škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Trafik Elektronik Kamera Denetlemenin iptal edilmesi konusunda ne düşünüyorsunuz?

Levcho · 24 · 22935

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Evete dostlar, forumdaki herkezin fikrini merak ediyorum.
Kasım 2016 döneminde tamamen kaldırılan Trafik Kameraları denetim sistemi konusunda ne düşünüyorsunuz.

Kaza istatistik tablosu, gereksiz eklendiği için tarafımdan kaldırılmıştır.

Aslında, forum üyelerinin yorumlarından öğrenmek istediğim, sistemin   uygulanması ve trafik kanunun öngördüğü kurallar ile uyumluluğu  konusundaki bakış açısı.

Olaya şöyle bakarsak nasıl olur?!
Hepimizin bildiği gibi, trafik kameraları, trafik kanunu gereği  öngörülen geçiş ihlallerin (ışık ihlali gibi) ve hız sınırılamalarının  ihlalini tespit etmektedir.
Bildiğim  kadarıyla, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de trafik  kuralları aynıdır  ve tahmin ediyorum ki bizde de aynı şekilde  uygulanmaktadır. Bu demek oluyor mu ki trafik kuralları hatalı belirlenmiş ve hatalı uygulanmaktadır?

Benim yıllardır anlayamadığım bir husus daha var.
Türk  insanı, gün geçtikçe daha tahammülsüz ve saygısız oluyor, trafikte  de  bu durum geçerli. Trafik kurallarının dikkat edilmemesi sonucu kaza  ve  ölüm riski ile burun buruna olan milletimiz, hiç umursamadan  kırmızı  ışıkta süratlı geçebiliyor, yayalara çarpıp kaçabiliyor, kazaya   bilerek sebebiyet verip hiç vicdanı sızlamadan yaşayabiliyor. Doğru   değil mi? Her gün haberlerde en az 1 tane böyle haber okumuyor muyuz?

Son olarak;
Allah  kimsenin başına vermesin tabii, ancak çok merak ediyorum, bugün  TEDES'e  isyan eden ve iptal edilmesinden dolayı büyük mutluluk duyan  bir türk  insanı, bir gün bir kavşakta, kırmızıda geçen veya süratli  gelen bir  araçtan zarar görürse veya Allah korusun bir yakını kazada  vefat ederse,  trafik denetimi konusunda düşünceleri ne olacaktır.  "Keşke bu kavşaktaki kameralar hala çalışsaydı da sürücüler arabaları  yavaş sürselerdi...." denilir mi bu durumda....
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2017, 12:21:02 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Verdiğiniz istatistik ile trafik kameraları arasında bir bağ var mı acaba, ben anlayamadım açıkçası.
 
 Bu istatistiği tek bir değişkenle açıklamak çok anlamsız olur. Mesela toplam kaza sayısındaki yaklaşık 2 kat artışa rağmen ölüm oranında azalam var. Bana kalırsa bunun sebebi, yeni araçlardaki güvenlik sistemleri ve kabin içinin korunmasına verilen önemdir.
 
 Kaza sayısındaki artışın ise yollarda son 11 yılda seyreden taşıt sayısındaki artışla ilişkilendirmek mümkündür. Ama burada da son 11 yılda trafiğe çıkan araç sayısına bakmak lazım.
 
 Ben tek başına kamera sisteminin kaza oranlarını azaltmada etkili olacağına inanmayanlardanım.
 
 Çünkü trafik cezaları standart tutarlarda kesiliyor. Yani benim gibi maaşlı çalışana 150 TL ceza koyabilir. Ama BMW 7,40 araca sahip olup trafikte ralli yapan adama ceza ne kadar etkili olur, burası tartışılır.


Çevrimdışı mokur

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Sistem yerel işleticiler ve belediyelerin anlaşmasıyla yap-işlet-devret mantığında değişik bir hal almaya başlamıştı.
Saçma sapan cezalar kesilip duruyordu.
Tekrar bir düzenlemeyle aktif edilmesi şartıyla şu anki sistemin deaktif edilmesini mantıklı buluyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Aslında, forum üyelerinin yorumlarından öğrenmek istediğim, sistemin  uygulanması ve trafik kanunun öngördüğü kurallar ile uyumluluğu konusundaki bakış açısı.

Olaya şöyle bakarsak nasıl olur?!
Hepimizin bildiği gibi, trafik kameraları, trafik kanunu gereği öngörülen geçiş ihlallerin (ışık ihlali gibi) ve hız sınırılamalarının ihlalini tespit etmektedir.
Bildiğim  kadarıyla, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de trafik kuralları aynıdır  ve tahmin ediyorum ki bizde de aynı şekilde uygulanmaktadır.
Bu demek oluyor mu ki trafik kuralları hatalı belirlenmiş ve hatalı uygulanmaktadır?

Benim yıllardır anlayamadığım bir husus daha var.
Türk  insanı, gün geçtikçe daha tahammülsüz ve saygısız oluyor, trafikte de  bu durum geçerli. Trafik kurallarının dikkat edilmemesi sonucu kaza ve  ölüm riski ile burun buruna olan milletimiz, hiç umursamadan kırmızı  ışıkta süratlı geçebiliyor, yayalara çarpıp kaçabiliyor, kazaya  bilerek sebebiyet verip hiç vicdanı sızlamadan yaşayabiliyor. Doğru  değil mi? Her gün haberlerde en az 1 tane böyle haber okumuyor muyuz?

Son olarak;
Allah  kimsenin başına vermesin tabii, ancak çok merak ediyorum, bugün TEDES'e  isyan eden ve iptal edilmesinden dolayı büyük mutluluk duyan bir türk  insanı, bir gün bir kavşakta, kırmızıda geçen veya süratli gelen bir  araçtan zarar görürse veya Allah korusun bir yakını kazada vefat ederse,  trafik denetimi konusunda düşünceleri ne olacaktır. "Keşke bu kavşaktaki kameralar hala çalışsaydı da sürücüler arabaları yavaş sürselerdi...." denilir mi bu durumda....


Alıntı yapılan: SAHLVCV;605672
Verdiğiniz istatistik ile trafik kameraları arasında bir bağ var mı acaba, ben anlayamadım açıkçası.
  Bu istatistiği tek bir değişkenle açıklamak çok anlamsız olur. Mesela toplam kaza sayısındaki yaklaşık 2 kat artışa rağmen ölüm oranında azalam var. Bana kalırsa bunun sebebi, yeni araçlardaki güvenlik sistemleri ve kabin içinin korunmasına verilen önemdir.
  Kaza sayısındaki artışın ise yollarda son 11 yılda seyreden taşıt sayısındaki artışla ilişkilendirmek mümkündür. Ama burada da son 11 yılda trafiğe çıkan araç sayısına bakmak lazım.
  Ben tek başına kamera sisteminin kaza oranlarını azaltmada etkili olacağına inanmayanlardanım.
  Çünkü trafik cezaları standart tutarlarda kesiliyor. Yani benim gibi maaşlı çalışana 150 TL ceza koyabilir. Ama BMW 7,40 araca sahip olup trafikte ralli yapan adama ceza ne kadar etkili olur, burası tartışılır.

Vermiş olduğum kaza istatistiği, trafik kameraları konusu ile doğrudan alakalı değil, öylesine eklediğim bir tabloydu. (hatta imkan varsa onu ladıracağım konu içinden)
Haklısınız, araç sayısı 10 yılda neredeyse ikiye katlamış.
Bence tek başına kameralar, yerleşim alanlarındaki kaza sayısını büyük miktarda azaltır. Yerleşim alanlarındaki kazaların yüzdesi de yaklaşık %40 cıvarında (2011 istitistikleri) olduğu için, genel kazaların sayısın %20 azaltsa yine iyidir. En önemlisi, insanların kurallarına ZORLA uymasında bir nebze yardımcı olacaktır.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2017, 12:21:14 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Sistemin uygulanışındaki yanlışlıklar, sistemin yokluğundan daha zararlı bence. Hız limitleri konusunda uyulan standartlarda bir problem var veya kahvehane sohbeti gibi çalışan bir karar heyeti var.

- Bir çok yerde hız kuralları yolun yapısıyla uyuşmuyor. Aklı başında bir çok sürücü edindiği tecrübelerle gitmesi gereken azami hızı tahmin edebilir. İşi şansa bırakmamak adına tabelalara uyduğunuzda bazen "demek ki bu nedenle burada limit düşükmüş" diyebiliyorsunuz. Bu bazen virajların sertliği, eğimin çokluğu veya asfaltın yapısından anlaşılıyor. Ama çoğu zaman neden o hızla gitmeniz gerektiğini anlayamıyorsunuz. Bildiğim kadarıyla tabelası olmayan bir hız düşürme nedeni bulunmuyor.

- Bir çok yerde azami hızı düşürmek için makul mesafe bırakılmıyor. 110km/s limitli yolda birden bire 70km/s tabelası ile karşılaşabiliyorsunuz; fakat o da ne; 100 metre sonra 50km/s tabelası, bir 100 metre sonra ise 30km/h tabelası var. Bu yolda 100km/s ile seyir ediyor iseniz 30km/s altına inmek için 7-8 saniyeniz var. Elbette teoride bu süre hızı düşürmek için yeterli, fakat bunun için gereksiz yere 10km/s2 ivmeyle yavaşlamak gerekecek. Bu ivme yaklaşık 0.28G gücünde oluyor; 80kg bir insanda 22kg basınç, 1500kg araçta 420kg öne yığılma demek. Çoluk çocuk yolculuk ederken rally heyecenı yaşamak istemediğimiz için genelde makul ivmeyle yavaşlarız. Bu sırada ceza yeme olasılığımız var.

- Sadece hız denetimi bence adil değil. Uzun yollarda en büyük problemlerden biri kural ihlali yapan ağır araçlar. Özellikle eğimli yollarda 40km/s ile giden kamyonu başka bir kamyon 45km/s ile sollamaya çalışıyor ve bu orta şeritten 90km/s üstü hızda seyreden diğer araçlar için büyük tehlike oluşturuyor. İki şeriti tıkayan bu kamyonların peşine takılmak istemeyen diğer kamyon veya otobüs ise üçüncü şeride geçiyor ve hızlı giden araçlar için tehlikeyi arttırdığı gibi uzun süre açılamayan yoğunluğa neden oluyor. Gereksiz sollama yapmaya çalışan bencil kamyon sürücülerine engel olmak çok zor olabilir ama üçüncü şeride çıkmaları kesinlikle yasak olduğundan dolayı denetlenmesi çok kolay bir durum.

Sonuç olarak, trafik denetleme sistemlerinin vatandaşın güvenliğinden ziyade gelir kaynağı amacıyla kullanıldığını düşünüyorum. Günde ortalama 1.5 saat araç kullanıyorum ve bu kadarcık süre içinde bile onlarca kural ihlali yapan sürücü görüyorum.

Neredeyse hiç uyulmayan kural ihlalleri;

  • Geçiş önceliğine uymamak
  • Sollama şeridi ve emniyet şeridi işgali
  • Takip mesafesine uymamak
  • Kırmızı yandıktan 2-3 saniye sonra bile geçişe devam etmek
  • Çıkamayacağını bildiği kavşağa girerek diğer yönlerin trafik akışını engellemek
  • Dönüşlerde ve şerit değiştirirken sinyal vermemek
  • Durmak için yavaşlarken sinyal vermemek
  • Dururken flaşör açmamak
  • Ters yönde gitmek
  • Sollama yapan aracın şeridine dönmesini engellemek
  • Ana yola kontrolsüz çıkmak
  • Soldaki araçtan hızlı gitmek (sağdan sollamak)
  • Makul mesafe olmadan başka araçların önüne kırmak, makas atmak
  • Yaya geçidinin önünde duran aracı sollamak
  • Kırmızı ışıkta durmamak (kırmızı yandıktan 2-3 saniye sonra geçenler değil, bunlar hiç bir zaman durmaz)
  • Ağır vasıtaların en sol şeridi kullanması
  • Ağır vasıtaların binek araçlar kadar, hatta daha yüksek hız yapması
  • Makul limitin üstünde hız yapmak
Bunlar sadece aklıma gelenler, kim bilir unuttuğum neler var. Sadece bazen belli noktalarda kota doldurmak için kesilen cezalar dışında bu ihlallerin neredeyse hiç biri cezalandırılmıyor. Bu ülkeyi terk etmeyi istememdeki en büyük nedenlerden biri budur. Öyle bir hale gelmişiz ki, trafik kurallarına uyan insanlar garip karşılanıyor ve aşağılanıyor.

-- gereksiz örnek --
Oturduğum sitenin otoparkında araç koyacak o kadar yer varken, herifin teki çıkış yolunu engelleyecek şekilde kamyonetini bırakıp gitmiş. Çoluk çocuk bekliyoruz, bu arada diğer taraftan da gelmek isteyen de kamyonet nedeniyle bekliyor. Herif 10 dk sonra geldiğinde bana 1 dakkalığına geldiğini söylüyor; diyorum ki benim hayatımdan 1 dakikayı benim rızam olmadan alamazsın, araç koyacak yer çokken (ambulans falan değilsen) bunun hiç bir bahanesini hoş görmek zorunda değilim. Aldığım yanıt şu "öldün mü!". Bu olayın benzerini kesin yaşamışsınızdır. Tabi herif çekilince yine geçemiyorum; çünkü diğer taraftaki araçtaki adam tepki göstermediği gibi benim daha uzun süredir beklediğimi ve kendisinin 2 metre geri gitmesiyle geçebileceğimi bildiği halde kamyonetten oluşan boşluğa daldı ve geçişimi engelledi. Sonra ben 15 metre geri giderek bu muhterem şahsa yol verdim. Sonra kamyonet sahibi maganda arkamdan geldi ve site çıkışına kadar taciz etti. Ara sokaklarda izimi kaybettirdim.  Biri zaten maganda, diğeri "ben şurdan sessizce sızayım da diğer insanlar ne halleri varsa görsün" tipi vatandaş modeli. Trafiği çoğunlukla bu iki model oluşturuyor.
-- gereksiz örnek --

Sorunun temeli ise tamemen "bencillik". Tabi bu ülkede bencillik sonucu  başka insanları mağdur eden veya devletin "yol" hizmetinin aksamasına  neden olan kişiler makul oranda cezalandırılmadıkları için gün geçtikte  daha da kötüye gidiyoruz; maalesef bulaşıcı bir hastalık gibi yayılıyor.

Öncelikle her gün hayattan soğutan, maddi kayıplara uğratan, hatta bir çok insanın hayatını elinden alan bu "basit" görünümlü ama toplumun kültürünü etkileyen ihlaller engellenmelidir. Bence başlama noktası burasıdır; bunları çözmeden oluşturulacak hiç bir sistem ne kurrallara uyan insan oranını arttırır, ne kazaları azaltır, ne de devletin hizmet kalitesini arttırır; sadece devlete ve bazı kurumlara gelir sağlar.

Gereksiz uzun bir yazı oldu, kusura bakmayın. :gaz:


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Ordu 112 deyim. Hem tedes döneminde, hem de tedes kaldırıldıktan sonra kendi aracımla ve ambulansla trafik kazalarına gitme oranı olarak inceleme fırsatım oldu.
Önce kendi aracımla tedes varken sehir içi 70, geri kalan yollarda 110 la gidince çok rahat oluyordu, daha güvenli hissediyordum yolda, en fazla 15-20 dk fark oluyordu samsun-ordu için.
Trafik kazası içinse tedes varken fındık vs. Yoğun trafik olmasına rağmen gittiğimiz yaralamalı ve ölümlü trafik kazası çok azdı hatta ölümlü yok diye biliyorum. Tedes ten sonra hem sayı olarak fazla hem de ölümlü yaralanmalı kaza fazla.
Sadece kameralara bağlamak doğru olmaz ama benim görüşüm bu yönde.
Ayrıca medyada tuzak kuruluyor, 50 ile ceza yazılıyor seklinde çıkan haberler yalan. Yolda sürekli hız limiti başlangıç ve sonlarında hız uyarısı tabelaları var.
Son söz olarak tedes şart.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı bonjovi0433

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14430]dawn[/MENTION]
 eğitim şart hocam..!!
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2017, 13:27:50 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2967
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drhsyn;605692
Ordu 112 deyim. Hem tedes döneminde, hem de tedes kaldırıldıktan sonra kendi aracımla ve ambulansla trafik kazalarına gitme oranı olarak inceleme fırsatım oldu.
Önce kendi aracımla tedes varken sehir içi 70, geri kalan yollarda 110 la gidince çok rahat oluyordu, daha güvenli hissediyordum yolda, en fazla 15-20 dk fark oluyordu samsun-ordu için.
Trafik kazası içinse tedes varken fındık vs. Yoğun trafik olmasına rağmen gittiğimiz yaralamalı ve ölümlü trafik kazası çok azdı hatta ölümlü yok diye biliyorum. Tedes ten sonra hem sayı olarak fazla hem de ölümlü yaralanmalı kaza fazla.
Sadece kameralara bağlamak doğru olmaz ama benim görüşüm bu yönde.
Ayrıca medyada tuzak kuruluyor, 50 ile ceza yazılıyor seklinde çıkan haberler yalan. Yolda sürekli hız limiti başlangıç ve sonlarında hız uyarısı tabelaları var.
Son söz olarak tedes şart.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İşte doğru kaynaktan net veriler.
Yorumunuz için teşekkürler.


Çevrimdışı cafkar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 176
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;605691


Neredeyse hiç uyulmayan kural ihlalleri;

  • Geçiş önceliğine uymamak
  • Sollama şeridi ve emniyet şeridi işgali
  • Takip mesafesine uymamak
  • Kırmızı yandıktan 2-3 saniye sonra bile geçişe devam etmek
  • Çıkamayacağını bildiği kavşağa girerek diğer yönlerin trafik akışını engellemek
  • Dönüşlerde ve şerit değiştirirken sinyal vermemek
  • Durmak için yavaşlarken sinyal vermemek
  • Dururken flaşör açmamak
  • Ters yönde gitmek
  • Sollama yapan aracın şeridine dönmesini engellemek
  • Ana yola kontrolsüz çıkmak
  • Soldaki araçtan hızlı gitmek (sağdan sollamak)
  • Makul mesafe olmadan başka araçların önüne kırmak, makas atmak
  • Yaya geçidinin önünde duran aracı sollamak
  • Kırmızı ışıkta durmamak (kırmızı yandıktan 2-3 saniye sonra geçenler değil, bunlar hiç bir zaman durmaz)
  • Ağır vasıtaların en sol şeridi kullanması
  • Ağır vasıtaların binek araçlar kadar, hatta daha yüksek hız yapması
  • Makul limitin üstünde hız yapmak



Teşekkürler gayet gerekli ve güzel bir yazı olmuş bence.

  • Şerit ihlali: 2 şeritli yolda ve ya kavşakta  3.,4. sıra araba olması,
  • Sizi hızlanmanız için sıkıştırıp taciz edip 50-100 mt ötede park eden ya da farklı yola sapmak.
  • Geçiş önceliği: Kavşak içindeki araçlara öncelik tanımamak



Bu kurallara uyulsa sorunlarımız ve kazalar daha azalacak, yaşamlar uzayacak.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz her bilgiye küçüğünüz olarak saygı duyuyorum.Ordu Üniversitesinde okuyorum ve TEDES uygulaması vardı şu an yok.Benim şahsi fikrim hız koridoru çok mantıklı ve güzel bir uygulama ancak hız sınırını aştığın anda patlayan ışıkla gelen ceza benim gözümde para tuzağı. Bir araç sollarken hızlanmak istesen ceza gecenin bi vakti o şehirden geçerken bomboş yolda 5 km hız ile sınırı geçsen ceza. Doğru uygulanmıyor. Arkadan gelen ambulansa yol vermek için kırmızı da ileriye çıkıp yol vererek birsürü ceza yiyen insan var.Karşı değilim ama Ordu gibi bir ucu bir ucundan 10 km var yok olan şehre 8 tane cihaz koymanın amacı nedir neden 8 tane maximum seviyede güvenlik için mi ? Bence değil. Bu uygulamanın asıl amacı benim gözümde para kazanmak. Keşke gerçekten can ve mal güvenliği için yapılmış doğru işleyen mantıklı bir uygulama olsa da ayakta alkışlasak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Sollama konusunda şöyle bir durum var; 110km/s hız sınırı olan bir yolda 110km/s ile giden bir aracı sollamak bence doğru değil. 100km/s ile giden bir binek aracı sollamak için (teoride) 105 metre kadar sol şeritte gitmek gerekiyor. 110km/s ile sollamaya çıktığımızda bu aracı geçmemiz yaklaşık 40 saniye sürer. 120km/s ile sollarsak yaklaşık 20 saniye. Hiç başıma gelmedi ama cezayı yazan %10 insiyatifi kullanmamışsa itiraz için 20 saniyelik sollama için savunma yapılabilir diye düşünüyorum. Ambulansa yol verirken kural ihlali yapma konusunda da yine savunma yapılabileceğini düşünüyorum. Parayı sokakta bulmuyoruz sonuçta. Pratikte savunmalar nasıl sonuçlanır bilmiyorum ama bir kere ambulansa yol vermek için EDS'li kavşakta kırmızıda geçmiştim, ondan da ceza gelmedi.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Memlekette kamera oldugu kadar tabela olsa bu kadar sikinti cekmeyiz herhalde.

Devlet tuzak kurmaz; radar, kamera vs. Tamamen para tuzagi. Bir yolda mantikli ve dogal seyir hizi vardir. Zaten  u seyir hizinin cok uzerinde gitmek mumkun degildir ya da makas atmaniz gerekir.

Her kavsakta her yolda her metrede kamera olsun ama mobese olsun. Kafaya gore ceza yazmasin. Insanlar kazaya karistiklarinda suclunun kamerada gozukecegini bilsin ona gore hareket etsin ;)

Ama 3 serit yolda da azami hiz 80km/sa olunca pek de bir komik oluyor. Cikart yolu 110-120 ye; viraja gelmeden 700-800metre once adam gibi tabelayla haber ver, hizi cek 90 a cek sonra 70'e yetmiyosa indir 50ye kademeli. Virajdan ivirdan zivirdan sonra bagla tekrar 110-120 ye..




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı SKODAFABİA2

  • Fabia Mareşali
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 339
    • Profili Görüntüle
Bizler toplum olarak birseyi uyguladik mi bunu abartir amacindan saptiririz. Tıpkı Tedes sistemiyle diger ceza yöntemleri gibi!
Ben Tedes sisteminden cok çektim ve bu sistemin kaldirilmadina da en çok sevinenlerdenim. 3 dakika arayla şehir merkezi ile alakası olmayan Osmancık'taki saçma salak radar sistemi benim maddi gelirime ortak olmuştur.  65 kmh 72 kmh ... vb. hızlarla defalarca ceza yedim ve malum belediyenin maddi açığını kapatip belediyeye ek gelir sağladim. Halkı sağmak isteyen yerel yönetimler Tedes sistemi kurmaktalar.
Trafik kurallarina asla karşı degilim bilakis kurallara bağlı olan bir sürücüyüm lakin orneklemde belirttigim üzere maddi kaygılar uzerine bu sistemlerin sömürü aracı olarak kullanilmasina karsiyim.
"Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım." mottosuna tam destek verenlerdenim. Yalnız haksızlığa tahammulum yok. Nokta.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tedes kalkmadi ki. 27 Aralik da Samsun da Tedes den 199tl radar cezasi yedik :)

Sadece Ordu daki gibi 3er 5 er metre arayla olan radarlar kalkti. Kis mesafede ard arda radara girmiyorsunuz. Yoksa cogu yerde elektronik radar sistemi aktif


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Ordu da nerede 3-5 metrede radar söyleyebilir misiniz.
Şehir içinde 70, %10 luk pay ile 77 düşük bir hız mı, kaçla gidilecek şehiriçinde. Şehiriçinde 77 yeterli bir hız, bunun kontrol sıklığı ile ilgisi yok, kurallara uyarsan yemezsin ceza.

Şehirlerarası yolda da 121 i geçen ceza yiyorsa yesin zaten, evet herhangi bir anda geçen yesin, radarı gör yavaşla sonra hızlan olmasın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi