.:ok::ok::ok:


Çevrimdışı anamarina

  • az kaldı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 831
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;605680
Hayirli olsun. Cok da kotu durumda degil jantlar. Ancak bir oto boyaci ya da elektrostatik boyaci gayet guzel boyayacaktir.

Elektrostatik boya daha ince ve orjinal goruntuye sahip olur ancak jantin ucundaki minik tirtiklari macunla doldurma sansi olmaz.
Oto boyaci ise normal araba boyar gibi boyar, ama gozle fark edilen bi boya kalinligi olur; ben hic sevmem. Ama koselerdeki o tirtiklari macunla doldurma sansi var. secim sizin.

Spacer ve yay konusunda araca jantlari taktiktan sonra karar vermek en sagliklisi. Cok yuksek kalirsa spor yay takilir.

Spacer isine gelince de ona da jantlar takildiktan sonra bakmak en iyisi. Spacer konusunda yardimci olabilirim.

Hayirli olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Doğukan bey merhaba bende aracımın arka tekerkerine spacer düşünüyorum çok içerde duruyor lastiklerim Nasıl bir uygulama yapmalıyım internette universal spacer olarak geçen parçalar var şöyle 2 cm çıksa dışarı yetecek gibi araç Laguna 3 5x114,3 bijon aralığı


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: anamarina;605812
Doğukan bey merhaba bende aracımın arka tekerkerine spacer düşünüyorum çok içerde duruyor lastiklerim Nasıl bir uygulama yapmalıyım internette universal spacer olarak geçen parçalar var şöyle 2 cm çıksa dışarı yetecek gibi araç Laguna 3 5x114,3 bijon aralığı



Isteginize gore 1.5cm ya da 2cm spacer uygulamamiz mumkun. Detaylar icin ozelden telefon numarami yaziyorum, iletisime gecebilirsiniz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi