Bir internet sitesi güzel anlatmış:
Otomobil lastikleri üzerindeki ifadeler ne anlama gelir?
Bu 3 parametre ile lastik yüksekliği şu şekilde hesaplanabilir. Ör: 205 / 55 / 16
Taban Genişliği
205 : mm cinsinden taban genişliği
Yanak Yüksekliği
55 : % cinsinden yanak yüksekliği
Jant Çapı
16 : inch olarak jant çapı (1inch : 25,4mm)
Yanak yüksekliği hesaplama
205 mm(taban genişliği)x0,55 (%55) x2(jantın alt ve üstündeki yanak) = 225,5mm
Jant yüksekliği hesaplama
16 inch x 25,4mm = 406,4 mm
Toplam lastik yüksekliği
(Jant) 406,4 mm + (Yanak) 225,5mm = 631.9mm
(
http://www.sekizsilindir.com/2012/01/lastik-olcusu-secimi-ve-hesaplanmas.html?m=1)
Yani lastiğin yanak yüksekliğini anlamak için yazılan orta kısım tek başına yeterli değildir, ayrıca taban genişliğini de bilmek gerekir.
235/40/18 ile 225/40/18 in yanak yüksekliği farklıdır. İlkinin yanak yüksekliği 94 mm, ikincisinin yanak yüksekliği ise 90 mm dir.
Ben 17 jantla kullanıyorum örneğin, 225/45/17 lastik ölçüleri, yanak yüksekliğim 101,25 mm ve araba pek konforlu değildi. Çok alçaltmasın diye Vogland ın dizel Octavia için olan 3 cm'lik yayını taktım, önler iyi oldu ama arkalar fazla alçaldı ve çok sert geldi, orjinal yaylarını 1,5 cm preslettirip taktım ideal oldu.Tabi yine de araba normale göre çok sertleşti ama yol tutuş (tabi arkalarda 1,5 cm spacer da var) on numara oldu.
Uzun lafın kısası jant ölçüsünü büyüttüğünüzden otomatikman yanak ölçüsü azalmak ve konfordan ödün vermek zorundasınız. Hele 16 dan 18 geçince bunu daha iyi hissedeceksiniz. Üstüne bir de yay takınca, süspansiyonun çalışma mesafesinin yani esneme payının azalmasına sebep olacağınızdan konfor daha da düşecek.
Ama gelin görün ki paçası çok daha güzel ve yol tutuşu sorunsuz bir octiniz olacak